Twee kampen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:10

Ik had een hele reactie getypt op je post Sprintje maar heb het toch niet geplaatst. Ik weet gewoon dat het dan weer uit de hand gaat lopen en daar heb ik geen zin in.

Ik vind gewoon, dergelijke uitspattingen KUNNEN GEWOONWEG NIET. Ondanks wie het doet. Het is asociaal, egoistisch en onsportief jegens de topicstarter. Om maar niet te spreken van de irritaties die het opwekt bij anderen (zoals overduidelijk bij mij).

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:19

Anoukie schreef:
Nou, eerlijk is eerlijk, mag ik daar even ongenuanceerd mijn ongenoegen uiten over het topic hierboven genoemd?

Mag ik dan ook uiten dat het iedere keer dezelfde bokkers zijn die een normaal topic zo verdraaien dat het uitmond op sexuele toespelingen?

Ik ben schuldig aan een opmerking in dat topic, mijn excuses hierbij. Maar ik behoor zeker niet tot 'dezelfde bokkers' die elke keer sexuele toespelingen maakt
Ik heb (zoals blijkbaar de meesten hier), óók wel eens last van een flapuit bui... Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Gulpje op 11-03-04 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:23

Anoukie schreef:
Ik had een hele reactie getypt op je post Sprintje maar heb het toch niet geplaatst. Ik weet gewoon dat het dan weer uit de hand gaat lopen en daar heb ik geen zin in.

Ik vind gewoon, dergelijke uitspattingen KUNNEN GEWOONWEG NIET. Ondanks wie het doet. Het is asociaal, egoistisch en onsportief jegens de topicstarter. Om maar niet te spreken van de irritaties die het opwekt bij anderen (zoals overduidelijk bij mij).

Maar ik snap je irritatie echt wel , en daarom draag ik ook een praktische oplossing aan voor het probleem Dat is écht goed bedoeld!!!!

Vraag niet aan mij om deze personen te "veroordelen", want ik deel de irritatie niet zo.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:34

Vraag dat ook niet aan je Sprintje, heus niet Lachen. Alleen vind ik je oplossing niet voldoende, sorry. Niet voor deze uitspattingen tenminste. Maar he, ik ben geen moddie,... Ben wel benieuwd hoe een moddie erover denkt,...

Overigens wat staat er voor een rare quote bij Gulpje van mij, Laagraven 6??? Verward

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 19:12

Iedereen heeft wel eens zo'n bui. Ik keur het niet goed, dat niet maar het kan wel eens gebeuren. Dat heb jij, dat heb ik.
Het idee van Sprintje vind ik wel een uitkomst!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:10

Naast het diverse malen veranderen van een topic in een gezelligheidskransje vaak ook met seksuele getintheid en dat zeer hardnekkig, is er duidelijk nog een andere ergernis boven gekomen.
Namelijk van een nieuwe bokker die komt vragen om foktechnische hulp.
Ook al geeft zo iemand aan een KWPN merrie te hebben, hij/zij wordt overspoeld door adviezen om een Groninger, sha, een klein Duits stamboekje etc etc te nemen. Men verdringt en overschreeuwd elkaar om de eigen keuze aan te prijzen. De topicstarter wordt bedolven onder adviezen waar hij/zij niets van begrijpt terwijl het topic al ruziënd verder gaat.
Ik zou willen voorstellen dat iedereen die zo iemand een advies wil geven eerst even informeert of de vraagsteller wel een niet kwpn hengst wil.
Het zou een begin van duidelijkheid zijn.
En Bart ik ging allang niet meer in discussie met Anna als je een duidelijk voorbeeld wilt stellen zijn er wel anderen te noemen.
Maar waarom steeds maar namen noemen en in hokjes zetten. Ik heb aan het begin duidelijk gezegd dat ik niet in een kamp hoor.
Ik heb vrienden en er zijn mensen die denken zoals ik en er zijn mensen die altijd negatief reageerden als ik iets zei doet er niet toe wat.
Als dat benadrukt blijft worden heeft dit topic inderdaad weinig zin

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:34

sarabande schreef:
.
Ook al geeft zo iemand aan een KWPN merrie te hebben, hij/zij wordt overspoeld door adviezen om een Groninger, sha, een klein Duits stamboekje etc etc te nemen. Men verdringt en overschreeuwd elkaar om de eigen keuze aan te prijzen. De topicstarter wordt bedolven onder adviezen waar hij/zij niets van begrijpt terwijl het topic al ruziënd verder gaat.

Iedereen probeert zijn favorieten aan te prijzen als dat al niet meer mag dan is het einde zoek.Moet alles dan maar vanzelfsrpekend naar het KWPN gaan zoals jij meld? Lijkt me niet,ze vraagt om advies en krijgt die!

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:40

joshua"]
[quote="sarabande schreef:
.

Iedereen probeert zijn favorieten aan te prijzen als dat al niet meer mag dan is het einde zoek.Moet alles dan maar vanzelfsrpekend naar het KWPN gaan zoals jij meld? Lijkt me niet,ze vraagt om advies en krijgt die!
[/quote]

Er wordt alleen maar een voorbeeld gegeven. Dit is nou precies waar t om gaat. Je vat t misschien te persoonlijk op?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:45

Ik denk dat het niet zo'n gek voorstel is..
Per slot van rekening krijgt iemand die advies vraagt over een goede combinatie voor een Haflinger ook direct het advies om met een niet-Haf te gaan fokken. Terwijl als je western rijdt de combinatie Haflinger/Quarterhorse wel weer heel aardig kan zijn.

Het lijkt mij niet zo'n gek plan om de vrager te vragen iets meer te verduidelijken wat men met de vraag voor ogen heeft...

Wil je een KWPN-hengst dan heb je niet zoveel aan adviezen iets anders te proberen. Sta je open voor andere stamboeken dan kun je die adviezen toch ook vragen?

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:46

Nee hoor ik vat niks persoonlijks op. Ik meld alleen maar dat er ook wel mensen zijn die voor een groninger shagya oid gaan. Misschien is het voor de poster makkelijker te vermelden waar de voorkeru naar uitgaat en dat de user daaruit vanuit gaan informeren. Je ziet tegenwoordigzoveel kruisingen dat je niet weet wat voor een hengst men erop wil zetten.

Wat ik bedoel in het kort:
Als je een KWPN merrie hebt hoeft hij niet perse bij een Kwpn hengst maar kunnen ook andere keuzes worden aangedragen

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:51

sarabande schreef:

Ik heb vrienden en er zijn mensen die denken zoals ik en er zijn mensen die altijd negatief reageerden als ik iets zei doet er niet toe wat.

Dus je mag niet anders reageren cq. negatief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:53

Joshu, we krijgen van anna42 dus regelmatig vrij dringend de boodschap door dat veel top-paarden helemaal niet deugen qua bouw en beweging(dat hoort natuurlijk bij elkaar). De boodschap wordt ons steeds maar weer gegeven, en weer en weer. Daaraan verbonden wordt het idee dat de shagya arabier wel over de juiste eigenschappen beschikt en dat het raadzaam zou zijn om terug te fokken op die shagya, als het al in je paard zit in generatie x. Dit wordt ons voorgeschoteld als the one and only truth, terwijl wij (doe maar de gewone bokker) helemaal geen "bewijs" hebben van de verhalen en beweringen. De shagya is nagenoeg uit het straatbeeld verdwenen en dat is ook niet voor niets, zo werkt het nu eenmaal.
Maar als klap op de vuurpijl worden hengsten naar voren geschoven uit eigen fok, dat is eigen belang uiteraard, dat begrijpt een kind. Daarnaast worden ook nog de dekhengsten aangeprezen van bevriende bokkers, Orbaldo is hier een voorbeeld van.
Hoe kan je in hemelsnaam nagaan of een dergelijk advies wel hout snijdt?? Het zou toch evengoed eigen belang kunnen zijn?
(dit was een hele korte samenvatting, ik hoop dat het duidelijk is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:56

sarabande schreef:

Waarom vind je dat als mensen een andere mening hebben dan jij dat negatief?

Ik denk dat dit wel een van de vooraanstaande dingen zijn waarom er problemen komen op FA. Omdat iemand een andere mening heeft, word dat gezien als negatief. Daarmee krijg je niet de beste sfeer in een discussieforum.

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:59

Lovely
Wat is er mis met je eigen waar te verkopen? En lovely als je je ergens aan ergert dan lees je het toch niet.Er zijn imo geneog topics die ik oversla hoor die ik niet boeiend vind. Maar het is duidlijk men mag geen eigen mening hebben en ook niet ondebouwen met iets.Als ik naar de hengsten van Anna keek ze liepen toch maar even allebei in de finale in Zwolle.Dat is in ieder geval al meer als mening bokker heeft gepresteerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 21:03

Joshua, er is in wezen niks mis mee om het eigen waar te verkopen, maar het is lastige materie. Want, in hoeverre is dat betrouwbaar??
Maar ja goed, voor veel hengstenhouders geldt misschien ook wel dat het ze bij de meeste merries niet zoveel uitmaakt wat voor veulen er uit komt, als ze de dekkingen maar verkopen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 21:06

Pipo schreef:
[Waarom vind je dat als mensen een andere mening hebben dan jij dat negatief?

Omdat iemand een andere mening heeft, word dat gezien als negatief. Daarmee krijg je niet de beste sfeer in een discussieforum.
[/quote]

Het lijkt de buitenmaatschappij wel, die hier wordt doorgetrokken.

En dan hebben we waarschijnlijk nog niet te veel allochtonen hier op FA
die paarden/pony's fokken want dan was het helemaal een "alias" gevecht.

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 21:07

Lovely schreef:
Joshua, er is in wezen niks mis mee om het eigen waar te verkopen, maar het is lastige materie. Want, in hoeverre is dat betrouwbaar??
Maar ja goed, voor veel hengstenhouders geldt misschien ook wel dat het ze bij de meeste merries niet zoveel uitmaakt wat voor veulen er uit komt, als ze de dekkingen maar verkopen.

Klopt maar ik neem aan dat de merriehouder de beslissende stem heeft over de hengstenkeuze.Klant is koning *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 21:10

Citaat:
MADRID - Door in totaal vier bomaanslagen op drie treinen bij drie stations in de Spaanse hoofdstad Madrid zijn donderdagochtend tijdens de ochtendspits zeker 186 mensen om het leven gekomen. Dat heeft het ministerie van Binnenlandse Zaken gemeld. De regering heeft de Baskische separatistische terreurbeweging ETA ervan beschuldigd achter de aanslagen te zitten.

En dan maken wij ons druk dat we niet met elkaar overweg kunnen........ Scheve mond

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 21:13

Pipo schreef:
Citaat:
MADRID - Door in totaal vier bomaanslagen op drie treinen bij drie stations in de Spaanse hoofdstad Madrid zijn donderdagochtend tijdens de ochtendspits zeker 186 mensen om het leven gekomen. Dat heeft het ministerie van Binnenlandse Zaken gemeld. De regering heeft de Baskische separatistische terreurbeweging ETA ervan beschuldigd achter de aanslagen te zitten.

En dan maken wij ons druk dat we niet met elkaar overweg kunnen........ Scheve mond

Wat heeft dat er nu weer mee te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 21:16

ThePast03 schreef:
[

[/quote]

Dat er heel wat belangrijkere dingen op deze wereld zijn dan bokt.nl.

Sorry Bart Knipoog

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 21:19

Even de realiteit onder ogen zien noemen ze dat...

Even op Anya inhakende;
Als nou iemand per definitie alleen maar een hengst van een bepaald stamboek op zijn merrie wil zetten dan kan deze toch in de titel van het topic worden geplaats bv.: [KWPN] [Oldenburg] [Hannoveraan]?

ThePast03

Pipo schreef:
Dat er heel wat belangrijkere dingen op deze wereld zijn dan bokt.nl.

Sorry Bart Knipoog

Laten we alle discussies op Bokt dan maar stopzetten.
Ik heb de hele dag het nieuws aan en weet heel goed wat er gaande is maar ik zie het verband absoluut niet met deze discussie.

jaantsje

Pipo, je slaat de spijker op zijn kop.
Ik kom graag op bokt om te lezen,maar op dit moment denk ik"mensen kom weer met twee benen terrug op de grond.
Laat ieder in zijn waarde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 21:20

ThePast03"]
[quote="Pipo schreef:
Citaat:

[/quote]

Beetje relativeren en zaken in hun perspectief blijven zien Knipoog
Dit is maar een internetforum, niet meer en niet minder...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 21:21

Ilindra schreef:
[

Beetje relativeren en zaken in hun perspectief blijven zien Knipoog
Dit is maar een internetforum, niet meer en niet minder...........
[/quote]

Inderdaad Ilindra Haha!