voorselectie van het WK voor jonge dressuurpaarden WIE??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mienke

Re: voorselectie van het WK voor jonge dressuurpaarden WIE??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 21:23

ik kom net terug uit duitsland, en ben erg trots op de nederlandse prestatie's. het niveau was erg hoog (alweer). en ben super trots op sarah en tanirma.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:33

mienke schreef:
ik kom net terug uit duitsland, en ben erg trots op de nederlandse prestatie's. het niveau was erg hoog (alweer).

Vond je Verward

Ik vond de totale kwaliteit van de paarden bijzonder laag...........op enkele uitschieters na!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:51

ArGieVai schreef:
was de voorselectie op de pavo cup?? Bloos daar heeft een vriendin namelijk aan meegedaan en was 6e (de 1e 5 gaan door)

waarom geeft nietmand antwoord?????? Verward Verward Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:53

ArGieVai schreef:
ArGieVai schreef:
was de voorselectie op de pavo cup?? Bloos daar heeft een vriendin namelijk aan meegedaan en was 6e (de 1e 5 gaan door)

waarom geeft nietmand antwoord?????? Verward Verward Verward

De paarden die vorig jaar Pavo hebben gelopen die zijn nu uitgeselecteerd voor Verden. Dus dit jaar...........nee sorry Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:50

Pipo schreef:
mienke schreef:
ik kom net terug uit duitsland, en ben erg trots op de nederlandse prestatie's. het niveau was erg hoog (alweer).

Vond je Verward

Ik vond de totale kwaliteit van de paarden bijzonder laag...........op enkele uitschieters na!

WM der jungen Dressurpferde Verden: Damon Hill gewinnt bei den Sechsjährigen

Thomas Hartwig 06.08.2006 17:44

Exakt zwei Wochen vor Beginn der Weltmeisterschaften in Aachen (20. August bis 3. September) können der deutsche Pferdesport und die deutsche Pferdezucht bereits mit einem Weltmeister aufwarten. Bei den Weltmeisterschaften der jungen Dressurpferde in Verden sicherte sich in der Altersklasse der Sechsjährigen der westfälische Hengst Damon Hill (v. Donnerhall) den WM-Titel. Mit seiner Reiterin Ingrid Klimke konnte Damon Hill die Wertnote 9,24 erzielen. Bereits im Vorjahr hatte Damon Hill in der Klasse der Fünfjährigen den WM-Titel gewinnen können. Zweiter wurde die niederländische Stute Hyperion Tanirma (v. De Niro) mit Sarah van Fessem (Niederlande) im Sattel (Wertnote 8,76). Platz drei ging an die Oldenburger Stute Biagiotti WW (v. Breitling W), die von Brigitte Wittig (Rahden) vorgestellt wurde. 8,72 hieß die Wertnote für dieses Paar.

http://www.hengsthaltung-becks.de/Damon ... _Video.htm

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:55

ceasario schreef:
Minderhoud had zelf een opmerking over zijn stap (zie zijn site) , Verspanning voor ?

Had het niet over de punten van Uptown, die klopten wel, die van Donnerhall vond ik wat hoog... Bloos

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:56

Gitta1977 schreef:
ceasario schreef:
Minderhoud had zelf een opmerking over zijn stap (zie zijn site) , Verspanning voor ?

Had het niet over de punten van Uptown, die klopten wel, die van Donnerhall vond ik wat hoog... Bloos

Eind goed , al.goed Knipoog

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:58

Gelukkig wel ja... Knipoog

Lynne81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:05

Een super prestatie van Patrick!! Haha! Heel gaaf!! Wie had dat verwacht?? Ik in ieder geval niet.. Maar hij is 1 met Uzzo en heeft gewoon een heeeeeeel knap staaltje stuur werk laten zien daar in Verden!! Had hem gelijk een smsje gestuurd om hem te feliciteren.. Vind het heeeeeeeeel erg knap tussen al die goedgekeurde hengsten...KWAM, ZAG EN OVERWON!!! Go jij! Go jij!
Jammer van Uptown, dat was mijn favoriet vanuit Nederland dan.. En Sarah ook heeeel goed gereden, paardje heeft ook een apart achterbeen!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:46

Pipo schreef:
mienke schreef:

Vond je Verward

Ja dat is wat ik ook van verschillende mensen hoorde.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:49

Bij de zesjarigen was het echt bedroevend, bij de 5-jarigen liepen er nog wel een aantal goede bij maar ook daar had ik het niveau hoger verwacht... Als dit het niveau van de wereldtop is kan mijn paard er straks ook wel heen... Schijnheilig Schijnheilig

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:03

Lynne81 schreef:
Een super prestatie van Patrick!! Haha! Heel gaaf!! Wie had dat verwacht?? Ik in ieder geval niet.. Maar hij is 1 met Uzzo en heeft gewoon een heeeeeeel knap staaltje stuur werk laten zien daar in Verden!! Had hem gelijk een smsje gestuurd om hem te feliciteren.. Vind het heeeeeeeeel erg knap tussen al die goedgekeurde hengsten...KWAM, ZAG EN OVERWON!!! Go jij! Go jij!
Jammer van Uptown, dat was mijn favoriet vanuit Nederland dan.. En Sarah ook heeeel goed gereden, paardje heeft ook een apart achterbeen!

Hij had het zelf ook niet meer verwacht, maar D.D. ging kei de mist in... Viel steeds uit de contragalop en had meerdere storende fouten, en met een beetje mazzel vaart ook Patrick wel Knipoog
Super hoor!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:48

Pipo schreef:
Sarah idem dito, ze stelde die merrie zo ontzettend netjes voor!!

Altijd al jammer gevonden dat ze die indertijd van Special D hebben gehaald!

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:17

Helemaal mee eens!!!!!!!!!!!!!!!!

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:22

Om jullie alvast een voorproefje te geven van de foto's van gisteren, hier deze van Tolando, ik heb het momenteel heel erg druk maar ik doe mijn best om ze morgenochtend/middag allemaal online te hebben.

Afbeelding
foto copyright equipictures.
Laatst bijgewerkt door Mr_PLH op 07-08-06 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:29

Jan_VT schreef:

Ik vond haar op Special niet echt heel fijn rijden, maar goed.......hengstenrijden is een beroep op zich. Ze heeft nu laten zien dat ze wel KAN paardrijden Haha!

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:39

Heb haar er in tolbert op zien rijden heb hem daar na nooit beter zien gaan!maar dat is mijn mening

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:48

Ik heb sarah een tijdje iedere dag meerdere paarden zien rijden, en ik heb in die tijd bewondering voor haar gekregen! Zoveel uithoudingsvermogen, geduld, en doorzettingsvermogen en bovenal talent! Heb vaak met open mond toe staan kijken!

sammy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:54

Ik denk er het zelfde over als saartje1

Hypo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:52

Pipo schreef:
Jan_VT schreef:

Ik vond haar op Special niet echt heel fijn rijden, maar goed.......hengstenrijden is een beroep op zich. Ze heeft nu laten zien dat ze wel KAN paardrijden Haha!

Dat Sarah kan rijden liet ze met Special D ook al zien (Pavo Cup, Hengstencompetitie etc.) en laat ze met paarden als Randy Star en Tanirma de afgelopen jaren ook zien. Bij Special zag je veel spanning dat klopt, maar dat zegt niets over kunnen rijden. Op een gegeven moment moet het bij de hengsten gebeuren om ze bij de fokkers onder de aandacht te krijgen. Als een eigenaar/hengstenhouder persé wil dat een hengst uitgebracht wordt terwijl hij er eigenlijk nog niet klaar voor is kun je een dergelijk beeld niet vermijden. Special heeft in mijn ogen het maximale van zijn toenmalige kunnen laten zien.

Ik kan je verzekeren dat Sarah volledig op basis van samenwerking en harmonie met een paard traint. Sterker nog Tanirma is een paard dat het niet accepteert als het anders gaat. In dit kader nog leuk om te vermelden dat de jury in Verden helemaal weg was van de harmonie tussen Sarah en Tanirma. Ik zal kijken of ik een stukje van de video on-line kan krijgen (ben ik niet zo handig mee). Kan je het zelf zien en horen Knipoog.

Afbeelding

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:02

Gitta1977 schreef:
Tanirma liep echt super! Er was een Duitse fotograaf (de Arnd van Duitsland zeg maar..) die zei dat we (Nederland) een heel fijn paard hadden lopen onder van Fessem en dat ze beter kon rijden dan Anky!! Dus heb gezegd dat ik het door zou geven... Haha!

Niet alleen de jury dacht daar dus zo over... Knipoog

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:23

we kunnen er beter een sarah topic van maken....

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:30

trouwens wel een hele mooie foto hierboven!!

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:27

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:19

Mooie foto's!