Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 13:19

Ah Bretagne VDL is leuk!

Mijne is ook nog drachtig. Uitgerekend begin mei. Inclusive X McLaren

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 13:57

Is dat Florida Mark?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 14:20

Phonix schreef:
Ah Bretagne VDL is leuk!

Ik had nog nooit van hem gehoord…

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 14:21

suffie schreef:
Is dat Florida Mark?

Yessss

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 15:22

janderegelaa schreef:
Phonix schreef:
Ah Bretagne VDL is leuk!

Ik had nog nooit van hem gehoord…

Bij de Van Olst show vorige jaar viel hij mij positief op. Heel braaf en goede gallop. Leek heel werkbaar.

janderegelaa

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 17:13

Ze heeft ook nog een jaarling (blonde vos!) dochter van Straight Horse Leonardo. Die heb ik ook gekocht.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 19:35

Gefeliciteerd Mark, toch wel leuk dat je haar weer terug hebt.

Alle andere ook gefelicteerd met alle drachtige merries.
Weer spannend volgend jaar.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 19:37

Gefeliciteerd Mark! Wat leuk dat je ook de jaarling hebt gekocht. Waarom heb je de merrie ooit verkocht?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 20:32

carola schreef:
Gefeliciteerd Mark! Wat leuk dat je ook de jaarling hebt gekocht. Waarom heb je de merrie ooit verkocht?

Ik had jongere goede dochters ( die valk en Lilith Dodona voorl. keur v. Trafalgar) om mee verder te gaan en ik heb geen eigen plekje en dan moet je keuze’s maken. Scot kocht haar bonte hengstveulen (die nu NRPS GGK is) en vroeg of hij haar ook kon kopen. Dus zodoende.

De jaarling wilde ik eigenlijk niet maar die is echt héél erg goed en ik zou het zonde vinden als zo’n beestje dan in de handel terecht komt.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 08:21

Goed bezig Mark. Veel succes met de vertrouwde gezichten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 08:27

Phonix schreef:
Ah Bretagne VDL is leuk!

Dat is andersom denk ik? :D McLaren x Inclusive?

Gefeliciteerd allemaal met de drachten, en Jan met de (terug/ aankoop) van de merries. Wil je de jaarling aanhouden?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 10:31

Elisa2 schreef:
Phonix schreef:
Ah Bretagne VDL is leuk!

Dat is andersom denk ik? :D McLaren x Inclusive?

Gefeliciteerd allemaal met de drachten, en Jan met de (terug/ aankoop) van de merries. Wil je de jaarling aanhouden?

Niet persé, maar je weet bij mij maar nooit. Maar feit is dat pensionstalling/opfok niet meer te betalen is dus ik moet keuze’s maken. Helaas…

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 11:04

Soms weet je het niet, mijn Havidoff x Jazz werd ook vaak als jazz x Havidoff op de startlijst gezet terwijl het toch echt andersom was :+

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 11:15

Haha ja het is McLaren X inclusive.

Zat me te irriteren dat ik het fout had geschreven gisteren maar kon niet online komen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 12:53

Haha kan gebeuren.

Ik snap de verwarring wel c alsemgeest, Havidoff was natuurlijk een oudere hengst.

Ik snap het wat betreft de keuzes, jammer dat alles zo duur wordt.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 15:35

Zo heb ik een Contango x Vivaldi. Dat verwacht ook iedereen andersom.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 16:54

Ja inderdaad.

Ze hebben waren wel fout met de extra factuur, dus die hebben ze geannuleerd. Heel fijn.

Ben wel benieuwd wat er uit komt. Denk dat die misschien net te traag wordt, maar dat zal de tijd leren.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 10:18

Leuk Mark, waar ga je ze neerzetten? Ik kom graag even kijken :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 10:24

Ja het is bizar hoe duur alles tegenwoordig is geworden qua stalling/voer/bedekking.
Ook als je ze aan huis hebt zijn de prijzen al fors gestegen, en als je ze ergens wil zetten is het helemaal duur geworden.

Als je mij 10 jaar geleden had verteld wat ik nu per maand aan stalling betaal zou ik denken dat je gek was geworden.
Maar toch zijn we er beland :+
Begrijp het vanuit de stal zelf ook, voor hun is ook alles flink duurder geworden. Klanten hebben imo ook echt wel wat meer eisen tegenwoordig, dus daar moet je ook aan voldoen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 12:26

c_alsemgeest schreef:
Ja het is bizar hoe duur alles tegenwoordig is geworden qua stalling/voer/bedekking.
Ook als je ze aan huis hebt zijn de prijzen al fors gestegen, en als je ze ergens wil zetten is het helemaal duur geworden.

Als je mij 10 jaar geleden had verteld wat ik nu per maand aan stalling betaal zou ik denken dat je gek was geworden.
Begrijp het vanuit de stal zelf ook, voor hun is ook alles flink duurder geworden. Klanten hebben imo ook echt wel wat meer eisen tegenwoordig, dus daar moet je ook aan voldoen.

Ik ben het er niet helemaal mee eens. Mijn vriendin heeft 20 jaar een pensionstal gehad en we zijn nu een beetje aan het rondkijken daarvoor. Ook aardig wat voerprijzen en bodembedekking bekeken en zij zegt dat het wel wat verschilt maar niet zodanig dat een prijs van toen € 300,00 nu boven € 500,00 zit. Het probleem is dat pensionstallen wel verhogen als bijv. stro duur is maar niet verlagen als het goedkoper is. En zo blijft het opstapelen. Waarom hebben zoveel stallen zakken met voer terwijl je los gestort in een silo veel goedkoper uit bent? Ik vroeg voor de jaarling wat opfok kost. Het jaar rond € 400,00 per maand! Terwijl ze daar 8 maanden per jaar 24/7 in de wei lopen. Ik snap dat we allemaal geld willen verdienen maar we worden er ook wel een beetje mee genaaid omdat we geen keuze hebben.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 12:27

Mer1980 schreef:
Leuk Mark, waar ga je ze neerzetten? Ik kom graag even kijken :D

Die jaarling moet ik nog een plekje voor vinden. De andere 2 bij William.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 12:56

janderegelaa schreef:
c_alsemgeest schreef:

Ik ben het er niet helemaal mee eens. Mijn vriendin heeft 20 jaar een pensionstal gehad en we zijn nu een beetje aan het rondkijken daarvoor. Ook aardig wat voerprijzen en bodembedekking bekeken en zij zegt dat het wel wat verschilt maar niet zodanig dat een prijs van toen € 300,00 nu boven € 500,00 zit. Het probleem is dat pensionstallen wel verhogen als bijv. stro duur is maar niet verlagen als het goedkoper is. En zo blijft het opstapelen. Waarom hebben zoveel stallen zakken met voer terwijl je los gestort in een silo veel goedkoper uit bent? Ik vroeg voor de jaarling wat opfok kost. Het jaar rond € 400,00 per maand! Terwijl ze daar 8 maanden per jaar 24/7 in de wei lopen. Ik snap dat we allemaal geld willen verdienen maar we worden er ook wel een beetje mee genaaid omdat we geen keuze hebben.

Als het zo makkelijk was om geld te verdienen, waarom verdwijnen er dan zoveel stallen?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 13:03

Dat heeft enerzijds te maken met volume, kleine stallen overleven niet. Oud geld, grote bestaande stallen worden niet meer overgenomen door kinderen. En door stikstof wetgeving. Overigens komen er hier alleen maar bij heb ik het idee.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 13:09

En goed personeel vinden, omdat daar willen ze eigenlijk niet voor betalen.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 13:29

400 euro jaarrond voor een jaarling vindt ik ook pittig. Hier in het noorden gelukkig nog wel goedkoper te vinden. Ik zal volgend jaar ook opzoek moeten naar een plekje. Wanneer gaan jullie ze aanmelden? Al voordat ze geboren zijn?