Drachtig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Red_ottb

Re: Drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 07:00

Okay edit. Tumble houd van Hot English Mustard en zit weer lekker dagelijks aan de drank (melk.) FML!!!

|( |( |( |( |( |( |(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:02

Toch maar weer apart zetten dan ;(

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:21

Red_ottb schreef:
Okay edit. Tumble houd van Hot English Mustard en zit weer lekker dagelijks aan de drank (melk.) FML!!!

|( |( |( |( |( |( |(

Tijd voor Tabasco? *D (arme merrie, geintje natuurlijk)

Red_ottb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 09:52

DubbelFun schreef:
Toch maar weer apart zetten dan ;(

|(
Ja.. dat is eigenlijk geen lange termijn oplossing hier

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 10:42

Is er maar 1 kudde? Waarom kan dat niet?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 12:52

Uiteindelijk zal de merrie toch wel stoppen met melk geven, niet?
Ik zou hier niet zo'n drama van maken en de tijd zijn beloop laten als je geen andere opties hebt en anders naar een bevriend paardenhouder ofzo in de buurt of een opfok, als dat bestaat bij jullie?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 12:57

Little_Gift schreef:
Uiteindelijk zal de merrie toch wel stoppen met melk geven, niet?

Nee.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 13:27

Lijkt mij niet dat je daar standaard neen op kan antwoorden.
Er zijn genoeg voorbeelden waarbij het wel gewoon opdroogt ondanks de veulens erbij blijven lopen.
Maar als dat bij TS niet het geval zou zijn, tja dan zal er toch wel iets moeten ondernomen worden hé... Dus alsnog scheiden en als dat dan niet kan op eigen grond, dan paar maandjes elders huisvesten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 13:37

Misschien even zo’n koeiending aan z’n halster maken met pinnetjes zodat moeders het niet zo fijn vindt en hem weg jaagt?

B_Fokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 06:54

Red_ottb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-25 07:39

Bellatrix schreef:
Is er maar 1 kudde? Waarom kan dat niet?

Het is niet zozeer de kudde maar meer de indeling van ons land. We hebben 20 acres (8 hectare) grond. Daarop hebben we 7 kleine paddocks van zo'n 20 x 30m. Die zijn voornamelijk voor het voeren maar. De rest van de dag staan ze gewoon op de rest van de grote wei.

Ik heb Tumble de laatste paar weken op onze oprijlaan gehouden. Die is ongeveer 500M lang en 20M breed. Aan beide kanten prikkeldraad.

Op zich ging dit goed maar als je dan met de auto weg wilt moet je twee hekken door. Dat is gewoon super irritant. Hek open, door het hek, hek dicht. 500 M verder, hek open, door rijden, hek weer dicht. I know first world problems :')

Red_ottb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-25 07:40

B_Fokker schreef:
Of een graas masker, kan die wel gewoon eten/drinken alleen niet meer bij moeders :+

https://agradi.nl/products/harrys-horse ... -BEALw_wcB

Dit is helemaal niet zo'n gek idee eigenlijk!! Hij is ook best aan de maat (als in horizontaal, niet verticaal). Ik denk dat dit misschien DE OPLOSSING is!

Edit: ik heb graasmaskers in maat cob and full - ga morgenochtend meteen proberen }:)
Laatst bijgewerkt door Red_ottb op 01-11-25 07:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Red_ottb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-25 07:41

Ik heb trouwens vandaag even up close gekeken en volgens mij heeft Teddy (nog) geen melk. Hij probeert wel te drinken en likt graag rond haar tietjes ( }:0 ) .. Ik neem aan dat ze uiteindelijk natuurlijk wel weer melk gaat produceren?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 07:53

Red_ottb schreef:
Ik heb trouwens vandaag even up close gekeken en volgens mij heeft Teddy (nog) geen melk. Hij probeert wel te drinken en likt graag rond haar tietjes ( }:0 ) .. Ik neem aan dat ze uiteindelijk natuurlijk wel weer melk gaat produceren?

Dat zou voor koeienboeren geweldig zijn als er terug melk geproduceerd zou worden op die manier. Ik verwacht eenmaal gestopt blijft het gestopt tenzij nieuwe dracht, nieuw veulen enx

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 07:55

Hoelang heb je ze uit elkaar gehad? Ik heb die van mij 2 maanden uit elkaar gehad.. toen af en toe kort erbij maar daarna echt uit elkaar want geen zin in dat hij moeders dekt.

Red_ottb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-25 08:42

dierenfan schreef:
Red_ottb schreef:

Dat zou voor koeienboeren geweldig zijn als er terug melk geproduceerd zou worden op die manier. Ik verwacht eenmaal gestopt blijft het gestopt tenzij nieuwe dracht, nieuw veulen enx

Ik hoorde juist dat ze weer opnieuw kunnen produceren? Mijn eerste veulen dus ik heb geen idee..

Red_ottb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-25 08:44

kiko schreef:
Hoelang heb je ze uit elkaar gehad? Ik heb die van mij 2 maanden uit elkaar gehad.. toen af en toe kort erbij maar daarna echt uit elkaar want geen zin in dat hij moeders dekt.

7 weken. “Veulen “ is nu ruim 10 maanden

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 11:11

dierenfan schreef:
Red_ottb schreef:

Ja, meestal wel maar soms ook niet.
Er staat wel ergens een topic op Bokt van een merrie die een veulen adopteerde en ook melk ging geven voor dat veulen.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 11:46

Red_ottb schreef:
kiko schreef:

7 weken. “Veulen “ is nu ruim 10 maanden

Dat zou de reden kunnen zijn dat net te kort is. Mijn dierenarts zei minimaal 6-8 weken maar soms gaan ze toch weer eronder en heb je kans dat de merrie weer melk gaat geven.
Hier staan ze met een heining naast elkaar. Ze kunnen nog kroelen maar niet bij elkaar komen.