merries naar KWPN merriekeuring 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:34

essiesilly schreef:
leuk hoor!! ging het goed??
wil niet bijdehand doen maar advizeer je om bij de keuring EN je voorpluk in te vlechten (!!!!) en kleine knotjes met elastiek te maken :) succes! ps, waar ga jij heen ?? (volg t hele topic nl niet helemaal )hihi

Volgens die man van de keuring is het dus zeker niet nodig de voorpluk in te vlechten...
En kleine knotjes heb ik bewust niet gedaan omdat ze toch al niet zo'n dikke nek heeft.
Heb er specifiek nog om gevraagd wat ik qua toiletteren anders zou moeten doen maar behalve de sokjes bijknippen vond hij het prima, ook de staart (bovenin).
Ik ga naar Alblasserdam.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:35

niet nodig maar vind t wel een stuk netter staan :) ok dan zie ik je misschien wel in heerjansdam op de ck! succes ;)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:37

Afbeelding

mijn rhodium vorrig jaar in roosendaal :) als ik eraan denk heb ik er weer helemaal zin in ... nu alleen voor de veulens dan maar toch :D

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:39

Hoe zit dat eigenlijk, als ze ggk worden bij de keuring mogen ze dan zoiezo door naar de ck?
En dan??? Wat wordt daar bepaald?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:42

als ze bij de stb keuring ster worden verklaard ( je gaat eerst op het straatje dat is je exterieur beoordeling, daarna los in de kooi, daarna kom je met je hele groep terug aan de hand en word er verteld of je merrie ster is of niet) dan vragen ze meteen of je door wilt naar de centrale keuring.. daar kan je merrie voorlopig keur worden als ze voorlopig keur zijn zou je een merrie test (ibob of eptm) af moeten leggen om haar helemaal keur te maken :)

_10_

Re: merries naar KWPN merriekeuring 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:44

Okee, dus de CK heeft zeker wel een toegevoegde waarde...
Klinkt leuk allemaal :))

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:45

ja zeker!!! :D is ook ECHT heeel leuk om mee te doen :D je ziet veel verschillende paarden, heel leuk allemaal
op de centrale keuring is dus ook de veulenkeuring.. :D vandaar dat ik zei dat je mij misschien tegen kwam :D

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:55

Oh leuk!! Nu hopen dat het allemaal goed zal gaan :D

Nog even over de keuring, dat meten van die paarden, gebeurt dat met zo'n houten meetstok??
Ik ben namelijk erg bang dat die van mij dat vreselijk eng zal gaan vinden :=
Dus wil toch maar een beetje gaan oefenen met een lange stok ofzo...

Zouden ze dat vaker meemaken, paarden die dat doodeng vinden?? :=

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:59

hahhha ja dat gebeurd met zo n houten meetstok en tuurlijk vinden sommigen dat eng maar een handigheidje, even je hand voor haar oog houden en dan zal het vast wel lukken :)

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 22:13

Ha ha, dan ken jij mij paard nog niet ;)
Handen voor d'r ogen is zoiezo al onmogelijk, laat staan dat te proberen op vreemd terrein...
Maar ik ga gewoon vast hard oefenen.

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 22:15

Ze zijn daar wel wat gewent met paarden die meten eng vinden. Ze kunnen dan ook heel snel handelen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 22:18

haha dan maar een praampje }> ach komt echt wel goed

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 22:35

Met praam gaat het denk ik wel lukken :j

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 23:01

jou bo is ook erg leuk, mooi achterbeen. mooie uitstraling. Ze is ook nog wel wat smal, echt een drie jarige.

ik ga ook alles vlechten en kleine knotjes, maar niet haar staart opscheren, vind ik niks.

Wat vinden jullie van mijn bo?

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 00:09

wanneer wordt het geld van de keuring eigenlijk afgeschreven? Ik wordt steeds benauwder haha...

Mijn instructrice toiletteerd Veer helemaal een week van te voren (ben er zelf absoluut niet goed in) Het ligt eraan hoe ze haar nek gaat ontwikkelen wat ik met knotjes doe. Roosjes vind ik het mooiste, dus hoop dat dat kan.

Sprongetje wordt niet gedaan bij de dressuurmerries toch?

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 08:54

Kadanzlover schreef:
Het ligt eraan hoe ze haar nek gaat ontwikkelen wat ik met knotjes doe. Roosjes vind ik het mooiste, dus hoop dat dat kan.

Sprongetje wordt niet gedaan bij de dressuurmerries toch?

Ik heb altijd 'geleerd' om roosjes te maken bij een lange/minder ontwikkelde hals en veel kleine knotjes bij een kortere/volle hals...
Zo te horen staan jullie daar anders tegenover??

Dressuurmerrie's hoeven idd niet te springen.

Edit: even in de wiki gezocht over die vlechten http://www.bokt.nl/wiki/Hoe_vlechten
Citaat:
Het aantal vlechten heeft te maken met de halslengte. Bij 10/12 grote knotten zal de hals korter lijken dan bij 25 knotjes. Een paard met een hele dikke hals ziet er mooier uit als je kleinere vlechtjes maakt op het dikste gedeelte. Bij een dikke hals kunnen de vlechtjes het beste tegen de hals liggen. Bij een dunne hals kunnen de vlechten beter bovenop de hals liggen.

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 08:59

essiesilly schreef:
als ze bij de stb keuring ster worden verklaard ( je gaat eerst op het straatje dat is je exterieur beoordeling, daarna los in de kooi, daarna kom je met je hele groep terug aan de hand en word er verteld of je merrie ster is of niet) dan vragen ze meteen of je door wilt naar de centrale keuring.. daar kan je merrie voorlopig keur worden als ze voorlopig keur zijn zou je een merrie test (ibob of eptm) af moeten leggen om haar helemaal keur te maken :)
Als je merrie dus ster word op de stamboek keuring is het niet verplicht om naar de centrale keuring te gaan? Dat kan eventueel ook een ander jaar?

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:27

ik heb altijd begrepen dat de hals dikker lijkt van meerdere kleine knotjes? heb er echt geen verstand van...

hals van Vera met roosjes, is vorig jaar september, hals is nu heel anders..
Afbeelding

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:26

Meerdere kleine knotjes maken de hals langer.
Met roosjes die je een beetje omhoog invlecht maak je de hals dikker/voller.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:32

Touscha schreef:
essiesilly schreef:
Als je merrie dus ster word op de stamboek keuring is het niet verplicht om naar de centrale keuring te gaan? Dat kan eventueel ook een ander jaar?

ze vragen of je naar de ck WILT dus idd niet verplicht maar wel eeerg leuk hoor! en ja dat kan ook een ander jaar, dan schrijf je je in voor de centrale keuring en dan kan je meteen daarheen dus. en dan voor 4 jaar of oudere ster merries

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:33

o ps, op de merrie keuring zie je wel bijna alleen maar "kleine" knotjes en geen roosjes, vraag me niet waarom haha maar heb t dus daarom ook zo gedaan vorrig jaar..
en natuurlijk kan je met elastiek ook varieren van dikte enzo..

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:29

als je foto's kijkt in de strengen ofzo zijn het ook bijna allemal kleine knotjes met elastiek

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:03

Touscha schreef:

oke dan!! dus dan de roosjes er wat meer bovenop leggen :j
dankjewel!!

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 23:01

Kadanzlover Ik hoop dat je paard zich zeer goed heeft ontwikkeld na het nemen van de foto in sept anders kun je beter thuis blijven

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:00

Kadanzlover schreef:
Touscha schreef:

oke dan!! dus dan de roosjes er wat meer bovenop leggen :j
dankjewel!!

Dat was dus mijn rede om roosjes te maken en geen kleine knotjes (wat ik normaal gesproken wel doe) :+