2 jaar geleden werd een merrie zo belachelijk de sluis ingejaagd dat die de bocht niet kon houden en op het eind onderuit ging. Dat is mijn grote angst, dat dat ook met haar gebeurd en ik denk dat ik dan wel in de ring sta om der weg te halen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
eilander schreef:Het is ook zo'n momentopname!
sarabande schreef:Ik hoorde dat ze op en stamboekopname een merrie waar ze echt wat in wilden zien (andere provincie) de kans hebben gegeven om met de voorbrenger nog een paar rondjes aan de hand te draven in de kooi.
Dat zie je eigenlijk nooit, maar zou toch een optie zijn voor alle merries
Met de vertrouwde voorbrenger ernaast kunnen ze zich weer ontspannen en de zwepen naar beneden
Suzanne F. schreef:Ja klopt. Is heel zonde. Zo selecteer je ook niet de beste merries, de hele sensibele vallen daar al af.
Ik heb wel goede hoop met de Wynton. Die kan ook zo bluffen als ze gespannen is. We zien het wel volgend jaar. Eerst die PROK maar...
sarabande schreef:Bij Dulce werd gezegd dat ze te weinig voorbeen heeft, dat maakt wel duidelijk dat ze de kans niet heeft gehad zich te ontspannen
Nah ja ze is ster en we zien wel hoe ze op de CK loopt
charissiej schreef:Hoi Allemaal!
Vanochtend ben ik naar de keuring in Alblasserdam met mijn 7 jarige veulenboek merrie geweest. Ze is 1.64 m gemeten en dat viel me alles mee! De jury was zeer te spreken over haar, alleen had ze meer formaat moeten hebben. Verder waren er weinig aanmerkingen. Haar beweging was goed 75 voor de stap, 70 voor de draf en 70 voor de galop. Extrieur 65. Helaas dus geen ster,maar wel de hoogste punten uit haar groep waar ik dus trots op ben. Ze had zich nog wat beter kunnen laten zien in de ring, maar ach.... We zijn dus zeer tevreden met het predikaat stamboek!
sarabande schreef:eilander schreef:Het is ook zo'n momentopname!
Ik hoorde dat ze op en stamboekopname een merrie waar ze echt wat in wilden zien (andere provincie) de kans hebben gegeven om met de voorbrenger nog een paar rondjes aan de hand te draven in de kooi.
Dat zie je eigenlijk nooit, maar zou toch een optie zijn voor alle merries
Met de vertrouwde voorbrenger ernaast kunnen ze zich weer ontspannen en de zwepen naar beneden
jojopaardje schreef:Wat is een ingestoken pijp precies? Ik zie namelijk niets aan haar benen.....
Al met al wel netjes dat ze door is, alleen doordat ze zich zo goed gedragen heeft, vind ik het al een geslaagde dag.
Suzanne F. schreef:manueeltje84 schreef:Komt helemaal goed met die Wynton (die komt immers van een heel goed adres vandaan![]()
)
Whahaha jaja. Ik kon verder trouwens niks over de fokker vinden. Lijkt me leuk om wat te zien van haar moeder en familie.