Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:38

Klopt wat leuk zeg! Die komt uit een halfzus van mijn merrie!
Dank je wel voor de tip.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:13

ullaatje schreef:
Mosh schreef:
Geeft Ferdeaux ze makkelijk? Wat voor merrie past daar het beste bij? Hier staat Bordeaux wel op het lijstje, is nog wel afhankelijk van de beschikbaarheid. Verder toch nog Glamourdale op het lijstje. Dit jaar late veulens, dus heb nog even.

George lijkt wel een heel goed karakter te hebben, maar vanwege de souplesse zou ik hem niet bij mijn merries gebruiken.



Ferdeaux geeft zeker niet allemaal makkelijk.
De meeste beschikken over een ijzersterk ego
Maar werken kunnen ze!!!
En gaan ook!!!
Ik vind dat Ferdeaux zeker geen paarden geeft die aan Jan en alleman kunt laten rijden

Nicole heeft er eentje staan en ik ook, je mag best eens komen kijken


Bedankt! Klinkt zeker niet verkeerd hoor, maar dat is waarschijnlijk too much, de merrie is al scherp genoeg. Wie weet voor een ander paard de toekomst.

Grey Flanel ljkt mij wel een fijne hengst, past denk ik vooral op een merrie met maat en goede souplesse in galop. Hij stond hier op de lijst, maar viel vanwege zijn galop af. Merrie is een halfzus van een KWPN ggk en GP dressuurhengst en van huidig Gelders paard van het jaar. Bijzonder dat jij dat dan bijzonder zou noemen RR, juist bij dat soort merries kun je je dat soort matches permitteren.

For Ferrero is er wel één om in de gaten te houden :j

Heb eigenlijk helemaal geen ervaring met Negro bloed := Alleen een jonge Jameson.

_Lorette_

Berichten: 12136
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:42

paardje2013 schreef:
Welke hengst heb jij gekozen voor je charmeur Lorette?


Het werd uiteindelijk Jameson.

lisch

Berichten: 4650
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: schoonebeek

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:26

Zie net ferguson rijd esmee ook nu

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:48

Liaan schreef:
Hier ook een meelezer die leert van het lezen en heel af en toe reageert.

Afgelopen zomer is mijn 3-jarige voorl. keur geworden op de keuring. Maar op mijn kwpn staat nog steeds niet haar genetisch profiel ingevuld. Is dat bij jullie wel het geval voor de paarden die afgelopen zomer een keuring hebben gelopen? Uiteraard heb ik het kwpn al een mail gestuurd.


Hier is ook niks ingevuld

janna

Berichten: 4538
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:55

Ik had dat ook bij mijn merrie maar na een mail aan het kwpn stond het snel alsnog ingevuld.

paardje2013
Berichten: 1856
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:00

Dan ga ik ook maar eens een mail sturen

Michelle5418

Berichten: 276
Geregistreerd: 26-05-14
Woonplaats: Beemster

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:09

Zoekt er iemand nog een mooie fok/draag merrie?
Gaat om een 4 jarige zwarte Glamourdale x Andretti.
Gaat weg omdat ze voor mij nu te pittig is. Daarom misschien de ideale fokmerrie. Heeft 2020 haar eerste veulen gehad.
Graag pb voor mee info

ullaatje

Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:46

Michelle5418 schreef:
Zoekt er iemand nog een mooie fok/draag merrie?
Gaat om een 4 jarige zwarte Glamourdale x Andretti.
Gaat weg omdat ze voor mij nu te pittig is. Daarom misschien de ideale fokmerrie. Heeft 2020 haar eerste veulen gehad.
Graag pb voor mee info



Waarom zomaar als draagmerrie??

Als ze gezond is kan ze toch gewoon als rijpaard.
4 jr is nog goed te vormen en te trainen

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 16011
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:05

ullaatje schreef:
Michelle5418 schreef:
Zoekt er iemand nog een mooie fok/draag merrie?
Gaat om een 4 jarige zwarte Glamourdale x Andretti.
Gaat weg omdat ze voor mij nu te pittig is. Daarom misschien de ideale fokmerrie. Heeft 2020 haar eerste veulen gehad.
Graag pb voor mee info



Waarom zomaar als draagmerrie??

Als ze gezond is kan ze toch gewoon als rijpaard.
4 jr is nog goed te vormen en te trainen

Ze kan toch een blessure hebben.

Michelle5418

Berichten: 276
Geregistreerd: 26-05-14
Woonplaats: Beemster

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:25

Oooh , nee ze is denk ik een prima fokmerrie. Maar kan indderdaad ook nog prima als rijpaard/sportpaard. Is alleen nog groen in het rijden dus moet wel nog werk ingestoken worden

Elisa2

Berichten: 38092
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:21

Jammer, het is een knappe merrie. Ik zou haar uitbesteden dat ze even een maandje doorgereden wordt door een prof en dan te koop zetten. Met die merrie kun je alle kanten op :-)

ullaatje

Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:50

Elisa2 schreef:
Jammer, het is een knappe merrie. Ik zou haar uitbesteden dat ze even een maandje doorgereden wordt door een prof en dan te koop zetten. Met die merrie kun je alle kanten op :-)


Dat is precies wat ik bedoelde

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:59

Ik zou haar ook een tijdje door laten rijden, zonde om het niet te proberen!

Feanyth

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:32

Zo. Ben er weer. Was even te druk met werk, huishouden, katjes en paarden. Haha.

Dus moet even teruglezen.

@Marghe: Nucturn (tegenwoordig Next Level (Jarville x Prestige)) viel mij ook ontzettend op. Een hengst met mega veel Go. Bij de longeerronde was hij echt een beetje te, maar later was ie beter. Jarville is in 2018 geloof ik verkocht naar Frankrijk naar een jeugdamazone.

@carola: De hengst Bosco op facebook veel voorbij zien komen. Op begin hem wat intensiever bekeken, maar vind hem absoluut geen meerwaarde hebben voor de fokkerij. Enige reden dat mensen mee dekken is vanwege zijn kleur. Dan zou ik nog eerder kiezen voor Edmundo. Als je toch perse de kans op de kleur wilt hebben.

@wennie19: Wat een leuke merrie en eerste nakomeling is erg goed gelukt zo te zien!

@splenius: Denk dat Negro zeker nog steeds een optie is. Ondanks hij van de "oudere" generatie is. Hij geeft nog steeds fantastisch kwaliteit en blijft een meerwaarde voor ook de huidige fokkerij. Is ook zeker nog steeds markt voor nakomelingen van hem.

@Liaan: De genetische profielen van zowel merries als hengsten staan er veel nog niet op. Wat ik laatst heb begrepen lopen ze nogal wat achter in de verwerking hiervan.

@Michelle5418: Wat zonde om het al zo snel op te geven bij zo'n jonge merrie. Die van mij is rechtstreeks van Andretti en zijn over het algemeen paarden die tussen de oren wat langer nodig hebben. Als je ze die tijd gunt en dan mee gaat werken heb je er wel hele fijne paarden aan. Als je de merrie niet wilt aanhouden zou ik ook eerder voor kiezen om maandje fijn door te laten rijden en dan te verkopen. Mocht je daar interesse in hebben pb mij anders. Kan misschien wel wat in betekenen.



Vandaag ben ik op bezoek geweest bij Pete van de Sande. For Ferrero bleef in mijn hoofd spoken. Aantal vrienden van mij hebben ook erg fijne nakomelingen van hem. Uit verschillende type merries. FF nu gezien zonder opgedoft te zijn. Gewoon zo van stal. Ontzettend leuke hengst. Prima fundament, niet bang en verzot op aandacht. Desondanks op stal heel relaxed.
Diverse nakomelingen bekeken. Ook twee van de drie doorgewezen tweede bezichtiging hengsten. De FF x Osmium (donkere vos/koffie vos) vond ik geweldig. Is voor zijn leeftijd al echt paard. Denk dat ie de 1.70 al gepasseerd is. Zijn halfbroertje de FF x Charmeur is nog erg jeugdig, maar die is dan ook een paar maanden jonger. Denk dat die ongeveer 1.68 is.
De Jarville is echt een aparte. Ook in leven de lijve.
Hij heeft ook Mister Diamond op stal staan en die vind ik qua karakter geniaal. Kruipt liefst op schoot om alleen maar te knuffelen. Stond ook chronisch zijn tong uit te steken naar ons _O- Onder het zadel doet hij dat niet. Was gewoon zijn relax modus.

Heb lang getwijfeld, maar definitief besloten mijn merrie te laten dekken door FF. Hij lijkt goed te combineren met Ferro en Gribaldi bloed. Ook aantal nakomelingen gezien die uit soort gelijk merries kwamen die heel fijn bewegen. Schoft omhoog, goed achterbeen en willen blijven lopen.

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:38

Vandaag filmpjes gezien van de Jarville x Prestige. Wat een paard zeg! Enorm stoer dier met heel veel techniek. En een enorme go. Lijkt me een heerlijk paard om mee te gaan rijden. Ik hoop dat deze goedgekeurd wordt, komt in ieder geval uit een bewezen stam.

For Ferrero ben ik ook fan van. Als ik een merrie had gehad dan had ik hem zeker overwogen.

lisch

Berichten: 4650
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: schoonebeek

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:00

Die jarville valt echt op idd! Ook kwa kleur vind ik hem erg tof!

Ik zie net dat de hengst About you rs2 v.ac/dc ook der dekking staat via van uytert.

MacavityL

Berichten: 3996
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:10

Waar is For Ferrero op verbeterd tov zijn vader For Romance?

paardje2013
Berichten: 1856
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:16

Ik ben ook nog steeds fan van For Ferrero toch heb ik voor mijn merrie daar nog twijfel over haha maar we hebben nog even om na te denken

lisch

Berichten: 4650
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:16

Afbeelding

Hij is terug besproken er is een standfoto :D

koend
Berichten: 1271
Geregistreerd: 10-11-03

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:25

Sorry, voor mijn onwetendheid.
Maar wie is die knappe gast?

paardje2013
Berichten: 1856
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:27

Wel een mooie hengst om te zien filmpje spreekt mij ook wel aan, ben benieuwd wat de rest er van vindt. Krijg je met deze hengst gewoon A register bij het kwpn ?

Feanyth

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:41

lisch schreef:
[ [url=m/ecrKqA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is terug besproken er is een standfoto :D


Ben benieuwd of ze hem toch een keer gaan aanbieden bij het KWPN.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 16011
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:06

MacavityL schreef:
Waar is For Ferrero op verbeterd tov zijn vader For Romance?

Op dekgeld. Verder vind ik dat hij zich al behoorlijk begint te bewijzen.

paardje2013
Berichten: 1856
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:20

Feanyth schreef:
lisch schreef:
[ [url=m/ecrKqA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is terug besproken er is een standfoto :D


Ben benieuwd of ze hem toch een keer gaan aanbieden bij het KWPN.


Staat wel in de tekst dat ze hem in Nederland willen aanbieden, misschien is dit wel wat voor mijn Charmeur vindt dat dekgeld alleen wat minder :')