Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Manda schreef:Zilver classic champagne appaloosa merrieveulen.
E/E a/a LP/lp PATN1/n Ch/n Z/n
Is voorlopig mijn laatste veulentje, heel erg blij mee! Ze blijft mooi voor de toekomst.
lailapri schreef:Ik heb 4 dna testen terug gehad. Hierbij de foto's en uitslagen:
A/a, e/e, nd2/nd2
[ [url=m/Ngsd3Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4iepiN.png]Afbeelding[/url] ]
Een prachtige vos met best wat wit.
A/a, E/e, nd1/nd2
[ [url=m/SuSzlI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8IOZG4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Donkerste op de foto, een mooie bruine met nd1 naar het schijnt, dat had ik zelf niet verwacht. Ook deze pony heeft 4x wit been maar op het hoofd maar een klein sterretje/enkele witte haren.
A/a, e/e, nd2/nd2, CR/CR
[ [url=m/tMBGk3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eer cremello zoals het al leek. Ik twijfelde of ik bij deze een aalstreep zag, daar is met deze uitslag dus geen aanleiding voor.
A/a, E/e, D/nd2, LP/n, W34/n, W35/n, te2/n
[ [url=m/3kcihv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9WQxUA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/S6MtqH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze is in ieder geval een appaloosa. Ze krijgt ook steeds meer witte haren over haar lijf
LaDonna75 schreef:Omdat hier de meeste kleurkenners zitten geloof ik: kan een smokey black paard/pony ook iets gekleurde ogen hebben? Of kennen jullie anders dan "normaal bruine ogen" bij zwarte paarden? Mijn aangekochte inmiddels jaarling heeft duidelijk een andere oogkleur dan de rest van mijn pony's. Een foto maken valt niet mee maar probeer ik wel; ze is zwart maar zou in theorie smokey black kunnen zijn als haar vader valk zou zijn ipv bruin.
fleurtjeuh schreef:LaDonna75 schreef:Omdat hier de meeste kleurkenners zitten geloof ik: kan een smokey black paard/pony ook iets gekleurde ogen hebben? Of kennen jullie anders dan "normaal bruine ogen" bij zwarte paarden? Mijn aangekochte inmiddels jaarling heeft duidelijk een andere oogkleur dan de rest van mijn pony's. Een foto maken valt niet mee maar probeer ik wel; ze is zwart maar zou in theorie smokey black kunnen zijn als haar vader valk zou zijn ipv bruin.
Weet je of de vader meer nakomelingen heeft? En welke kleuren die hebben?
Als je de moeders daarvan weet dan zou je kunnen zien of en verdunning tussen zit
LaDonna75 schreef:Omdat hier de meeste kleurkenners zitten geloof ik: kan een smokey black paard/pony ook iets gekleurde ogen hebben? Of kennen jullie anders dan "normaal bruine ogen" bij zwarte paarden? Mijn aangekochte inmiddels jaarling heeft duidelijk een andere oogkleur dan de rest van mijn pony's. Een foto maken valt niet mee maar probeer ik wel; ze is zwart maar zou in theorie smokey black kunnen zijn als haar vader valk zou zijn ipv bruin.
Kabayo schreef:Even snel een vraag tussen door, ik weet namelijk dat hier mensen zitten die er verstand van hebben
Als ik mijn heterozygote tobiano merrie laat dekken met een heterozygote tobiano hengst, heb je dan 75% kans op bont en 25% kans op zwart?
Of 50/50?
(Paarden zijn beide homozygoot zwart)