FERRO nakomelingen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fanny_1988

Re: FERRO nakomelingen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:21

Super joh! Gefeliciteerd! Ik zal wat rondsturen! Succes!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:50

Gisteren mn tweede endurancewedstrijd gereden met Viva, was een groot succes! Met super waardes en hartslagen de 35km uitgereden en daarmee 3 winstpunten verdient :):)

Do I need to say more?
Afbeelding

Audrey: gefeliciteerd. Verbaasd me niks want als het paard constant loopt zoals de foto's die je wel eens plaatst dan stelt de B niks voor.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 08:42

Haha zo constant is anders !! Maar Thanks :)

Ontzettend gave foto !!!!

Lianne26

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:43

Wat een knapperds komen er voorbij! X_Audrey die zwarte! <3 Erg knap!

Na mijn Rhodium ruin te hebben verkocht heb ik nu een echte Ferro! Dit is Bartan en hij is M2 geklasseerd geweest bij zn vorige eigenaar. Wij beginnen bij de B en hebben vorige week ons debuut gehad: 195 en 183 punten! :) Verder doen we af en toe een springles en een buitenrit, afwisseling doet hem goed!
Afbeelding

Wat hij ook gedaan heeft hij is natuurlijk onschuldig!
Afbeelding

Valt me wel op dat veel Ferro's echt wat van elkaar weg hebben! Vooral de ogen zijn veel hetzelfde! :o

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 22:48

Wat een leuke foto s komen er weer voorbij. Leuk paard lianne! Ik hoop dat je er veel plezier mag beleven met de ferro!

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:25

En weer een wp erbij! 1e proef 175p, teveel foutjes. En 2e proef 182p. Kon me niet fijn concentreren. Heb met een nieuwe broek gereden. Maar nu zijn heel mijn knievlakken kapot op mn benen. Heb gewoon brandwonden van 5 bij 5 cm. :-( dit deed zoveel pijn tijdens het rijden. Dus de broek maar verkopen.... Op naar de volgende wedstrijd en dan maar met oude broek...

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:30

ik heb geen een van ferro. maar ik verzorg er een van Ulft. dus ik heb een halfbroertje van Ferro

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:37

Mijn Ferro nog eens :')

Inschattingsfoutje in een 1.10 parcours _O-

Afbeelding

Hoezo dressuurpaard???

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:08

Leuke foto zeg!

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:01

Hier loopt ook een ferro afstammeling rond

ICE (BWP)
V: Aga khan
VV: Ferro
Vm: Baron ex Balios

Hier een filmpje toen ze nog geen twee weken oud was (redelijk slechte kwaliteit maar is met gsm gedaan)::

Hier is een filmpje van mijn merrie tussen 2 en 3 jaar (redelijk slechte kwaliteit maar is met gsm gedaan):

En hier 3 foto's van toen ze een half jaar onder het zadel was:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik weet dat ze soms wat diep loopt, maar ben hier nog steeds mee aan het werk. Minste gerinste dat ik mijn teugels aan neem geeft ze (teveel) na. Enige manier dat ik het kan oplossen is voorwaarts neerwaarts geregeld inlassen en dan lukt het vijf minuten om het hoofd iets hoger te houden, en dan duikt ze weer naar onder. Ze hangt echter totaal NIET op de teugels, ze geeft gewoon te vlug en te snel na. Volgens mijn instructeur had hij nog nooit zo'n gevoelig paardje gereden. Wat alleen maar positief is denk ik dan maar xD

Eveneens heb ik ook lange tijd een rechtstreekse ferro afstammeling gereden. Ook een super fijn en gevoelig paardje (bij ervaren ruiters, bij kinderen niet. Alsof ze wist dat ze dan niet moest reageren).
Is altijd gebruikt geweest als lespaardje en wedstrijdpaardje van een vriendin. Daarna is ze naar ons gekomen als lespaardje en voor mij om mijn dressuur extra op te oefenen, aangezien ik toen op het moment alleen maar paarden aan het opleren was. Van haar heb ik echter maar 1 foto.
Ze is na een half jaar overleden aan een hartstilstand omdat die vriendin haar terug kwam halen.
Ze had haar met een vreemd paard op de trailer gezet waardoor ze van de stress een koliek aanval kreeg. Die vrouw wou haar naar de kliniek brengen, maar paardje mocht niet alleen op trailer staan. En dit heeft haar uiteindelijk een hartaanval bezorgt. Ze is gestorven terwijl ze haar juist wouden redden...
Afbeelding

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:38

LarsonsLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:14

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 15:15

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 23:16

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:15

Super leuk royaltjuh! :-)

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 01:03

Vanavond wedstrijd gehad bij ons in oud gastel. Was de 3e x in het m2. We gaan kleine stapjes vooruit. Heb de 1e proef heerlijk gereden. Was 1e met 196p. De 2e proef was hij op. Ik voelde hem leeg lopen. Daar had ik 170p. Was terecht geen wp. Maar misschien iets streng gejureerd. Op naar de volgende in november! Dan heb ik 4 weekende achter elkaar wedstrijd. Is goed voor all star. Want hij is weer heel stout met trailer laden. Zondag gaan we naar het bos in riel bij tilburg. Dus dan mag hij weer mee! Hopelijk gaat het vloeiender dan vandaag. :-(

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 00:07

Wat een stilte hier. Had vanavond weer wedstrijd met mijn ferro in het m2. In de 1e proef had ik 177p. Erg veel moeite nog met de travers. Daardoor ook net geen wp. De 2e proef ging beter. Was onverwacht 1e met 193p. Dus weer op naar volgende week! Dan hebben we weer wedstrijd!

ijsdame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 18:37

hallo Ferro liefhebbers!
ik rijd ook een zeer fijne Ferro x Damiro merrie van 4 jr
We hebben inmiddels genoeg winst om L1 te mogen starten!
Ze heeft wel een klein hartje maar super harde werker :wow:

Krijg de fotos er helaas niet op vanwege afmetingen -O-

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:34

Wat jammer dat de fotos niet lukken. Maar wat leuk dat er weer een ferro liefhebber erbij is!

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:37

Gaaaaaf Royaltjuh!!

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:38

Hallo!

Ik kom dit topic nu pas tegen. Ik zie ook dat er al heel lang niet meer in is gepost maar toch wil ik mijn knappe kleinzoon van Ferro ook aan jullie showen!

First Unique is de zoon van ferrolan. Zelf gefokt en Geboren op 21-05-2001. Ik lees dat het gedrag uiteenlopend is (hierdoor kom ik ook in dit topic). Unique heeft een hartje van goud maar hij moet echt heel consequent behandeld worden anders krijg je dit 3x zo hard terug van hem. Is een paard wat veel vertrouwen vanuit mij nodig heeft en is zeker niet de makkelijkste qua dressuurmatig rijden. Op het moment probeer ik veel grondwerk met hem te doen en ben ik sinds een maand of 2 gestart met vrijheidsdressuur. Dit vind hij heerlijk, gewoon een methode dat niets moet en alles mag en ik zie nu pas het heerlijke respectvolle "rustige" paard in hem naar boven komen. :)

Hier een leuke collage van Unique:
Afbeelding

lveldhoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:40

Yes! Er is dus toch een Ferro-nakomelingen topic!
Hier nog een Ferro-eigenaresse!

Erg leuk om door dit topic te scrollen, lezen, foto' te kijken.

Mi_amore, wat een gaaf beest heb je!
En Royaltjuh, wat stoer dat je SGW met jouw Ferro doet! Wat een knapperd, ook!

Ik heb een zelfgefokte 8-jarige Ferro x Samber PROK-merrie, Amber.
Ze is ontzettend aanhankelijk en erg lief. Wel een tikkeltje (nou ja, tje..) lomp.
Ze loopt nu M1 +13 en gaan dit najaar over naar de M2.
In het rijden doet ze goed haar best, wordt wel snel heet als ze het moeilijk vindt en vraagt dan ook om consequente, duidelijke en eerlijke begeleiding. Daar leer ik dus ook heel veel van!
Foto' volgen!

We hebben tot nu toe 2 veulens bij haar gefokt, een merrie van Santano die nu 4 jaar oud is, nog bij ons staat en sinds een maand onder het zadel is. Afgelopen zomer is ze PROK, STER + voorlopig keur verklaard. De volgende stap is dus het rijden van een IBOP.
Het tweede veulen is van vorig jaar, dat werd een ontzettend knap hengstje van Voice. Deze is verkocht aan Stal Brouwer in Tolbert die hem heeft doorverkocht naar Engeland.
Het valt ons op dat zowel Amber als haar beide veulens erg aanhankelijk zijn en op mensen gericht.
Dat is wel erg leuk, vind ik persoonlijk :)

Ik zie dat enkelen van jullie ook springen met jullie Ferro!
Ik ben zelf geen springheld, maar wil Amber binnenkort even los laten springen. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaat doen, want ze een best wel een pussy :) In combinatie met haar lompheid hoop ik dat ze er niet dwars doorheen gaat..
Hoe is jullie ervaring met hun springkwaliteiten?

lveldhoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:54

Lianne26 schreef:

Na mijn Rhodium ruin te hebben verkocht heb ik nu een echte Ferro! Dit is Bartan en hij is M2 geklasseerd geweest bij zn vorige eigenaar. Wij beginnen bij de B en hebben vorige week ons debuut gehad: 195 en 183 punten! :) Verder doen we af en toe een springles en een buitenrit, afwisseling doet hem goed!
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Valt me wel op dat veel Ferro's echt wat van elkaar weg hebben! Vooral de ogen zijn veel hetzelfde! :o

Grappig, Lianne26, bij het nog eens doorscrollen van het topic zie ik de foto's van jouw Bartan nog eens en ineens zie ik hoe zijn koppie sprekend op het koppie van mijn merrie lijkt!! Leuk!
Wat een knapperd is hij ook, trouwens :) Mooi langgelijnd en ziet er mooi in proporties uit!
Hoe gaan de wedstrijden?

De Ferro's lijken inderdaad over het algemeen wel op elkaar, die oogopslag, wat je zegt..!

Lianne26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:04

lveldhoen schreef:
Lianne26 schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Grappig, Lianne26, bij het nog eens doorscrollen van het topic zie ik de foto's van jouw Bartan nog eens en ineens zie ik hoe zijn koppie sprekend op het koppie van mijn merrie lijkt!! Leuk!
Wat een knapperd is hij ook, trouwens :) Mooi langgelijnd en ziet er mooi in proporties uit!
Hoe gaan de wedstrijden?

De Ferro's lijken inderdaad over het algemeen wel op elkaar, die oogopslag, wat je zegt..!

Dank je! Ik ben nu wel erg benieuwd naar je merrie! Kom maar op met die foto's! :o :D
Met de wedstrijden gaat prima, we starten niet heel veel (ik heb zelf geen trailer) maar zijn nu L1+8 en ik hoop morgen onze laatste 2 punten binnen te kunnen rijden! :j
Dat lompe herken ik trouwens wel! Bartan is ontzettend lief en erg grappig maar soms wel wat lomp, hij wil altijd overal met zijn neus tegenaan duwen (in plaats van ruiken of kijken denk ik?) en dat gaat soms net wat te hard! :')

Ik spring soms een klein hindernisje omdat ik zelf niet zo een held ben met springen. Hij springt echt alles, ook al komt hij helemaal niet uit, dat vind ik erg geruststellend. Of hij technisch goed kan springen weet ik niet, heb ik niet echt kijk op. Ik vind vooral de afwisseling heel leuk, zo houd ik hem gemotiveerd!

Ben benieuwd naar je foto's! Ook van de veulentjes trouwens!

lveldhoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:32

Lianne26 schreef:
Dank je! Ik ben nu wel erg benieuwd naar je merrie! Kom maar op met die foto's! :o :D
Met de wedstrijden gaat prima, we starten niet heel veel (ik heb zelf geen trailer) maar zijn nu L1+8 en ik hoop morgen onze laatste 2 punten binnen te kunnen rijden! :j
Dat lompe herken ik trouwens wel! Bartan is ontzettend lief en erg grappig maar soms wel wat lomp, hij wil altijd overal met zijn neus tegenaan duwen (in plaats van ruiken of kijken denk ik?) en dat gaat soms net wat te hard! :')

Ik spring soms een klein hindernisje omdat ik zelf niet zo een held ben met springen. Hij springt echt alles, ook al komt hij helemaal niet uit, dat vind ik erg geruststellend. Of hij technisch goed kan springen weet ik niet, heb ik niet echt kijk op. Ik vind vooral de afwisseling heel leuk, zo houd ik hem gemotiveerd!

Ben benieuwd naar je foto's! Ook van de veulentjes trouwens!

@ Lianne26, leuk, L1+8! Hoe ging je wedstrijd afgelopen weekend?
Grappig dat je het lompe ook herkent ;) Soms bloedirritant maar vaak erg lachwekkend, vind je ook niet? :)
Wat gaaf om te horen dat ook jij met hem springt! Ik ben ook geen held, ik kan me dan ook goed voorstellen hoe fijn het idee is dat hij toch wel springt :) Voor de afwisseling lijkt me het ook erg goed inderdaad!

Voor de gelegenheid heb ik Amber haar album op mijn facebook openbaar gesteld:
https://www.facebook.com/linde.veldhoen/media_set?set=a.1035638643824.2007553.1011182411&type=3

Haar Santano merrieveulen uit 2009:
https://www.facebook.com/linde.veldhoen/media_set?set=a.1053746376506.2010618.1011182411&type=3

En haar Voice hengstveulen uit 2012:
https://www.facebook.com/linde.veldhoen/media_set?set=a.3614841002271.2139084.1011182411&type=3