Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:19

s0173957 schreef:
LETS schreef:
Maar niet heel slecht toch? Ik vind het een fijne hengst. Blijft op de lijst.

Niet heel slecht nee.
Maar zeker geen 8 waard.

Dit is gewoon een trainingsfout. En dan nog is het nog steeds een dikke 7.

Maar ik begrijp niet waarom er dan op 1 aspect zo doorgezaagd wordt, kijk eens wat hij wel laat zien. Is toch gewoon een fenomenaal paard.

s0173957

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:23

Ontken ik toch nergens jdr...
Ik bekeek dat filmpje, zag hem stappen, merkte dat op.
Als dat dan wordt ontkend, tja...

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:06

janderegelaa schreef:
Is toch gewoon een fenomenaal paard.

Je moet hem zien als veredeler!! Er komen bloed mooie typetjes van... Vergeleken met zijn broers is Trap-algar niet zo fenomenaal. Als je hem in t echt ziet hoe ze er aan moeten rijden om hem aan de gang te houden... Lijkt me niet dat die de vanzelfsprekendheid van Toto en Total krijg!!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:09

s0173957 schreef:
Ontken ik toch nergens jdr...
Ik bekeek dat filmpje, zag hem stappen, merkte dat op.
Als dat dan wordt ontkend, tja...

Kijk dan het filmpje van de eindpresentatie dat geeft een betere indruk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:14

Zag net een filmpje van april 2020 en dat is toch echt wel een ruig dier. In ieder geval als sportpaard.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:16

JeanneV schreef:
janderegelaa schreef:

Je moet hem zien als veredeler!! Er komen bloed mooie typetjes van... Vergeleken met zijn broers is Trap-algar niet zo fenomenaal. Als je hem in t echt ziet hoe ze er aan moeten rijden om hem aan de gang te houden... Lijkt me niet dat die de vanzelfsprekendheid van Toto en Total krijg!!

Dat vind ik dus niet. Toen ze hem presenteerden met zijn 3en was hij in het begin van het padje. Hij gaat ook nooit mee. Maar op het eind deed hij zeker niet onder voor zijn broers. Ben even aan het zoeken naar het filmpje maar is nu weer niet te vinden natuurlijk.

Foktechnisch heeft hij een fantastische moederlijn (van Poetin) en dat zie je wel terug op de keuring. 9 aangeboden en 7 een predikaat. Waarvan 4 elite. En binnenkort 5 want de mijne moet de IBOP nog lopen. Of in januari Z2 starten.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:18

JeanneV schreef:
janderegelaa schreef:

Ik heb hem gezien met Edgar langs de kant en die klikt 1 keer met zijn tong en hij gaat dus ik weet niet waar jij hem aan het bekijken bent? Niet bij Glock want dat is no go area.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:22

JeanneV schreef:
janderegelaa schreef:

Het is een kort stukje, kijk vanaf minuut 6 toen was de spanning er vanaf.

https://www.facebook.com/PferdezuchtPS/ ... 691076725/

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:42

Elke keer als ik dat filmpje terugzie, hoe onder de indruk ik toen wel niet was, moet ik nu denken aan Tennesee Walkers :P

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:49

janderegelaa schreef:
JeanneV schreef:

Ik heb hem gezien met Edgar langs de kant en die klikt 1 keer met zijn tong en hij gaat dus ik weet niet waar jij hem aan het bekijken bent? Niet bij Glock want dat is no go area.

Trainers seminair! Met hp erop.... moest er flink aan rijden... ook al stond Edward in het midden!!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:59

JeanneV schreef:
janderegelaa schreef:

Ze zijn niet met elkaar te vergelijken. Als welke van de 3 dan ook, bij een merrie past dan kunnen ze alle 3 een beste geven. Maar ik denk dat er meer merries bij Toto passen dan bij Trafalquar.
Echte probleem is dat Toto en Total nauwelijks of niet beschikbaar zijn.
Total U.S. moet zich in de fokkerij nog helemaal bewijzen maar die genetische potentie komt vroeg of laat echt wel naar voren. Of beter gezegd, bovendrijven.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:05

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:33, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:24

janna schreef:
Ik heb een heel fijn veulen gehad van Trafalgar. Echt goed stappen en ook een hele beste galop. Daarnaast ook nog eens een mega-knuffel. Echt zo'n topkarakter. Staat altijd vooraan voor een aaitje. ❤.

Ik vind het wel jammer dat die hengst verder nooit in de sport te zien is.

Ik denk dat hij wel komt. Die hele stal is gericht op sport. Eerst helemaal klaar. Wat dat betreft is het jammer dat hij daar staat. Hij sneeuwt zo een beetje onder. En Covid helpt ook niet mee natuurlijk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:40

https://www.facebook.com/watch/?v=663112097587116

Kwaliteit genoeg in mijn ogen, en de stap..ja het kan beter maar dat zie ik bij meerdere Totilas en Toto zonen. Mijn grootste aandachtspunt blijft de lengte in de rug, want op de HK (1e bezichtiging) gingen ze er daarom allemaal uit. Niet allemaal terecht (de Spielberg had lengte en kwaliteit genoeg imo)
Slechte stap heb ik daar dan weer niet gezien, bij geen een.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:46

Elisa2 schreef:
https://www.facebook.com/watch/?v=663112097587116

Kwaliteit genoeg in mijn ogen, en de stap..ja het kan beter maar dat zie ik bij meerdere Totilas en Toto zonen. Mijn grootste aandachtspunt blijft de lengte in de rug, want op de HK (1e bezichtiging) gingen ze er daarom allemaal uit. Niet allemaal terecht (de Spielberg had lengte en kwaliteit genoeg imo)
Slechte stap heb ik daar dan weer niet gezien, bij geen een.

Mijn merrie heeft wel een goede lengte maar dat had moeder ook dus dat is niet zo raar.

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:33

s0173957 schreef:
Elke keer als ik dat filmpje terugzie, hoe onder de indruk ik toen wel niet was, moet ik nu denken aan Tennesee Walkers :P

Ik kan er ook niet naar kijken.....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:04

Carri schreef:
s0173957 schreef:

Ik kan er ook niet naar kijken.....

Ik wel hoor en diep onder de indruk van Total US.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:47

s0173957 schreef:

Ik heb precies hetzelfde :o

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:45

s0173957 schreef:

Maar hopen dat je nooit zo’n paard fokt dan... ;)

Ik hoop dat ik dat wel doe :D

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:35

Ik zag op Instagram wat korte video’s van More Legends, erg fijn dier om te zien :j

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:46

janderegelaa schreef:
s0173957 schreef:

_/-\o_

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:56

janderegelaa schreef:
s0173957 schreef:

Zo denk ik er ook over.
Maar ja, dit heet niet voor niets een kletstopic.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:57

Was (bijvoorbeeld) Total apart als veulen? Al zou ik er precies zo een fokken, dan kwam die met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet zo terecht. Niet op dat niveau en niet in the picture.
Ik had zelf graag een veulen van hem gehad bij de grote merrie, al vind ik zijn nakomelingen op jonge leeftijd nog niet heel opvallend. Misschien doen ze het wel fantastisch in het werk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:58

Op 2.5 jarige leeftijd zag ik niet wat hij ohz laat zien, dus ik denk dat ze zich ohz opwaarderen. Ik vind het een fantastische hengst, vooral ook het achterbeen wat altijd maar blijft komen en super gebruikt wordt.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:24

misterA schreef:
janderegelaa schreef:

Zo denk ik er ook over.
Maar ja, dit heet niet voor niets een kletstopic.

Heb ik nergens beweerd jongens... het zijn fantastische paarden, maar hoe ze lopen is toch... té, niet?