Kopen zonder kijken in Wales

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neon

Re: Kopen zonder kijken in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 12:42

Wat is het toch een superleuke pony <3 ben heel benieuwd naar haar veulentje

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-26 09:04

Vandaag zit Oife op de 300 dagen! *\o/*
Deze komende periode duurt altijd het langst helaas.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 09:21

Heerlijke mijlpaal *\o/*
Nu is het echt aftellen!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-26 09:23

Ja, maar die eerste periode gaat zo hard en nu kan ik het er wel uitkijken haha. Veulen is op momenten echt heel actief in de buik. Super leuk.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 11:20

Ooeeh fijn nu echt de laatste lootjes.

Haha dat snap ik wel zelfs ik wordt nieuwgierig naar het veulen en het is niet eens mijn pony haha.
Wel heel gaaf dat het veulen zo lekker actief is

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-26 21:01

Ik heb voor het idee een uierfoto gemaakt maar er is nog niks, zijn ieniemienie nog.
Afbeelding

Ze is weer geknuffeld en schoon en heeft een nieuwe staart vlecht. Ze heeft zo een dikke staart en vol dat ik aan de onderkant staartwortel een heel stuk staarthaar heb weggeknipt. Was meteen een stuk makkelijker vlechten.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-26 09:39

Gister op dag 311 weer een uierfoto gemaakt om te vergelijken
Afbeelding
Nog steeds minimaal. Wordt er een beetje zenuwachtig van, niet dat ze nu al uier moet ontwikkelen maar meer dat ik hoop dat ze uier gaat ontwikkelen. Pleun was mijn eerste fokmerrie en daar schoot het uier vol na bevallen, dus dat was heel moeilijk te herleiden wanneer zij ging bevallen. Maar hoe groot is de kans dat je nog zo een merrie hebt :+

Binnenkort krijgt ze het birth alarm om.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 09:52

Ah maar er gebeurt wel íets he! Het is niet zo dat het een compleet leeg uier is. Ze neemt gewoon haar tijd om het veulen mooi af te bakken :j

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-26 10:13

Bij Pleun wel hoor; geen uier, geen hars en bij eerste veulen moest het echt op gang komen. Was even bang dat we daarvoor hulp moesten inschakelen maar kwam toch nog goed. Ze stond op een stal met geboorte begeleiding en ook hij wist alleen wanneer ze moest bevallen omdat de computer dat zei.

2e bevalling is daardoor mis gegaan. Op de eerste stal kon ik ivm Rhino niet terecht en ben naar een andere stal met geboorte begeleiding gegaan. Door corona mocht ik niet op bezoek. Een week voor uitgerekende datum (een donderdag) nog geappt of ze al geboorte alarm in had. Antwoord was nee. Ik zei dat ik dat wilde en dat ik een appje wilde wanneer dat was geregeld. Niks meer gehoord en zondag bericht een dood veulen. Zag er echt niet naar uit dat ze zou veulenen... Hele reden dat ik haar wegbracht was hierom en vooraf ook besproken maar mensen denken altijd beter te weten.

Dus ja, het komt echt voor dat er gewoon niks zichtbaars gebeurd en ik laat me niet anders vertellen :o

Kans dat dat nog een keer gebeurd is natuurlijk klein maar merk wel dat dat me bezig houdt.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 11:23

Ik bedoel meer dat er nu bij Oife wel degelijk iets gebeurt ook al is het nog niet veel ;)

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-26 11:35

Oh zo.

Ik weet het nog niet, ik dacht eerst te zien dat het iets anders leek, aan de achterkant minder plooien maar kan ook maar net zijn hoe ze staat.

Ik probeer me er nog niet teveel mee bezig te houden maar voel ergens spanning opkomen voor de bevalling. En het duurt nog even :')

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 13:02

Ik snap je spanning helemaal na die traumatiserende ervaring. Het is gewoon niet niks, een veulentje krijgen.
Slim dat je optijd het alarm om doet (naast de camera).
We gaan voor een gezonde merrie, voorspoedige bevalling, en een gezond veulentje!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-26 21:05

Misschien wil ik het zien naar lijkt iets voller al is het nog niet veel. Toch krijgt morgen Oife het birth alarm om
Afbeelding

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 22:10

Het is zeker aan het vullen! Slim om het alarm om te doen. Spannend hoor, aftellen.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 13:36

Pff wat een traumatische ervaring was dat voor je. Blijft Oife nu gewoon op stal of breng je haar toch weg?

Oeh spannend mini tietjes. Hoelang moet ze nu nog?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-26 20:05

Oife blijft op eigen stal staan. Sinds dat mis ging ben ik het zelf gaan opvolgen en dat is goed bevallen. Al ben ik vorige keer heel geholpen vanuit stal want ik schoot in stress/paniek. De angst dat weer mis kon gaan en ik onervaren was schoot ineens omhoog maar toen ze echt ging beginnen wist ik toch meteen te handelen en alles ging goed gelukkig.

Inmiddels heeft ze het birth alarm om. Niet dat het al echt nodig is maar liever te vroeg dan te laat en de spullen heb ik toch.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 11:24

Het is ook niet niets wat je hebt meegemaakt. Zovaak vragen en waarschuwen en dat ze dan nog een alarm omdoen is ook wel heel slecht.

Hopelijk gaat nu alles goed en heb je straks een prachtig veulentje er naast staan.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-26 15:48

De eerste twee veulens zijn op stal geboren en nu kriebelt het bij mij ook wel. Al denk ik dat het nog wel 2 a 3 weken duurt.

Afgelopen 3 dagen word ik wel een keer gebeld snachts door Oife. Ze ligt veel en is niet altijd op haar gemak meer. Veel drentelen door stal en wipwappen op de achterbenen. Ze moet nog even volhouden.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-26 16:07

Is ze al veilig?

En weet je al wat je plannen zijn met het veulen?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-26 16:40

Ja ze is al veilig, 323 dagen nu.

Als er een merrieveulen uit komt qua type waarvoor ik deze combinatie heb gemaakt mag dat blijven. Als het kopie van Oife is qua type moet ik even kijken of het blijft of vertrekt naar een passend huisje.
Een hengst moet eigenlijk vertrekken want heb nog een tweejarige hengst staan (voor het hengstenkeuringstraject) en een is meer dan genoeg. Maar heb nog nooit een veulen verkocht. Alles fok ik eigenlijk op, beleer het en verkoop het dan maar er moeten keuzes gemaakt worden als ik wil blijven fokken.