najaarsonderzoek KWPN

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: najaarsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:45

ceasario schreef:
Democraat vroeger kon amper zijn stal nog uitkomen.
En op de hakken van Zirkoon kon je zitten..Dit had alles met het werk te maken. Ach gut

Bij Democraat ook met het werk? Paar jaar geleden liep ie nog prima z'n stal uit,maar in de stal was het een enorm kreng.Daar stond ie dan ook het meest van de tijd.[/quote]

Democraat heb je niet gekend denk ik de eerste jaren na zijn goedkeuring...leek een beetje op de huidige Spielbergfilm. Deed zijn verr. in Warendorf. Kampioen...Was een 'NRW"hengst.

Het heeft met het werk te maken....zeker wanneer iets overvulde hakken geen kans krijgen op herstel. En het verhaal dat het krengen zijn. Als een stelletje ASO's deze karakterpaarden op sluiten, dik in het voer en geen ontspannende ruimte krijgen, zijn er paarden die stampevoetend uitslaan.

Maar je hebt er een groter aantal die hun hakken beschadigen door dat ze te weinig wendingruimte hebben.

Het heeft gewoon met "paardenmenselijkheid"te maken.[/quote]

Ja mee eens,nu snap ik het ja,ik vond het ookal niet zo gek dat ie sjaggie was.En de paarden zouden echt meer naar buiten moeten of in grotere stallen staan.Maarja dat gebeurd toch niet..

LJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:30

Dat gaat snel. De eerste hengsten zijn alweer doorverwezen naar het voorjaar. Wat mankeert de Concorde x Libero en de San Remo x Goodtimes?

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:39

is deze hengst al aangeleverd ? cat. 491 Krack C x Vindicator

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:41

Goofy44 schreef:
arie53 schreef:
De hengst galoppeert hier met een volkomen recht achterbeen waarbij hij in de landing zelfs op de hiel landt.

Het plaatje ziet er niet fraai uit. Zou een paard niet op de hiel moeten landen ? We zijn gewend aan landingen op de toon, als je het maar vaak genoeg ziet, went dat en denk je dat het goed is. Zou een landing op de toon beter zijn ?
Citaat:
En als er al iets schadelijk voor paard is, behoort daar het landen op de hiel zeker bij. Van enige vering is dan praktisch geen sprake meer.

Is het niet zo dat je bij een landing op de hiel juist het hoefmechanisme gebruikt wordt en de hoef gebruikt wordt op de manier zoals dat bedoeld is, en dat bij een hiellanding de demping optimaal werkt en het paard tegen blesseures beschermd ?

zie:
http://i153.photobucket.com/albums/s229 ... border.jpg

Citaat:
Probeer zelf maar eens met rechte benen na een sprong of zelfs in een sukkeldrafje te landen en kijk maar eens hoe lang je dat volhoudt en hoe bijzonder onaangenaam dit voor het lichaam is.

Bedoel je hier ons eigen lijf mee ? Bedenk dan wel dat onze enkels op de plek van het spronggewricht van het paard zitten en dat onze voet als je die vergelijkt met de voet van het paard van het spronggewicht tot aan de toon doorloopt. M.a.w. onze voet is niet gelijk aan de hoef van het paard. De hoef is voor ons een vingertopje....

Ik vind je commentaar over het algemeen interessant. Waarom ? Omdat je vanuit jouw standpunt wat toelichting en uitleg over je mening geeft. Bij de meesten ontbreekt dat.

Ter vergelijking: Als je dit topic zo leest heb je meer de indruk dat men bezig is met het mengen van wat kleuren om te kijken wat het beste uitkomt ..... een mode artikel dus. Zo lijkt het ook met fokken te gaan. Of het uiteindelijk om betere paarden gaat is een ander verhaal. Het is meer een kwestie van smaak en wat je mooi vindt, dan het kiezen van een paard wat echt goed in elkaar zit en niet te vergeten of het voldoende potentieel heeft om wat op te brengen. De schoorsteen moet immers roken.

Ik doelde in mijn post niet zozeer op de anatomische vergelijking maar veel meer op het effect als je met rechte benen probeert te draven of te landen na een sprong.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 13:24

Marijkeeee schreef:

31 okt

San Remo x Goodtimes had lichte blessure en stond in de kliniek in Emmeloord.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:35

MissHIS schreef:
Marijkeeee schreef:

31 okt

San Remo x Goodtimes had lichte blessure en stond in de kliniek in Emmeloord.

Haha!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:45

Ik doe een gok. Last van de lendenen. Vork

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:26

arie53; sorry maar ik ben toch zeer nieuwschierig wat jouw toevoeging aan het kwpn is geweest.Iemand met zoveel kennis in huis en die dat graag met andere deelt moet toch zeker iets groots gebracht hebben. Haha!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:44

Als vaste meelezer (heb geen meningen over de hengsten want ik heb ze alleen maar op de foto's gezien Knipoog ) ben ik benieuwd of er al wat bekend / commentaar is over de eerste test van de springhengsten vandaag?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:24

Vandaag voor het eerst onder de gastruiters gesprongen. Mij viel o.a. positief op: Zurich. Koel in de kop, fijn galopperen en heel constant op de sprong.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 16:37

MissHIS schreef:
Vandaag voor het eerst onder de gastruiters gesprongen. Mij viel o.a. positief op: Zurich. Koel in de kop, fijn galopperen en heel constant op de sprong.

en de anderen?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:03

Valt nog niet zoveel over te zeggen, ik zie ze pas voor de tweede keer waarvan de eerste keer springen onder de man. Ik ga elke week kijken dus over een paar weken heb ik er een beter beeld van. Zurich viel me positief op, Chello x Carry en Calvino x Quick Star ook.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:50

MissHIS schreef:

jeh jeh super!!! Wat ben ik blij dit te lezen!!!! Go jij! Go jij! Clown

TessavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:02

Hoe deed de Timeless het?

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:05

MissHIS schreef:

En hoe waren de trainings ruiters? Ach gut

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:07

Heb ik me toch niet vergist in de hengst..........

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:10

potverdikkie schreef:

Dat is wel heel snel geconcludeerd hoor, misschien zit ik er wel helemaal naast Knipoog Knipoog Haha nee zonder gekheid, het is pas de eerste beoordeling onder het zadel he. Maar ik denk wel dat het raar moet lopen willen ze Zurich niet keuren.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:10

misterA schreef:

Twee zijn goed Cool

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:13

MissHIS schreef:
potverdikkie schreef:

Dat is wel heel snel geconcludeerd hoor, misschien zit ik er wel helemaal naast Knipoog Knipoog Haha nee zonder gekheid, het is pas de eerste beoordeling onder het zadel he. Maar ik denk wel dat het raar moet lopen willen ze Zurich niet keuren.

Het is een mega lief dier. Op de vrachtwagen ook, even rustig, wat ik van hem gezien heb is dat ie gewoon conctant is, daar hou ik van.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:13

MissHIS schreef:
misterA schreef:

Twee zijn goed Cool

Opes, dat is niet veel.......

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:14

potverdikkie schreef:
Het is een mega lief dier. Op de vrachtwagen ook, even rustig, wat ik van hem gezien heb is dat ie gewoon conctant is, daar hou ik van.

Ja karakter lijkt heel goed inderdaad. Werkwillig. Wel jammer dat ie steeds zn tong uitsteekt.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:16

Komt omdat ie iedereen uitlacht wegens alle berichten in de IDS! Haha!

dat heb ik nog niet eerder gezien!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:18

Het zegt verder ook niets over zijn kwaliteiten natuurlijk.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:21

Wat is conctant, potverdikkie? Verward

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 22:29

misterA schreef:
Wat is conctant, potverdikkie? Verward

constant met een c Haha!