Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
s0173957 schreef:misterA schreef:Zo denk ik er ook over.
Maar ja, dit heet niet voor niets een kletstopic.
Heb ik nergens beweerd jongens... het zijn fantastische paarden, maar hoe ze lopen is toch... té, niet?
janderegelaa schreef:Het is evolutie in de fokkerij. Ik vind het niet te te.
Je kunt het er wel of niet mee eens zijn maar dit is wel wat de meerderheid van het publiek en de fokkers wil.
KahluaB schreef:janderegelaa schreef:Het is evolutie in de fokkerij. Ik vind het niet te te.
Je kunt het er wel of niet mee eens zijn maar dit is wel wat de meerderheid van het publiek en de fokkers wil.
Evolutie is een natuurlijk proces,het wordt dus door de natuur geregeld.
Wie dieren fokt,fokt naar "smaak",en die is bij iedereen niet hetzelfde..
s0173957 schreef:Heb ik nergens beweerd jongens... het zijn fantastische paarden, maar hoe ze lopen is toch... té, niet?
JeanneV schreef:Als ze los of als driejarige zo zouden lopen als Total en Toto doen... zou het ook niet bruikbaar zijn!! Het gaat om de bewerkbaarheid van extreem groot naar heel verzameld... Tenminste... dat vinden we nu!! Misschien fokken ze over 100 jaar paarden die nog beter lopen dan onze beste paarden nu en vinden ze Totilas dan ook maar een simpel paard. Kijk eens naar Piaff, Ahlerich, Rembrand, Gigolo of zelfs Bonfire... in hun tijd toppers, maar nu haal je er niet eens de kur mee op een internationaal kampioenschap.
Elisa2 schreef:s0173957 schreef:Heb ik nergens beweerd jongens... het zijn fantastische paarden, maar hoe ze lopen is toch... té, niet?
Als ik Total niet op 4 jarige leeftijd had gezien ohz waarbij hij al zo makkelijk bergopwaarts liep had ik dit ook gedacht. Maar nu weet ik dat dit hem gewoon van nature zo makkelijk af gaat.
Umeo schreef:Iemand de hengstenproeven in Münster gezien?
Waren gisteren en vandaag live te volgen via Clipmyhorse.
Elisa2 schreef:Ik vond hem toen op de Pavo in NL de hengsten ook zo gigantisch verbeteren, het is ook een ander stukje rijderij (duits).