Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
carola schreef:Gefeliciteerd Mark! Wat leuk dat je ook de jaarling hebt gekocht. Waarom heb je de merrie ooit verkocht?
Elisa2 schreef:Phonix schreef:Ah Bretagne VDL is leuk!
Mijne is ook nog drachtig. Uitgerekend begin mei. Inclusive X McLaren
Dat is andersom denk ik?McLaren x Inclusive?
Gefeliciteerd allemaal met de drachten, en Jan met de (terug/ aankoop) van de merries. Wil je de jaarling aanhouden?
c_alsemgeest schreef:Ja het is bizar hoe duur alles tegenwoordig is geworden qua stalling/voer/bedekking.
Ook als je ze aan huis hebt zijn de prijzen al fors gestegen, en als je ze ergens wil zetten is het helemaal duur geworden.
Als je mij 10 jaar geleden had verteld wat ik nu per maand aan stalling betaal zou ik denken dat je gek was geworden.
Maar toch zijn we er beland
Begrijp het vanuit de stal zelf ook, voor hun is ook alles flink duurder geworden. Klanten hebben imo ook echt wel wat meer eisen tegenwoordig, dus daar moet je ook aan voldoen.
janderegelaa schreef:c_alsemgeest schreef:Ja het is bizar hoe duur alles tegenwoordig is geworden qua stalling/voer/bedekking.
Ook als je ze aan huis hebt zijn de prijzen al fors gestegen, en als je ze ergens wil zetten is het helemaal duur geworden.
Als je mij 10 jaar geleden had verteld wat ik nu per maand aan stalling betaal zou ik denken dat je gek was geworden.
Maar toch zijn we er beland
Begrijp het vanuit de stal zelf ook, voor hun is ook alles flink duurder geworden. Klanten hebben imo ook echt wel wat meer eisen tegenwoordig, dus daar moet je ook aan voldoen.
Ik ben het er niet helemaal mee eens. Mijn vriendin heeft 20 jaar een pensionstal gehad en we zijn nu een beetje aan het rondkijken daarvoor. Ook aardig wat voerprijzen en bodembedekking bekeken en zij zegt dat het wel wat verschilt maar niet zodanig dat een prijs van toen € 300,00 nu boven € 500,00 zit. Het probleem is dat pensionstallen wel verhogen als bijv. stro duur is maar niet verlagen als het goedkoper is. En zo blijft het opstapelen. Waarom hebben zoveel stallen zakken met voer terwijl je los gestort in een silo veel goedkoper uit bent? Ik vroeg voor de jaarling wat opfok kost. Het jaar rond € 400,00 per maand! Terwijl ze daar 8 maanden per jaar 24/7 in de wei lopen. Ik snap dat we allemaal geld willen verdienen maar we worden er ook wel een beetje mee genaaid omdat we geen keuze hebben.