afstammelingenkeuringen 2006

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Re: afstammelingenkeuringen 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:19

thankx MenK - beknopt verslagje stond hier op pagina 3 Bloos

iemand daar nog geweest en kan mij een indruk geven wat hij/zij er zelf van vond?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:39

Duurt toch lang voordat het rapport van Linhg er op staat. Net als bij Trento toen. Toen hadden ze ook een tijd nodig om er een positief verhaal van te kunnen maken.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:42

janderegelaa schreef:
Duurt toch lang voordat het rapport van Linhg er op staat. Net als bij Trento toen. Toen hadden ze ook een tijd nodig om er een positief verhaal van te kunnen maken.

Hahahaha kost jou ook jaren of niet? Eer je een positief verhaal kunt plaatsen. Jammer om zo verbitterd door het leven te moeten...

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:17

Nee hoor, heb een paar ( beknopte ) verslagen gelezen waar ik blij van werd en waar ik van tevoren al dacht dat het wel wat zou zijn. En bij Lingh heb ik dat bij voorbaat al niet. Maar goed, ik zal zien of ik gelijk heb.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:26

janderegelaa schreef:
Nee hoor, heb een paar ( beknopte ) verslagen gelezen waar ik blij van werd en waar ik van tevoren al dacht dat het wel wat zou zijn. En bij Lingh heb ik dat bij voorbaat al niet. Maar goed, ik zal zien of ik gelijk heb.

Het zal niet veel schelen van dat van Flemmingh zelf, maar alleen wordt het nu anders benaderd denk ik.

Maar probeer het eens genuanceerd te brengen en niet altijd zo pissig negatief.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:30

Mmmmm...Jij bent ook niet bepaald mevrouw Nuance:-)
Nuance komt daar waar het op zijn plaats is.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:31

Laten we dat proberen dan Lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:32

pissig negatief zelfs Nagelbijten / Gniffelen Wees eerlijk, Lingh valt gewoon erg tegen qua vaderdier, dat moeten zelfs de idolen toegeven. En qua bloed is hij ook niet intressant, want er lopen genoeg Flemminghs (dekhengsten) rond. En z'n 'half' broer Krack, waar ik ook niet echt weg van ben, doet het toch wel iets beter dan Lingh. Imo voegt hij niks toe qua bloed, karakter of bouw, ik ben dan ook benieuwd wat het kwpn van hem vind.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:35

Sammie schreef:
pissig negatief zelfs Nagelbijten / Gniffelen Wees eerlijk, Lingh valt gewoon erg tegen qua vaderdier, dat moeten zelfs de idolen toegeven. En qua bloed is hij ook niet intressant, want er lopen genoeg Flemminghs (dekhengsten) rond. En z'n 'half' broer Krack, waar ik ook niet echt weg van ben, doet het toch wel iets beter dan Lingh. Imo voegt hij niks toe qua bloed, karakter of bouw, ik ben dan ook benieuwd wat het kwpn van hem vind.

Hoe weten we dat?

Er zijn eerder hengsten afgebrand die later fantastische nafok bleken te hebben en er zelf niet uitzagen of van alles tegen hadden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:39

Dat klopt, absoluut met je eens. Maarre.. hij is echt niet wat men dacht dat hij zou zijn. Er is gewoon te veel van verwacht. Hij is een goed sportpaard, maar dat maakt hem gewoon (nu iig niet en ik verwacht later ook niet) geen goed vaderdier. En misschien kun je hem het voordeel van de twijfel geven dat hij(net als Floris) een hoop geiten heeft bediend, maar daar is Turbo wél op gevallen. En dan blijven het geen goede nakomelingen.

Bovendien wat heet Lingh 'tegen' zich? Hij heeft juist alles mét zich, anders zouden ze er geen €1250 voor vragen en door elke penny op hun geit gezet worden.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:42

De veulens die ik nu zie vind ik ronduit droevig. Een rode draad is er wel: Florencio die ze er bij de eerste bezichtiging uitgegooid hebben. PB via de nakeuring en nu weer Lingh. Alle 3 geen bijzondere veulens. Weliswaar weten we het rapport van Lingh nog niet maar als je ziet wat ze op de veilingen opbrengen...En als je dan bedenkt dat daar de (sub) top hoort te lopen...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:46

PB geen goede veulens? Poeh heb er toch een paar beste van gezien, al vond ik pappa wat propperig, kan toch van de nafok wel zeggen dat hij goede dieren ertussen geeft...

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:52

Johnson (Jazz x Flemmingh)
Uniforme collectie, goed ontwikkelde, rijtypische veulens die goed in het rechthoeksmodel staan en zich opwaarderen in beweging.
De veulens bewegen met een goede beentechniek, hebben veel souplesse en een goede zelfhouding.

Lingh (Flemmingh x Columbus)
Wisselende collectie, voldoende ontwikkelde, voldoende rijtypische veulens die meer opwaarts gebouwd zouden moeten zijn. In beweging hebben de veulens voldoende ruimte, maar zouden meer schoudervrijheid, afdruk en souplesse moeten hebben.

Vivaldi (Krack C x Jazz)
Zeer uniforme collectie, goed ontwikkelde, zeer rijtypische veulens met veel uitstraling, die goed in het rechthoeksmodel staan. De veulens bewegen met een goede beentechniek, hebben veel souplesse en een goede zelfhouding.

Klik voor de beknopte rapportages van eerdere afstammelingenkeuringen op de groene banner 'Afstammelingenkeuringen 2006' op de nieuwspagina van deze site.

(KWPN Persbericht, overname zonder bronvermelding toegestaan)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:56

Vivaldi ziet er zo goed uit! Johnson idem, al bekoort hij mij niet.

Lingh... Lips are sealed geen verrassing.

Flemmingh dagje vandaag Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:56

Wordt de galop ook nog meegenomen ? Lees daar weinig over. Ach gut

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:58

Klinkt goed genoeg. Nu nog mensen die er geweest zijn?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:02

Mireille1970 schreef:
PB geen goede veulens? Poeh heb er toch een paar beste van gezien, al vond ik pappa wat propperig, kan toch van de nafok wel zeggen dat hij goede dieren ertussen geeft...

Alléén uit super moeders....

P.S. had ik toch gelijk he met Lingh Knipoog

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:04

Met een geit moet je ook niet fokken en dan hopen dat je een topper krijgt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:05

Ik ben erg benieuwd naar het totale rapport en of hij wel/niet op wacht komt. Ik vind dit verre van positief voor het beleid/toekomstbeeld wat het kwpn voert/ voor ogen heeft.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:06

Mireille1970 schreef:
Klinkt goed genoeg. Nu nog mensen die er geweest zijn?

Ik zou heen,maar daar is wat tussen gekomen... Had je graag verder willen helpen.

Johnson heeft een goed rapport. daar heb ik ook al twee goede veulens van gezien...

janderegelaa

Mireille1970 schreef:
Met een geit moet je ook niet fokken en dan hopen dat je een topper krijgt

Dus je bent het toch met me eens over Lingh. Knipoog

Sammie

Nagelbijten / Gniffelen (sorry Bloos)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:16

ik ben bij Johnson geweest vanmorgen, kan me goed vinden in het rapport, waren enkele zeer knappe veulens bij, heel veel goede veulens, en 2/3 minder veulens, maar gemiddelde plaatje vond ik er aansprekend. Als ik meer tijd heb (vanavond later) zal ik er wel iets meer over vertellen. Enige minpunt bij enkele veulens, vond ik een iets vlak voorbeen, hier heb ik er toch een stuk of 5/6 mee gezien. Nouja, de rest vertel ik later wel!

Menk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:39

Is er iemand wezen kijken bij Vivaldi vandaag?
En heeft iemand ons veulentje misschien gezien, Bambi, zwart veulen moeder is een ulft merrie.
Mijn moeder kon helaas ook niet heen is ziek..

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 17:54

Ik ben bij Johnson en Lingh geweest (hoewel bij Johnson het begin gemist, 't is toch wel tandjes ver weg met de spits enzo).

Ik vond de Johnsons best uniform qua groep. De veulens waren knap aan de maat zonder lomp te zijn. Een enkele leek me wat kort (vierkant), de hals stond er goed op, een enkeling wat laag aangezet. Mischien gaat het karakter wat richting Jazz, er zaten een aantal echt opstinate beestjes tussen. Qua beweging veel dravers en maar een enkele galopeur (en wat in galop was, was ook erg gespannen en vast in de rug). De draf was toch vaak eerst richting de staart en daarna wel naar voren (ala papa). Ik had wat meer knie en afdruk verwacht. Het schakelen in draf was extra.

Lingh, vergeleken met Johnson hadden de veulens meer halslengte met een mooie boog in beweging (ik heb ze niet op stand kunnen bekijken). Veulens hadden best een bloed uitdrukking, maar het was een beetje wisselend qua bespiering en massa. De beweging van het voorbeen werd wat beperkt door de schoudervrijheid. Ik vond ze achter niet slecht. Qua rug viel het mij erg mee, ik had weker verwacht, de Santano veulens waren wat dat betreft een stuk slechter. Een echte topper is me niet bijgebleven.