Merriekeuring 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 08:35

Suzanne F. schreef:
Nou IBOP is nu dus gewoon niet te doen.
Ze is zo vreselijk geflipt en niet te controleren op vreemd terrein. Ik ben er kampioen mee in mijn eigen achtertuin.
Ik heb trouwens een beslissing genomen: Ik ga ermee naar Tristan Tucker, die Australier die bijzondere dingen kan met bange en schrikachtige paarden. Want ze staat nu dus nog steeds helemaal nerveus te flippen met grote ogen. Ze is die adrenaline van gisteren nog steeds niet kwijt. Dit kan gewoon niet, hoe moet ik hier nou mee weg onder het zadel? Dat gaat toch niet? Ze blijft er gewoon helemaal in en is ook niet meer te bereiken. Onder het zadel gaat ze met zoveel spanning ook helemaal haar eigen ding doen, gewoon geen controle meer. Je dringt niet meer door en ze vliegt alle kanten op.
Ik ga het proberen en kijken wat hij ervan zegt.

Anders heeft IBOP gewoon echt geen zin. Want daar loop ik tegen hetzelfde aan.

poeh, dat is wel lastig. Kijken wat hij ervan zegt dan...

Patrss_

Re: Merriekeuring 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 08:42

Oh bah, dat is niet leuk Suzanne.. :(:) Misschien kan hij je inderdaad helpen. Anders (als je de mogelijkheid er voor hebt) haar overal mee naar toe nemen, even loslaten of rijden/longeren en weer terug naar huis. Het moet dan vanzelf een soort gewenning worden. Al is ze wel iets extremer als andere paarden..

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 08:46

Jammer zeg Suzanne! Als ze ook zo onder het zadel is wordt de IBOP/sport ook moeilijk, dus het is een goede zaak dat je met de spanning aan de slag gaat.

Margootie, gelukkig ben je nog steeds blij met je paard :D

Rhea, ze is idd nog wat bloot, maar vond de beweging er vanaf de foto wel goed uitzien, als ze zich voldoende opwaardeert komt het wel goed. Misschien zie ik haar wel in Middenbeemster.

Heb die van mij nu 3 weken niet gezien en waarschijnlijk zie ik haar pas bewegen op de keuring. Spannend

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 08:56

Ja, elk paard heeft wel spanning en wedstrijdstress maar zoals dit heb ik nog nooit meegemaakt. Lijkt wel of ze een steekje los heeft op zo'n moment. Thuis is ze ook gespannen met rijden en kan helemaal flippen van een paars bloempje tussen 2 gele, grassprieten die gemaaid ineens plat liggen ipv omhoog staan of een kikker die in de sloot springt. Maar daar is nog redelijk mee om te gaan. Maar op vreemd terrein verliest ze zichzelf dus echt en is ze gewoon helemaal van het padje.

Het is een fantastisch paard en haar probleem zit niet in haar lichaam of rijtechnisch maar echt tussen de oren.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 09:07

Ze ziet e prachtig uit suzanne!
Jammer van zo'n moment opname!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 09:32

Rhea: Succes! Een beste merrie :j.

Magootie: Jammer dat het bij jou ook niet naar wens verliep.

Suzanne: Waardeloze situatie en ik begrijp volkomen wat je bedoelt, want ik heb vrijwel dezelfde problemen :\. Alleen die van ons is nog te sturen op vreemd terrein, maar ze loopt alleen in de stokstaartmodus (kop erop), schiet om de haverklap weg, hulpen komen niet (goed) aan en ze kan niet ontspannen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 09:33

Voer je al magnesium Suzanne? Misschien kan dat net iets helpen.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 09:57

zijn er nog die vandaag naar de keuring moesten?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 10:20

Suzanne, ik heb ook zo'n paard gehad. Er ging dan op het terrein een knop om en dan was er niets meer mee te beginnen.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 10:42

flinke uitdaging dus Suzanne...., als ze zo flippen is het inderdaad niet best voor de ontspanning... (en je had nog wel 1 van de allerbeste voorbrengers er bij op het straatje!)

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 10:52

Jammer zeg Suzanne en Magootie. Ik vind beide merrie's erg aansprekend maar het blijft een momentopname..

Wij zijn vandaag naar Alblasserdam geweest met onze Phin Phin merrie, zij is vandaag ster geworden, zijn we erg blij mee!!

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:07

Cayenne schreef:
Jammer Magootie, wat waren je punten of lees ik daar overheen?

Ook jammer voor Suzanne, maar hopelijk straks via IBOP alsnog ster!

Ze had 60 voor exterieur omdat ze haar kortbenig vonden en wat toontredend ( had ook niet heel hoge punten verwacht) en voor beweging 70 punten.ik denk dat als ze zich van haar beste kant had laten zien ze wel 80 punten had gekregen ;) ze kan echt gigantisch draven!!! Maar goed niks aan te doen!

Ik ben hardstikke trots op hoe ze zich gedroeg!! En ik neem hetzelfde paard mee naar huis :D we gaan gewoon lekker onder het zadel verder trainen ;) ze loopt echt heel fijn onder het zadel en daar heb ik haar ook voor :D

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:08

lovefi schreef:
Jammer zeg Suzanne en Magootie. Ik vind beide merrie's erg aansprekend maar het blijft een momentopname..

Wij zijn vandaag naar Alblasserdam geweest met onze Phin Phin merrie, zij is vandaag ster geworden, zijn we erg blij mee!!

Gefeliciteerd!!

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:10

lovefi schreef:

gefeliciteerd *\o/* hoeveel punten had je?

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:23

Dankjulliewel!

75 punten voor ext. 80 punten voor galop en 70 voor reflexen vermogen en techniek. Dus voor springen ook 75 punten.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:25

gefeliciteerd lovefi *\o/*

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:31

Gefeliciteerd!!

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:42

mooie punten ik hoop dat wij dat ook gaan halen.Kwa exterieur moet ze het kunnen halen, met springen is ze hier thuis nogal wisselend en zou ze wat meer door moeten springen.
Ach ja het is moment opname we zullen wel zien

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:50

Nou hebben we er een klein probleempje bij wat nog opgelost moet gaan worden.
De hoefsmid is vorige week geweest en heeft haar op ijzers gezet, nou was er een klein stukje aan de zijkant van de hoef weg en heeft hij dat opgevuld met een soort siliconenkit.Daarna de hoef weer netjes gemaakt.Nou blijkt dus dat dat helemaal niet mag en mocht de jury dat zien dat we een probleem hebben :( .Ga straks de hoefsmid maar even bellen wat we eraan kunnen doen.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:43

Ik moet zeggen urobi dat ik ook wel wat mindere springers vandaag ster heb zien worden, dus zou me niet te drukken maken en duimen dat ze een goede dag heeft!

Wat rot van het ijzer, maar je hoefsmid weet vast een oplossing!!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:52

Lovefi gefeliciteerd met je stermerrie!

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 15:21

Wij zijn vandaag maar Asten geweest met een 3 jarige Unaniem en ze is ster verklaard :D

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 15:22

Gefeliciteerd allemaal met de goede resultaten :D

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 15:26

marillion schreef:
Wij zijn vandaag maar Asten geweest met een 3 jarige Unaniem en ze is ster verklaard :D

gefeliciteerd *\o/*

en goede punten?

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 15:43

gefeliciteerd met de ster merries!