Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
carika schreef:400 euro jaarrond voor een jaarling vindt ik ook pittig. Hier in het noorden gelukkig nog wel goedkoper te vinden. Ik zal volgend jaar ook opzoek moeten naar een plekje. Wanneer gaan jullie ze aanmelden? Al voordat ze geboren zijn?
Willemiens schreef:Ik heb ook een veulen aangekocht en nu op zoek naar een opfok plekje.
Prijzen rond de €250-€280 (excl bekappen/enten/ontwormen) is het nieuwe normaal en dan jaar rond en dan in de zomer 24/7 weidegang.
Ik vind het echt te veel… mijn vaste opfok zit helaas vol maar ik kan nog niet echt iets geschikts vinden..
suffie schreef:Willemiens schreef:Ik heb ook een veulen aangekocht en nu op zoek naar een opfok plekje.
Prijzen rond de €250-€280 (excl bekappen/enten/ontwormen) is het nieuwe normaal en dan jaar rond en dan in de zomer 24/7 weidegang.
Ik vind het echt te veel… mijn vaste opfok zit helaas vol maar ik kan nog niet echt iets geschikts vinden..
Welke regio en merrie of hengst?
xmarliez schreef:Weet iemand hoe t zit met de btw voor opfok? Begin dit jaar moest het naar 21% en nu las ik weer dat dat er af gaat maar kan niks vinden op internet vanaf wanneer dat het weer terug naar 9% gaat en of dat dus ook voor opfok geldt?
shadow33 schreef:Denk het ook..
Kosten rijzen de pan uit, terwijl de prijzen van veulens en 3,4- jarigen dalen..
Ik ga met mijn 3 jarige die te koop staat ook lang niet uit de kosten komen, als ik kijk wat ik er aan kosten in zit..![]()
Heb mijn merrie nu wel drachtig, maar twijfel of ik er wel mee door ga.
Ik heb bij mij thuis ook 2 in pension staan van anderen. Een jaarling en een 10 jarige. Beide voor €250 inc btw (want ben zelf ook particulier), maar voer is dit jaar duurder en ook mest afvoeren..
Dus moet eigenlijk wel wat omhoog in januari, moet alleen nog even uitrekenen hoeveel. Heb er in totaal 5, dus 3 van mezelf. Dus even over 5 paarden alles weer berekenen.