Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 07:48

Ja balen maar goed, soms gebeurt dat weleens. Ik had een Wynton die ook klein bleef, die kwam met 3 jaar niet voorbij de 1.59-1.60 met een ijzer. Op zich voor mijzelf geen probleem maar 1.64 vind ik zelf toch wel de minimummaat. Dat moet een merrie wel minimaal zijn met 2.5-3 jaar.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 11:55

Seven schreef:
supertammy schreef:
Wij hebben ons 6 maanden oude hengstveulen net naar de opfok gebracht en die was net zo groot. :')

Zo dat is ook wel flink aan de maat
Maar hier ook een mega hengstveulen en ook een mega jaarling hengst uit die zelfde moeder :j
Die fokt echt genoeg maat

De moeder is 1.80 en uit de oma komen nog meer hele grote. We hadden dus niet anders verwacht.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 11:58

Soms groeien ze ook wat langer door. Wij hebben ooit een 3 jarige uit de opfok gehaald en die was 1.60 m. Twee jaar later toch nog gegroeid naar 1.67 m. Dit was wel een Fries, dus ik weet niet of dit bij warmbloeden ook voorkomt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 14:30

Ja de mijne kocht ik met bijna 4 en net ohz, hij was toen 1m65.
Uiteindelijk uitgegroeid naar 1m72, hij groeide lang door in hoogte en breedte. Was een kwpn'er (de Don Tango uit mijn onderschrift).
Maar hoorde wel dat het wel vaker laatbloeiers waren qua hoogte uit die lijn. Dat scheelt natuurlijk ook.

Seven

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 16:25

Hier ook wel laat bloeiers inderdaad die tot dik 5 nog doorgroeiden en nog langer in de breedte.

Hopelijk doet die van jou dat ook Suzanne :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 17:48

Seven schreef:
Hier ook wel laat bloeiers inderdaad die tot dik 5 nog doorgroeiden en nog langer in de breedte.

Hopelijk doet die van jou dat ook Suzanne :j

Die van mij leeft helaas niet meer. Heb ik met 4 jaar moeten laten inslapen vanwege kissing spines. Is al lang geleden.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 18:15

Ik heb jullie een tijdje terug verteld dat we een dressuur veulen gekocht hadden uit een bewezen lijn. Met oog op de toekomst.
Een sucession x San Remo x Jazz.
Na een kleine week dat ze er was liep ze niet goed.
Na 7 dagen achter elkaar de dierenarts erbij gehad te hebben en er geen verbetering was naar de kliniek voor foto’s van de hals. Daar bleek een breuk in de tussen wervel schijf tussen de 6e -7e wervel. En deze schijf was gedraaid en drukte tegen het ruggenmerg. Het bekende Wobbler. Tja slechte diagnose en prognose dus. Eigenlijk is inslapen dan de enige optie.
Er word wel geopereerd maar nog niet in Nederland. Bij equitom in België bv wel. Maar daar zit een flink prijs kaartje aan.
Maar de chirurg van Den Ham wilde het graag proberen. Ik weet hoe het moet maar heb het nog nooit gedaan, zei hij.
Hij wilde het graag proberen tegen een gering tarief. We hebben dat met beide handen aangepakt. En afgelopen donderdag is ze geopereerd in een 3,5 uur durende operatie.
Ze heeft een plaatje met 6 schroeven gekregen een fixatie tussen 2 wervels.
Ze gaat goed nu. Als alles er gaat mag ze deze week naar huis. De weg is nog lang maar het begin is er.
Een sportpaard word ze niet meer maar het doel is fokmerrie.
Er is wel een mega last van me afgevallen.
Want ze was een hopje veulen voor de operatie.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 18:27

Ah sorry Suzanne
Ks is altijd vreselijk

Baudy
Jeetje dat is ook schrikken wat een pech, hopelijk word ze een fijne fokmerrie.
wat zei de fokker van dit alles?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 18:35

Tja die schrok. We weten gewoon niet wat er gebeurd is. Het moet in de stal gebeurd zijn. Want in de wei was ze pas 1 x geweest en daar was ik bij. Maar verder is het een raadsel.
Kom je ook nooit achter. Maar het was door trauma en niet aangeboren.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 19:14

Wat een pech Baudyh. Maar fijn dat jullie haar nog een kans hebben gegeven. Hopelijk herstelt ze goed en kunnen jullie later van haar genieten als fokmerrie.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 19:28

Heel heftig er kan zo snel iets mis gaan maar dit verwachtje toch ook niet nee. Ik zou ook heel erg zijn geschrokken :j super dat ze wouden en konden helpen ben benieuwd naar haar herstel.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 19:45

Ja we hebben veel pech dit jaar. Het is echt niet leuk meer. In aug oog eruit bij proxi en nu dit.
Ze heeft met haar gebroken nek en nekhernia nog 3 weken bij ons op stal gestaan . Chirurg ging eerst op vakantie. Tja moet ook gebeuren.
Zeven spuiten in haar mond elke dag. En ze bleef zo lief. Ben veel om haar gaan geven in korte tijd.
Kreeg vanmorgen deze van de kliniek
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sica op 22-10-25 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek aangepast

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 19:49

Wat een pech. Ik ken het hoor. Soms lijkt het gewoon niet op te houden.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 20:12

Baudy, echt onwijs balen! Hoop zo dat ze als fokmerrie door kan! Je hebt echt een pech gehad, zeg!

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 20:18

Wat een pech Baudy. Die dat nooit problemen heb met hun paarden mag in hun handen knijpen. Ik ken weinig die niet oliebol hebt.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 20:47

hoeveel pech kan je hebben... :knuffel: nu hopelijk een goed herstel.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 21:14

Ik ben de chirurg zo dankbaar dat hij het wilde proberen. De weg is nog lang en het kan best nog fout gaan maar dit hebben we.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 21:40

Jeetje ik was alweer vergeten hoeveel je op je bord hebt gekregen baudy. Wat zeggen ze nou altijd alles komt in drieën. Hopelijk ben je nu voor de eerste jaren wel klaar :(:)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 05:57

Wow Baudy, dat is schrikken!
Wat fijn dat de chirurg het wilde proberen en meedacht in het kostenplaatje...
Hoop dat ze een fantastische fokmerrie mag worden en dat jullie pech voorlopig klaar is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 07:15

Wat sneu Baudy! Wel fijn dat deze chirurg het graag wilde proberen..ik hoop dat alles goed (blijft) gaan en ze gewoon een volwaardig leven als fokmerrie zal kunnen hebben.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 09:49

Goh Baudy wat een pech hebben jullie dit jaar! Sterkte.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 10:28

Dank je Carola en de rest. Ik hoop dat het vanaf nu beter gaat. Ga vanmiddag bij Vicky kijken in Den Ham. Zeer waarschijnlijk mag ze deze week naar huis. We hebben er een pony bij kunnen lenen die haar gaat vergezellen. In de box ernaast. En mijn oudje Ted aan de andere kant er naast. Hopelijk kunnen we zo de boxrust zo aangenaam mogelijk maken

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 10:42

Dat is nooit leuk, zo'n zaken bij een jong veulen.

Ivm maat, ik heb een Daddy Cool gehad die 160 ongeveer was toen ik hem zadelmak maakte als 3jarige en die ik als 6jarige van 1m71 verkocht... maar uit die merrie groeiden ze allemaal lang door, zeker de ruinen.

Mijn 2,5jarige Escolar x San Amour gaat vrees ik ook te klein blijven... echt zonde want dat is wel echt een machientje...

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 10:47

Hoe groot is die Escolar nu dan?

Ik heb die kleine van mij nu geadverteerd en ik heb al meerdere reacties gehad. Gisteren is er al iemand komen kijken en morgen komt er nog iemand kijken (mits die eerste haar niet in de tussentijd koopt). Ze kan goed lopen, heeft uitstraling en ze is knap. Dus ook als pony kom ik er vast wel vanaf.
Het is alleen super jammer dat hiermee het hele 'lijntje' uit haar moeder voor mij stopt. Dit was het enige merrieveulen wat ik nog heb uit haar moeder.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 11:00

Ah dat is zonde, Carola.