1e & 2e bezichtiging KWPN hengstenkeuring 2024/2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 19:51

carola schreef:
Andere vraag: wie gaan er allemaal naar de KWPN stallionshow volgende week? Ik ben er op de donderdag (icm een congres) en op de vrijdag.

Ik ga vrijdag. Was eigenlijk niet meer van plan te gaan. Geen fokplannen meer, in ieder geval niet bij de paarden. Misschien ooit als ik een ponymerrie met een leuke stamboom heb. Maar goed, het is altijd gezellig en interessant, en mijn kaartje was al besteld :+

baudyh

Re: 1e & 2e bezichtiging KWPN hengstenkeuring 2024/2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 20:41

Ik ga ook vrijdag. Zin in.
Daar begin ik altijd mijn lijstje met hengsten te maken om te gebruiken dat jaar.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 20:54

denisesilver schreef:
carola schreef:
Andere vraag: wie gaan er allemaal naar de KWPN stallionshow volgende week? Ik ben er op de donderdag (icm een congres) en op de vrijdag.

Ik ga vrijdag. Was eigenlijk niet meer van plan te gaan. Geen fokplannen meer, in ieder geval niet bij de paarden. Misschien ooit als ik een ponymerrie met een leuke stamboom heb. Maar goed, het is altijd gezellig en interessant, en mijn kaartje was al besteld :+

Ik ben er alle dagen, ik heb een stand.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 20:55

carola schreef:

Waarschijnlijk vrijdag en zaterdag. Wel een paar dagdelen. Niet alles is even boeiend voor mij.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 20:59

Een tip voor één van de hoofdsponsors, nl. KNEGT en het KWPN.
In Ermelo, tijdens de eerste bez. rijdt nog steeds zo'n vervuilende herriemaker van Knegt rond. Dat lijkt me niet meer van deze tijd. Knegt heeft ook elektrische trekkertjes. Lijkt me een mooi podium in DB.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 21:05

En dan nog een opmerking van mij. Ook naar aanleiding van mijn opmerking op Horses waarin ik pleit voor het weer invoeren van het longeren van de jonge hengsten.
Vandaag was in Munchen de longeerdag. Wat een vakmanschap van vrijwel alle deelnemers. . In 2 ringen, ruim uit elkaar en niet zo bespottelijk kort bijgezet. Dat geeft echt veel extra informatie. Bijv. hoe de hengsten na het longeren in alle rust in stap de baan verlaten.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 21:19

Is er beeld materiaal van?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 21:41

Jan heb je nog een verkoper nodig? Ik kan goed praten :P

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 22:15

@Elisa2 over het onderzoek: elk probleempaard kreeg pijnstilling en of gerichte inspuiting en bij vrijwel alle paarden was het probleemgedrag gelijk weg. Op twee na niet, maar die bleken halsatrose te hebben die niet uit te verdoven is.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 22:28

Earth schreef:
Jan heb je nog een verkoper nodig? Ik kan goed praten :P

Wat leuk!Maar ik denk dat het wel lukt. Je bent altijd welkom voor een koffie natuurlijk.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 22:49

Ik baal dat het zo ver weg is, anders had ik graag langs gekomen.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 00:32

Ik de HK weer via kwpn tv te volgen?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 09:27

Ik ben er weer vrijdag.
Ik vind het eigenlijk spijtig dat de keuring zelf opgesplitst is in 2 dagen.
Ik zou liever keuring en evt HC op vrijdag en alle shows en de Geldersen op zaterdag hebben.
De shows zijn allemaal wel leuk, maar uiteindelijk kom ik toch voor de jonge hengsten...

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 09:38

Helemaal eens inderdaad.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 10:28

misterA schreef:
En dan nog een opmerking van mij. Ook naar aanleiding van mijn opmerking op Horses waarin ik pleit voor het weer invoeren van het longeren van de jonge hengsten.
Vandaag was in Munchen de longeerdag. Wat een vakmanschap van vrijwel alle deelnemers. . In 2 ringen, ruim uit elkaar en niet zo bespottelijk kort bijgezet. Dat geeft echt veel extra informatie. Bijv. hoe de hengsten na het longeren in alle rust in stap de baan verlaten.

Klinkt goed! Duitsland vind ik sowieso veel prettiger in het opleiden van de jonge hengsten over het algemeen. Waren dit dan steeds twee dezelfde longeurs?

Kiko: ja het is via KWPN tv of CMH te volgen.

Manubres, zeker interessant om daar nog meer onderzoek naar te doen. Probleem gedrag is er denk ik in verschillende catagorieen.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 10:52

Leuk dat er wat meer mensen komen van hier!

Janderegelaa, ik hou me aanbevolen voor een bakkie koffie in je stand! Ik kom wel even langs. Ik ga weer samen met twee meiden die voor mij werken, maar die struinen vooral die standjes af met dekjes en halsters enzo.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 11:13

@janderegelaa Mag ik vragen welke meerwaarde jij ziet in longeren met bijzet? Ik zie het namelijk niet.

@Elisa Misschien hebben ze het opgesplitst omdat ze anders bang zijn dat er te weinig mensen komen bij de andere evenementen?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 11:27

Ik lees hier een tijdje mee en ga nu voor het eerst ook naar de KWPN stallionshow.
We gaan de vrijdag. :D

We hebben afgelopen jaar een merrie aangekocht die drachtig is van Real Dream, ben benieuwd om die in het echt te zien.
We zijn nog zoekende voor een nieuwe hengst voor haar, maar zijn beginnende fokkers, ik vind het heel lastig de juiste keuze te maken. Door heel veel verschillende hengsten te zien hoop ik wat op te kunnen steken.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 11:34

Elisa2 schreef:
Klinkt goed! Duitsland vind ik sowieso veel prettiger in het opleiden van de jonge hengsten over het algemeen. Waren dit dan steeds twee dezelfde longeurs?

Normaal gezien zijn dat altijd de voorstellers zelf.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:06

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:09

MightyJoe schreef:
Ik lees hier een tijdje mee en ga nu voor het eerst ook naar de KWPN stallionshow.

We hebben afgelopen jaar een merrie aangekocht die drachtig is van Real Dream, ben benieuwd om die in het echt te zien.
We zijn nog zoekende voor een nieuwe hengst voor haar, maar zijn beginnende fokkers, ik vind het heel lastig de juiste keuze te maken. Door heel veel verschillende hengsten te zien hoop ik wat op te kunnen steken.

Je kan het beste naar de nafok kijken, dat zegt vaak meer dan de hengst zelf.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:13

manubres schreef:
MightyJoe schreef:

Je kan het beste naar de nafok kijken, dat zegt vaak meer dan de hengst zelf.

Ik begrijp dat sommige mensen juist ook voor een jonge hengst kiezen, wat zou hier de reden van kunnen zijn?
We weten zelf ook nog niet echt hoe de merrie fokt. Dat is ook nog even afwachten. De hengst waar ze nu drachtig van is is ook een jonge hengst, dus ook weinig van bekend helaas. Maar ze was al drachtig toen we haar kochten.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:30

Elisa dank je wel en manubres bedankt voor de tip! Ga ik mooi even kijken want buiten regen.

MightyJoe wat wil je verbeteren aan de merrie? Want dan weet je ook waar je naar moet kijken.
Ik heb afgelopen jaar een veulen gehad van One Milllion. Ik zocht een hengst die hoog op de benen stond/maat had en een goede stap en het karakter vond ik ook belangrijk. Het mooie van de HK is dat je kan zien hoe de jonkies omgaan met zo’n grote entourage.
Is er geen ervaren fokker die je misschien kan helpen. Zo had ik een lijstje en is hij langs geweest en hebben we samen gekozen wat we dachten dat het beste zou passen. Voor mij was het namelijk ook de eerste keer.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 13:37

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:47

Haha..ik zit net weer te denken...waarom kijk ik hier eigenlijk naar -O-
Maar ik weet het al: Ik wil erover mee kunnen praten als mensen gaan zeggen hoe geweldig het was...not!
De paarden die tot nu voorbij zijn gekomen: met de hand gereden, holle rug en hoog kruis.
Was fan van Habibi en Marlies, maar ze zet hem in deze proef veel te veel op druk (denk ik) en het is gelijk geen fijn beeld meer.