Najaarsonderzoek 2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:05

Sjuimpje schreef:
Zeker niet, maar het is wel iets om in het achterhoofd te houden als je een merrie hebt waarbij het karakter een aandachtspunt is of wanneer je hier geen consessie aan wil doen.

mwoh, dan zit het al in de 3de generatie bij het veulen.., dat gaat mij toch wel iets te ver...kun je die tijd beter steken in de opvoeding van het veulen etc.. als erover nadenken.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:06

weule schreef:
Sjuimpje schreef:
Ik vind het gros wat ik tot nu toe gezien heb tegenvallen en heb gehoord dat diverse africhtingsstallen niet meer op Johnsons zitten te wachten.

en andere juist wel weer..... het kan vriezen, het kan dooien....

Maar het ging om de uptown, en in mijn ogen mag het karakter van de vader nooit een reden zijn om de zoon wel/niet te keuren..

Ferro was niet makkelijk, Kennedy was niet makkelijk, Uptown is gewoon niets meer mee te beginnen, ik weet niet of je zo'n lijn wel moet handhaven. Tenminste niet als je fijne, bewerkbare paarden wilt hebben. Maar goed, dat idee heb ik ook bij de United x Jazz. Ik heb zelf een blauwe maandag een Gribaldi merrie gehad uit dezelfde moederlijn en daar zit je echt niet op te wachten.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:07

janderegelaa schreef:
weule schreef:
[quote="Sjuimpje"
Ik vind het gros wat ik tot nu toe gezien heb tegenvallen en heb gehoord dat diverse africhtingsstallen niet meer op Johnsons zitten te wachten.
[/quote

en andere juist wel weer..... het kan vriezen, het kan dooien....

Maar het ging om de uptown, en in mijn ogen mag het karakter van de vader nooit een reden zijn om de zoon wel/niet te keuren..

Ferro was niet makkelijk, Kennedy was niet makkelijk, Uptown is gewoon niets meer mee te beginnen, ik weet niet of je zo'n lijn wel moet handhaven. Tenminste niet als je fijne, bewerkbare paarden wilt hebben. Maar goed, dat idee heb ik ook bij de United x Jazz. Ik heb zelf een blauwe maandag een Gribaldi merrie gehad uit dezelfde moederlijn en daar zit je echt niet op te wachten.

met het verschil dat de uptown had allemaal wel goed aanpakt in het onderzoek (althans die dag dat ik er was) en die united X jazz nou niet bepaald....

Lilliputter

Re: Najaarsonderzoek 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:09

Wij hebben meerdere Ferro's gehad en zelden zo'n goed en fijn karakter, meerwerkend en bewerkaar paard gehad. Volgens mij hebben mensen na 2 nakomelingen al snel een oordeel over de gehele linie...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:51

En er is een verschil in wat mensen onder makkelijk en moeilijk verstaan.Sommige mensen hebben weer een andere defenitie van moeilijk/lastig dan anderen.Ik blijf erbij dat je het per individu moet bekijken en niet qua afstamming.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:00

Het is ook maar wat je past, tot nog toe liggen de Ferro's die ik in handen heb gehad mij heel erg goed en door toeval hebben we nu ook aardig wat merries staan met Ferro bloed maar ik zal niet zeggen dat ze makkelijk waren. Ze zijn allemaal ril en hebben een consequente hand nodig, dan worden ze ook eerlijk. Zo worden ze over het algemeen echter niet geboren.
Voor die merries proberen we bij de hengst ook te selecteren op karakter, je wil het tenslotte niet op de spits drijven.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:20

Sjuimpje schreef:

Afgelopen weekend is er nog een in Brandenburg gekeurd ( Neustadt a.. Dosse )

Deze Johnson x Samba Hit I komt ter dekking aldaar LandesGestut en zal ook daar zijn verr. doen...
Kijken of de Duitsers er dan wel mee uit de voeten kunnen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:28

Uptown was tijdens het verrichtingsonderzoek ook niet lastig maar dat heeft hij later ruimschoots ingehaald.
Niet alleen met rijden maar ook gewoon in de omgang.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:36

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:07

Vreemd, die advertentie?

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:20

Voor mij is het wel duidelijk welke van de dressuurhengsten volgens mij een kans maken.
De twee laatste hengsten van vandaag, te weten de Uptown en de United x Jazz hebben wat extra's.
Als ze binnenkomen dan staat er ook wat. Ec hte hengsten, de anderen zijn wel leuke sportpaarden.
Ze werden prima voorgesteld, en waren goed te beoordelen. De United was wel wat gespannen en had wat meer aandacht nodig maar
liet zich verder wel rijden, qua type heeft hij veel van Jazz, een echte eyecatcher.
De Uptown liet zich ook heel goed zien met drie goede basisgangen.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:21

Die staat er al lang op.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:22

Ze willen hem blijkbaar verkopen als hij gekeurd is, neem ik aan??

Mijn vriendin heeft trouwens een 3 jarige Johnson x Ferro x Belisar merrie en die is zooooooo braaf, echt TE braaf. Daar kan je alles mee doen en heeft nog nooit 1 pas verkeerd gezet. Of je er nou een keer aan hangt of trekt of een keer een schop naar voren geeft.... niks gewoon braaf. Vreemd terrein ook, niet kijkerig, gewoon braaf aan het been, niet schrikken en super bewerkbaar.
Verder geen ervaringen met Johnsons.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:25

misterA schreef:
Voor mij is het wel duidelijk welke van de dressuurhengsten volgens mij een kans maken.
De twee laatste hengsten van vandaag, te weten de Uptown en de United x Jazz hebben wat extra's.

De Uptown liet zich ook heel goed zien met drie goede basisgangen.

Nou de Uptown komt zo te zien te koop :P :D

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:42

Hoe waren de springhengsten vandaag?

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:02

ladydarkness schreef:

De Casco is er uit en ik dacht een Contendro en de Up to Date.

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:19

yvonnepuntnl schreef:
Vreemd, die advertentie?

Waarom is dit vreemd?
Er staat toch duidelijk bij nog niet te koop.
En de Uphill van mijn werk die aan het voorjaarsonderzoek deelneemt staat in ook gewoon te koop.
Handel is handel en als je zo'n paard goed kan verkopen zullen sommige eigenaren deze kans zeker aannemen.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:37

Dan zal ik wel vreemd zijn maar dat je een paard op "dressuurpaarden te koop" zet en erbij zet nog 'niet te koop' vind ik een beetje apart.
Wacht dan tot je wat meer weet. Bij belangstelling komen de potentiële kopers toch wel.

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:45

Jeetje, welke springhengsten zijn er nog over dan?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:41

Moet zeggen dat ik de advertentie ook enigzins vreemd vinden, als er belangstelling is komen mensen vanzelf wel naar je toe. Met een paard te koop zetten is niks mis, al is het voor een aangewezen/misschien bijna ggk hengst wel wat vreemd...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:16

misterA schreef:
ladydarkness schreef:

De Casco is er uit en ik dacht een Contendro en de Up to Date.

Staat er ook ergens een reden dat ze eruit zijn?

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:06

Casco gaf te weinig gevoel aan testruiter, maar was verder wel een fijn paard. Hadden liever iets meer Jasper dr in terug willen zien...

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 06:29

En die andere twee (Contendro x Lux / Up to Date x Cavalier) naar het schijnt beide op rijdbaarheid eruit.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 09:13

Jammer; ik vond de Casco en de Up to Date beiden leuke paarden met veel uitstraling.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 09:13

Dat zal dan een tegenvaller zijn voor Reinie, allebei zn hengsten op het laatste moment eruit