Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:27

Hallo allemaal, een stille meelezer hier. Ik vind het leuk om dit topic te volgen, omdat ik zo meer achtergrond informatie krijg over de hengsten en de meningen van de gebruikers hier.

Ik zag de naam For Romance hier voorbij komen. Onze merrie (v. Zhivago) is drachtig van hem. For Ferrero heeft ook lang op het lijstje gestaan. Uiteindelijk hebben we voor For Romance gekozen, omdat we het idee hadden dat zijn halsaanzet en romprichting beter bij onze merrie past. Uiteindelijk is het allemaal afwachten natuurlijk... :o

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:43

koend schreef:
Sorry, voor mijn onwetendheid.
Maar wie is die knappe gast?

About You RS2, 5 jarige AC/DC x Estobar NRW. Ter dekking bij Van Uytert.

Ik zou het inderdaad ook fijn vinden als er een naam en/of afstamming neergezet wordt bij foto's.

lisch

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:17

Ik noemde de hengst een bericht van mij erboven ook :j

Ik vind hem prachtig

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:25

Vind het een prachtige hengst. Zijn vader heeft niet veel geregistreerde nakomelingen bij Horsetelex, maar valt wel op dat daarvan al twee goedgekeurde zonen tussen zitten.

Desondanks vind ik even 1.750 euro dekgeld excl. Btw voor een onbewezen hengst wel serieus geld.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:30

lisch schreef:
Ik noemde de hengst een bericht van mij erboven ook :j

Ik vind hem prachtig

Daar staan wel wat reacties tussen. Het was mij niet in een keer duidelijk.

Ja het dekgeld schrok ik ook wel fan. Maar goed hij moet z'n 1,65 miljoen wel terug verdienen

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:40

Ik vindt het dekgeld ook wel een beetje veel, vindt het wel jammer dat ik er verder weinig over kan vinden. Bij het kwpn heb je dan bijvoorbeeld het verrichtingsrapport. Ik ben dan benieuwd wat er verwacht wordt wat deze hengst gaat brengen. Ik ben bijvoorbeeld opzoek naar meer maat in mijn merrie maar ik heb geen idee of deze hengst dat zou kunnen toevoegen

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:51

Ja, het voordeel van KWPN gekeurde hengsten is wel dat er meer informatie is, ik vind dat wel een meerwaarde.
Naar aanleiding van de beweging van About you was ik bang dat hij wel eens wat sabelbenig kon zijn op stand, maar dat valt mij heel erg mee. Ik vind het een gaaf dier hoor, maar best een fors dekgeld voor zo'n jonge hengst.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:29

paardje2013 schreef:
Ik vindt het dekgeld ook wel een beetje veel, vindt het wel jammer dat ik er verder weinig over kan vinden. Bij het kwpn heb je dan bijvoorbeeld het verrichtingsrapport. Ik ben dan benieuwd wat er verwacht wordt wat deze hengst gaat brengen. Ik ben bijvoorbeeld opzoek naar meer maat in mijn merrie maar ik heb geen idee of deze hengst dat zou kunnen toevoegen

Je kunt ook op Horsetelex kijken daar staan meer nakomelingen uit die lijn. Niet allemaal met stokmaat erbij maar een aantal wel. Dan kun je jezelf ook een aardig beeld vormen.

Die indexen van het KWPN zijn ook niet zaligmakend. Zeker niet bij jonge hengsten.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:30

carola schreef:
Ja, het voordeel van KWPN gekeurde hengsten is wel dat er meer informatie is, ik vind dat wel een meerwaarde.
Naar aanleiding van de beweging van About you was ik bang dat hij wel eens wat sabelbenig kon zijn op stand, maar dat valt mij heel erg mee. Ik vind het een gaaf dier hoor, maar best een fors dekgeld voor zo'n jonge hengst.

Het is wel een hengst met een behoorlijk vrije bloedvoering dus hij zal best veel gebruikt worden gok ik. Het is wel wat we nodig hebben.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:33

Ja hij is duur zat, ik was ook bang dat hij heel erg sabelbenig zou zijn maar op stand kan ik dat ook niet terug vinden. Ik vindt het een hele aansprekende hengst en zou hem ook wel durven gebruiken voor mijn merrie.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:36

janderegelaa schreef:
paardje2013 schreef:

Je kunt ook op Horsetelex kijken daar staan meer nakomelingen uit die lijn. Niet allemaal met stokmaat erbij maar een aantal wel. Dan kun je jezelf ook een aardig beeld vormen.

Die indexen van het KWPN zijn ook niet zaligmakend. Zeker niet bij jonge hengsten.

Ik heb inderdaad al zitten pluizen op horsetelex volgens mij komt hij niet uit een kleine lijn er staat niet overal een stokmaat bij maar van wat ik kan vinden zijn ze allemaal wel boven de 165cm. Misschien dat ik met deze hengst wat bloed ga verliezen maar ik probeer nu een een opvolger voor mijn merrie te fokken en daar lijkt hij mij wel een geschikte kandidaat voor. Hij staat bij mij op het lijstje in afwachting van meer beeldmateriaal.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:38

Ik heb AC/DC ook eens opgezocht, en dat is toch ook wel echt een lekkere hengst. Ik vind zijn achterbeen gebruik best lijken op dat van About You. Maar, waar stond / staat AC/DC ter dekking en waarom heeft die zo weinig gedekt?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:42

carola schreef:
Ik heb AC/DC ook eens opgezocht, en dat is toch ook wel echt een lekkere hengst. Ik vind zijn achterbeen gebruik best lijken op dat van About You. Maar, waar stond / staat AC/DC ter dekking en waarom heeft die zo weinig gedekt?

Horsetelex is geen Duitse site dus nakomelingen uit Duitsland staan er vaak niet op. Ik vind hem trouwens beter dan zijn zoon.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:46

Ja, dat zal het zijn. Jammer is dat eigenlijk. Weet jij een vergelijkbare duitse site?

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:03

Ik kon AC/DC ook niet vinden op wat oude filmpjes na. Nakomelingen kon ik ook niet veel van vinden vindt hem trouwens wel heel goed bewegen.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:30

Blijkbaar is AC/DC door zijn fokker enkel ingezet op eigen merries.
Dat is altans wat ze mij verteld hebben.

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:51

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:52

paardje2013 schreef:
Ik kon AC/DC ook niet vinden op wat oude filmpjes na. Nakomelingen kon ik ook niet veel van vinden vindt hem trouwens wel heel goed bewegen.

Edit: ah je was me voor :+

Misschien had je deze al gezien, maar in de veiling van Borgmann waar About You verkocht is, werden er nog een aantal van AC/DC aangeboden.
https://youtube.com/playlist?list=PLIbF ... ieX_Ekcskj

Het lijken allemaal wel complete paarden met 3 goede gangen, massa en kracht. Wat kortere halsen geloof ik.
De hengst Adrenalin viel me ook op, ook een vos van Apache.

Hier hebben ze het erover dat ze wel ter dekking aangeboden zouden worden:
https://www.horses.nl/fokkerij/borgmann ... ekstation/

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:03

Wat is er vrij aan zijn bloedlijn met Apache er in? ik denk dat ik voor het "vrije bloed" eerder naar Escolar of Estobar zal gaan.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:26

Elisa2 schreef:
Wat is er vrij aan zijn bloedlijn met Apache er in? ik denk dat ik voor het "vrije bloed" eerder naar Escolar of Estobar zal gaan.

Ik zei dat het grootste gedeelte vrij is. En met Apache in de 3e generatie en de rest vrij denk ik dat het wel een aanvulling kan zijn.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:55

janderegelaa schreef:
Elisa2 schreef:

Ik zei dat het grootste gedeelte vrij is. En met Apache in de 3e generatie en de rest vrij denk ik dat het wel een aanvulling kan zijn.

Dit inderdaad, het is vrij-'er' dan veel andere hengsten.

Valt me op dat er bij van Uytert niet vermeld staat of About You WFFS-vrij is.
Lijkt me bij een Apache zoon dat ze dat wel testen voordat er zoveel geld voor betaald wordt...? Of ben ik dan te optimistisch? :')

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:03

About you is wffs negatief :j

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:15

lisch schreef:
About you is wffs negatief :j

Ah kijk, dat scheelt ook wel weer met oog op bloedspreiding.

Gek dat ze het dan niet gewoon online vermelden, bij alle anderen staat het er wel expliciet bij.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:21

Op fb hebben ze het wel vermeld zag ik

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:24

lisch schreef:
Op fb hebben ze het wel vermeld zag ik

Ik zie het nu, bij RS2 staat het vermeld inderdaad.