Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 11:03

Ah nee Audesta wat oliebol…

Hier speelt mijn reuma enorm op, en dat ploegen door de sneeuw helpt echt niet mee. Ik kom moeizaam vooruit momenteel. De paarden vinden het ook echt niet leuk. Hier ligt nu op sommige plekken (zoals op mijn auto) zeker 20-25 cm sneeuw. En dan wordt het vannacht -5° |(

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 12:11

Ja op andere plekken ligt er echt veel. Bizar, hier blijft het zo'n laagje dat je wel de zooi hebt maar niet de fun.

Ik voel het ook hoor, doe de paarden ook echt in etappes en ben me aan het bedenken hoe ik ze in godsnaam in beweging ga houden komende dagen. Nu bevriest de grond ook nog dus dat wordt helemaal lachen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 12:35

Ze houden zichzelf maar in beweging :+ hier hadden de jongens gister de tafel helemaal schoongemaakt voor hun iglo en daar ligt toch al zeker weer 10 cm op nu |(

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 12:39

Stuur maar door, door een flinke laag durf ik wel te rijden.

Ja dat vind ik met de zwarte nu niet echt een optie, zichzelf in beweging houden. Denk dat we maar veel gaan wandelen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 14:00

Snap ik, maar ik kan mezelf niet in beweging krijgen dus hier even geen andere keus. Ze hebben lekker een deken op en ze lijken zich prima te voelen dus er is geen noodzaak. Ik ben alleen heel bang voor de ravage als het smelt…

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 14:13

Dat wordt een modderpoel. Zei ik vanmorgen ook al tegen mn partner dat t recht achter de stal een smurrie wordt als de dooi inzet .

Ben wel blij dat we nu ibc vaten hebben en hemelwater kunnen opvangen en bewaren. Kannen van thuis meenemen is ook een gedoe en het regenwater vinden ze wel lekkerder.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 14:17

Ja het wordt echt een grote zooi en daar baal ik zo vreselijk van. Er ligt zo zo zo veel sneeuw hier…
Foto met de honden maar onze Sheltie kwam in de hoge sneeuw echt nauwelijks met zijn buik erboven uit
Afbeelding

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 14:41

Dankjulliewel voor de reacties in mijn topic :D <3

Beleren vond ik niet moeilijk Tarzan haha.
Maar wat ik wel had, was dat ik hem dan soms minder vertrouwde, want ik weet ook dat ie wel eens ervandoor gegaan is. Als de beleerd worden, dan 'weet je zeker' dat het goed gegaan is. Hoop je dan tenminste haha.
Maar heb mn verzorgpony vroeger en mn welshje nu zelf beleerd!

Wat fijn dat Karma goed gaat zeg!! Beetje samen settelen!!

Wat balen Maartje.. merk het nu hier ook met mn Bechterew en reuma in mn handen ja..
Bah. En dan wordt t inderdaad alleen maar erger met t weer..

Ja dat in beweging houden is ook niet makkelijk nu Audesta..
Jammer dat het ook niet net genoeg is voor de fun.
Die vieze drab is helemaal niks

Ja dat is ook mijn plan voor volgend jaar Zinzi! Hemelwater opvangen.
Ik sleep nu met jerrycans maar pff wat een gedoe

Leuke foto Maartje!
Wat een sneeuw daar ook zeg!!

Ik wilde vandaag eigenlijk ook weer foto's maken van de paarden in t land.
Maar die sneeuw blijft maar gaan
Dan zie je alleen schimmen in de sneeuwstorm :+

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 16:41

Elisa, waarschijnlijk wel ja, ze voelt zo vertrouwd dat ik soms vergeet dat ik haar pas een maandje heb :D

Maar ze begint echt lekker te lopen, niet meer zo overhaast. Heerlijk gevoel in ieder geval <3

Oei dan misschien toch maar beter niet de pony zelf gaan beleren :') Ga denk ik wel al wat oefenen met slepen, zodat we misschien ooit eens kunnen beleren!

Hier valt de sneeuw nu ook wel mee, balen dat jullie er allemaal zo’n last van hebben!

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 16:46

Hier wel semi zelf beleerd maar heb wel eerdere eigen ervaringen en heel veel ervaring met dubbele longe en dubbele lijnen. Met een grotere zou ik het zelf niet aandurven maar daar durf ik sowieso mennen niet mee denk ik.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 17:08

Onze Fjord destijds laten beleren, dat is keurig gedaan en daardoor altijd met veel vertrouwen kunnen mennen.

Vanmorgen een heerlijke bosrit gemaakt, er lag hier zo onwijs veel sneeuw! het was echt winterwonderland. Hugo heeft ook genoten en vond dat we gewoon konden galopperen op onze vaste plekjes. De ondergrond is zacht dus ik durfde het ook wel aan.

Afbeelding
De rest heb ik gedeeld via mijn Instagram

https://www.instagram.com/reel/DTFsiWRj ... VzY3c2bg==

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 18:00

Hier Ky vandaag voor t eerst mee rondje buiten gehad met mn zoon erop en ik erlangs . Dochter op Tiney gezet. Maar dat is geen match.

Daarna even zonder deken in de wei samen .
Geen beste kwaliteit foto hoor Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 18:36

Nou ik vind het wel een hele mooie foto zo met die zon!

Wat heerlijk dat sneeuwritje! Dat deden wij vroeger ook altijd in de verse sneeuw.

Dat is wel echt een heerlijk gevoel dat het nu al zo vertrouwd voelt he Tarzan?
Ik heb inmiddels wel het een en ander aan ongelukken meegemaakt met mennen, voornamelijk met jonge paarden dus ik ben voorzichtig. :-)

Hier ligt ook echt veel sneeuw, wel 10 of 15 cm denk ik. Heb vanmiddag even een rondje over de weg gedaan. Maar wij zitten ook een beetje in de maag met de komende dagen. De sneeuw en de vorst dagen.. hebben niks kunnen slepen. :(

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 20:27

Heerlijk prehungaro, ik had al gereageerd op je insta, zo magisch mooi!! <3
Audesta, snap ik, die kleintjes voelen op een of andere manier toch veiliger aan.
Heerlijk Zinzi, zo’n updates doen mij echt goed <3
Elisa, geluk is dat ik m’n mini als ik wil gewoon stil trek (ik trek die pony zo om als ik m’n best doe :') ) maar ik snap ook zeker dat een ongeluk in een klein hoekje zit met mennen!
Jij dus ook lekker even buiten geweest Elisa, heerlijk!

Hier vanmiddag nog even de mini gelongeerd, wil natuurlijk niet dat hij spierbevangen wordt door ons sneeuwavontuur!
Afbeelding
Afbeelding

Volgens mij was hij wel een beetje moe van ‘al dat werk’ _O-

En mijn mooie uitzicht vanmiddag <3
Afbeelding

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 20:32

Je mini is echt een leuk ding.
Heb je die via Gijs ?
Daar hebben wij er ook 1 van gehad

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 20:49

Klopt hij komt inderdaad van Gijs vandaan :D
Hij is ook zo leuk en lief! <3

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 18:40

Zo, een hele hoop bijgelezen.

Ik onthou dat iedereen het gehad heeft met de koude, en sneeuw.

Hier gaat alles zijn gangetje. De Portugese meiden hebben ontzettende stress gehad met nieuwjaar en zijn de dagen erna nog erg onrustig geweest. Vandaag was de eerste dag dat ze relatief ontspannen buiten stonden. De sneeuw vonden ze die eerste dag ook absoluut maar niets. Als blikken konden doden, had mijn crematie al plaatsgevonden denk ik :')

Rixoso vindt alles wel oké. Hij was afgelopen dagen nogal explosief, maar blijft daarbij wel respectvol. Hij gaat nu ook elke dag in de stapmolen. In het begin wat moeilijk. Het is een stampmolen met spijlen en Rixoso dacht dat hij wel gewoon in een drafje overal langs kon om naast zijn maatje mee te wandelen :=
Gelukkig na een paar keer opnieuw mee te wandelen begrijpt hij het nu iets beter.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 18:43

Ja, die paarden bewegen nu allemaal bar weinig natuurlijk.

Wij hebben met pijn en moeite 3,5 km gestapt met af en toe een paar meter draf. We moesten wat.
Nu verse sneeuw gevallen dus ik hoop morgen wat meer te kunnen. En de voorspelling voor vrijdag ben ik heel hard weg aan het blazen, dat wordt 1 grote ellende op die bevroren grond joh.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 18:48

Ik doe ook nog even of vrijdag niet bestaat en sluit me in het weekend thuis op heb ik besloten :j

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 18:53

Ja, als de voorspellingen zo blijven ga ik woensdag kg's strooizout kopen want dat wordt 1 grote ijsplaat gewoon.... Hoe bedenk je het.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 21:43

Oh wat balen van de zwarte Audesta... Hopelijk gaat het snel weer beter!!

Knappe foto van Havanna in de sneeuw <3

Leuk dat sleeën Tarzan! Ik heb hier helaas geen paard waarmee ik het durf. Peet krijgt paniek verwacht ik en Piet is nog te jong, misschien ooit!!

Balen van de reuma Maartje!! Hopelijk hebben we snel beter weer!

Oohhh heerlijk PreHungaro <3

Sneu dat de dames zo veel last hebben gehad van Oud en Nieuw Pastis!! Fijn dat ze nu weer een beetje kunnen ontspannen! En Rixoso in de molen _O- Zie dat ook meteen voor me :')

Hier gaan de jongens goed! Peet lijkt zelfs helemaal rad te lopen?? Die gooit er steeds meer drafstukken uit die er gewoon super fijn uitzien! Dus dat is heel fijn <3 Pietje groeit goed! Zijn nu ook eindelijk richting het einde van zijn wormbesmetting aan het gaan geloof ik! Piet vind de sneeuw echt geweldig! Hele tijd aan het spelen en rollen _O- Blij eitje! Peet vind het iets minder :')
Afbeelding

Afbeelding
Piet is zijn hals strekken alvast aan het oefenen voor later!

Afbeelding
Lief boefje <3

Nog maar 3 maanden en dan heb ik Piet alweer een jaar... Vind dat wel een gek idee! Kan me geen leven meer zonder die kleine hooligan bedenken, terwijl ik hem pas 9 maanden heb? Ben in die 9 maanden wel 100 grijze haren rijker maargoed :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 09:05

Hahaha, ja dat kan ik me voorstellen! In mijn hoofd was hij schimmel en nu lijkt hij bruin? Ben ik nu zo in de war?

Arme Peet kijkt ook echt niet blij..wel fijn dat hij zo goed lijkt te lopen.

Zout kopen voor a.s vrijdag is best een goed idee, ik wordt ook echt niet blij van de weersvoorspellingen. Morgen weer de hele dag sneeuw..pfft.

Ah wat sneu Pastis, die zijn zo'n jaarwisseling natuurlijk nog helemaal niet gewend. Rixoso heeft het vast koud.

Jouw Mini is inderdaad leuk Tarzan! Het scheelt wel een heleboel als ze goed te houden zijn, zodra ze in paniek raken wordt het eng voor de kar. "Lekker" buiten is nu wel een beetje van een andere orde hahaha..ik was buiten. :+ Is de binnenbak bij jullie nog goed te doen?

Ik ben het nu al echt helemaal zat die sneeuw en dat opgesloten zijn, vreselijk!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 09:30

Ahh wat leuk PreHungaro! Heerlijk ritje zo te zien!

Leuke foto Zinzi! Mooi zo met dat zonnetje <3

Wat een leukie is je mini toch Tarzan!!
En heerlijk uitzicht op Karma :D <3

Balen Pastis dat ze zo'n last hebben gehad van de jaarwisseling..
En een hele uitdaging dus om Rixoso netjes in de molen te krijgen haha.

Nou echt he die voorspellingen die komen. Bah..
Het is nu af en toe al een ijsbaan
Strooizout kopen is inderdaad nog een hele goede!!

Wat fijn dat Peet rad lijkt te lopen flubberboot!
Je ziet wel dat ie de sneeuw niet kan waarderen :+
Heerlijk om Piet in de sneeuw te zien haha. Lekker spelen <3
Hij ziet er goed uit!

Nou die sneeuw mag van mij ook wel stoppen..
As we speak is t nu weer aan t sneeuwen hier...
Ik had een angst om auto te rijden in de sneeuw, maar moet nu toch écht naar de paarden 2x per dag.
Gisteravond was het ergste eigenlijk, wat een geglij zeg...

Wel gistermiddag nog wat foto's gemaakt
Wil er toch nog paar delen van Star <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En de hele mini kudde die ik heb verzameld afgelopen jaar <3
Afbeelding

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 10:14

Whaha Flubberboot dat hoofd van Peet spreekt boekdelen. Ze worden meteen zo geel he door de sneeuw! Piet is duidelijk aan het genieten, wat gaat dat toch snel he. Dit weer is wel goed voor de wormen. Als in: de eitjes die nog in de wei/paddock liggen vriezen nu kapot. Ik geef die van mij deze week ook de Equest Pramox.

Jolmer: Wat een heerlijke foto's prachtig zo die winterse plaatjes.

Gelukkig hier geen ijzers dus ik kan Hugo nog wel de nodige beweging geven. Wel op de eigen wei want naar de rijvereniging stappen is te glad. Hij heeft het ook echt nodig. De hele trucendoos ging open toen zijn deken af was en hij de longeerlijn zag :o

Mila (shetlander) was bevangen net voor de kou.. arm ding! Haar meteen van de wei afgehaald en op de pijnstilling. Gisteren kon ze alweer in volle galop door de sneeuw dus die voelt zich duidelijk beter. Ze verdween bijna. Hier ligt echt een cm of 20.

Een stuk wei is nog niet belopen, daar wil morgen eigenlijk wat foto's gaan maken.
Hier voorspellen ze morgen weer flink sneeuw. Ze kunnen gelukkig in de stal, daar voer ik ze ook. Voor in de wei heb ik een stuk betegeld, dat is amper nog sneeuwvrij te krijgen. Ik weet ook niet waar ik goed aan doe. Het schoonschrapen met deze kou maakt het enkel gladder.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 10:18

Elisa, de mini is maar 80cm dus die houd je wel tegen, is wat anders als ze 1.80 zijn :D
Maar het is een schatje hoor <3 is een hengstje maar wel een opgevoedde :+

Wat een heerlijke foto’s FB <3

Gave foto’s van Star jolmer, echt heel mooi! <3
Nu baal ik wel dat we hier minder sneeuw hebben :')