Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Revali schreef:Wij zijn 2 dagen bij de Blom cup. Eentje moet vandaag finale lopen 4 jarigen. Ik kan er alleen niet bij dat ze 2 van 't Kwpn(jureren normaal merriekeuringen en aanlegtesten) daar neerzetten als jury. Nu staan de goedgekeurde hengsten bovenaan.niet helemaal geloofwaardig.... Zijn prima hengsten hoor. Maar een aantal paarden die daar net onder staan vond ik beter
lexa schreef:Hoezo dat dan?
rensju schreef:Ben niet bekend met de Blom cup, maar is het normaal dat ze vanuit het kwpn daar de paarden beoordelen en dan ook nog aanwijzen voor verrichtingen?
Bertje16 schreef:Bedoel je mij? Een fokprodukt is in de ponymaat blijven steken. Springt internationaal bij de ponies maar KWPN wil dit niet opnemen omdat het niet bij het fokdoel past. Op mijn vraag of dat dus ook geldt voor een als springpaard geregistreerde in een 4-span bleef het stil. Ik vermoed dus hetzelfde.
Ziolette schreef:Bertje16 schreef:Bedoel je mij? Een fokprodukt is in de ponymaat blijven steken. Springt internationaal bij de ponies maar KWPN wil dit niet opnemen omdat het niet bij het fokdoel past. Op mijn vraag of dat dus ook geldt voor een als springpaard geregistreerde in een 4-span bleef het stil. Ik vermoed dus hetzelfde.
*kruipt onder meeleessteen vandaan*
Dit is met ingang van 2021 geruisloos aangepast in het merriekeuringsbesluit (predikaat prestatie-eisen aangepast), voorheen telde springstand ponymaat-nakomeling wel mee, helaas nu dus niet meer.
4-spanpaard uit springrichting telt nog steeds als 1 punt bij voldoende klassering.