Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 22:32

Of t duur is betwijfel ik wel . Had pak van plaatselijke handelaar .
1e helft super mooi , 2e helft van de pak erg vast geperst en stoffig ( kostte met €135 .
Heb dat dus met telkens 3/4 plakken achter onder de overkapping gebacht en goed uit een geschud zodat er niet te veel stof in zat .

Voorkeur is echt touwtjes hooi , gezien Tiney gevoelig is op de damen en snel platte mest inclusief mestwater heeft van seal pakken .
Nu ze enkel touwtjes hooi eten geen vieze platte mest meer en geen mest water.

Ben met Corsten op de mail en aan t wachten op analyse kleine baaltjes zodat ik kan bestellen .
Of toch grote balen ?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:17

Ania, natuurlijk mag je soms je knapperd komen showen <3 loopt hij ook onder het zadel, hoe oud is hij nu?

Wij hebben eigen hooi dus kan je helaas niet helpen, klinkt wel goed als ik de rest hoor.
kleine baaltjes zijn handzamer, maar met 4 paarden zijn grote misschien beter.

Hier gisteren weer genoten van Karma, het rijden gaat al zo goed, ik vergeet bijna dat ik haar pas een maand heb <3 Wij matchen zoveel beter! Geen frustratie meer, maar gewoon genieten <3

En gisteravond nog een dik uur met de mini in de sneeuw gewandled, die vond het een grandioos idee om de halve brokkenton leeg te eten 8)7
Afbeelding

DGM

Re: Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:37

Mini’s verzinnen altijd wel wat Tarzan haha!

Hooi haalde ik zelf bij een boer, was erg mooi hooi voor slechts €3,- per pakje. Maar geen analyse.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:39

Hij is echt super leuk en knap Ania! Spam gerust meer van hem!

Wat fijn Tarzan en een maand is eigenlijk nog zo kort he?!
Oei, hoop niet dat die kleine daar wat aan over houdt.

Wij kopen ook altijd echt alleen hooi en niks ingepakt, teveel ellende mee gehad. Zitten alleen ergens anders in het land.

Hier lag gisteren zo'n 20/25 cm sneeuw in de bak, Havanna vond het geweldig! Dus ik heb ook wat leuke foto's te kunnen maken en een topic gemaakt. [PP] Portugees sneeuwmonster

Ze loopt zo makkelijk in de sneeuw (ik niet, was na een rondje gelopen te hebben in de bak al kapot haha). De Tinker loopt ook niet zo gemakkelijk in de sneeuw.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:51

oh ja communicatie is ook top! Ze komen hier 's ochtends om half 7 al leveren, vind ik echt super fijn want dan hoef ik er niet de hele dag rekening mee te houden dat ze komen en ik ben toch al buiten om die tijd. Je kunt je aanmelden voor de analyses en dan krijg je iedere keer als ze nieuwe binnen hebben die via whatsapp door. Dus dan kun je meteen een goede partij bestellen als je wilt.
Ik heb altijd grote balen van ze, maar ik kan ze ook makkelijk kwijt.

Tarzan wat een sufferd, hopelijk heeft hij er verder geen last van gehad?

Elisa hier gaan de grote ook makkelijk door de sneeuw, de welsh moet nogal ploegen hahaha

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:59

Oh kijk dat wist ik niet eens, weer wat geleerd. Wij kijken als we de laatste baal open maken op de webshop naar de analyses en kiezen dan de gewenste partij uit.
Ook wij hebben grote balen idd, vind ik dan weer makkelijker.

Ai Tarzan, soms zijn het echt dokussen he.

Ik was gisteren ook echt kapot van het ploegen door de sneeuw.

De leaser van de cruzado heeft haar schouder kapot en ligt er dus uit en zij deed hier 4 dagen in de week mesten en voeren. Ik zit nu nog in de fase dat ik niet weet hoe ik het allemaal moet gaan doen weer := En dat wordt er met dit weer niet beter op :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:08

Volgens mij is dat pas recent ook Audesta, maar het werkt echt goed!

ik ben ook kapot van het ploegen door de sneeuw, letterlijk. Mijn heupen beginnen het op te geven...
En wat balen voor je leaser! En dus ook voor jou :=

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:10

Ik ben in twijfel grote of kleine balen .
Kan ook wel grote kwijt .
Mits ik aan genoeg pallets kan komen om ze iets van de grond te leggen .
Hooi netten vullen gaat weer makelijker met kleine plakken natuurlijk .
Qua prijs is groot voordeliger . Zeker als ik er 5 bestel .

Ik mag vandaag filmpjes appen van cd situatie hier voor het lossen.
Ideaal zou zijn als ze door de stalgang kunnen en niet over het land hoeven .
Dan kan t achter onder de overkapping
Die is half dicht en verhard .

Tarzan stoute mini zoveel brokjes eten .

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:15

Hier moeten ze altijd best een stukje van voor naar achter voor de pakken er zijn en door een smalle opening waar het pak precies doorheen past, maar dat gaat altijd prima! Hopelijk lukt het bij jullie ook!
Netten vullen is met grote pakken lastiger idd, maar vanwege de prijs ga ik daar toch voor. Scheelt toch weer een beetje, het gaat er al hard genoeg doorheen sinds ik onbeperkt voer := en met dit weer al helemaal

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:46

Als je het kwijt kan zou ik ook voor groot gaan.
Van Première heb je een hooinetvuller die je in de wand kan bevestigen. Dan kan je die grote baal afpellen en er in proppen zonder dat je je net open hoeft te houden.
Van kerbl heb je ook een hooinet helper, maar die lijkt me eigenlijk niet zo fijn.
Op mijn vorige stal hadden ze zelf iets gefabriceerd met 4 haken waarin je hooinet op hing om open te houden. En volgens mij heb ik ook wel eens een afvalcontainer gebruikt zien worden als hooihulp om open te houden. Alleen moet je die er ook weer uit sjorren natuurlijk.

Hier gaat alles zijn gangetje. Merk dat hij wel wat aan het veranderen is. Eist meer zijn eigen ruimte en begint door te krijger dat hij groter is dan de rest. Vergeet soms alleen dat er een mens tussen kan staan :7 Vond hem laatst ook wat drammeriger op het nare af, zat toen zelf ook slecht in mijn vel. Van de week was het minder, dus hoop dat echt puur mijn eigen energie was.

Bijna geen sneeuw gehad gehad hier. Klein beetje, vooral veel nattigheid en ijzel. Vandaag alles nagenoeg weer groen. Hoop dat het vocht wat weg kan trekken voor de flinke vorst van het weekend, anders kunnen we echt glijden.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:51

Als ik zie hoe veel sneeuw hier nog ligt, geloof ik nooit dat dat weg is voor het -7 wordt. Helaas

Jij hebt een beetje een brutaaltje nu dus? Kan goed hoor, dat het je eigen energie was, daar hebben die van mij ook altijd extreem last van.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:57

Ja hier ook heel reactieve dieren op mijn eigen gedoe'tje :=

Hier gelukkig kuubbakken met slowfeeders dus een plak erin, rek of net erop en klaar. In de zomer wel meer netten maar ik ga nu echt niet met kruiwagen rond :+

Hier wordt het ook ellende komende dagen, half dooien, half vriezen. En dan van het weekend weer flink vriezen, ik zie er echt tegenop.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:39

Ben beetje geschrokken van de prijs van partij die mu beschikbaar is .
Gaan voor grote balen