afstammelingenkeuringen 2006

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

arie53

Re: afstammelingenkeuringen 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 11:14

Ulissa schreef:
Ik weet niet waarom, maar ik vind de Bustron x Saros nog het meest aansprekende veulen.

Die toont een goede halswelving en nog een zweefmoment met de juiste balans en veruimt daardoor de beweging. De bovenlijn blijft zuiver horiontaal . En de door de FEI voorgeschreven balans is beslist niet bergop.

M: Aram x Matador (keur)
Daar staan de benen recht onder. Heeft oprichting en blijft in balans. Heeft tact en draagt door de Hankenbiegung.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 11:26

mistral schreef:
geloof me Elisa2 je kan weinig van een foto leren, alleen röntgenfoto's.
De streepjes theorie is echt hilarisch.
Als het nou "echt" zou werken, hoeft niemand meer naar een hengsten- of merriekeuring
en zend je gewoon een paar foto's in.
Ook heel handig is dat je nooit meer naar een paard hoeft kijken voordat je hem koop, maar gewoon een paar foto's opvragen, door sturen naar Arie en dan weet je genoeg Tong uitsteken

De streepjestheorie laat zien wat het oog van de camera en mijn oog zien. Exact datzelfde beeld zie je ook in werkelijkheid alleen wordt door de permanente bewegingsfrequentie niet door joiu waargenomen. Jij signaleert in werkelijkheid slechts delen en die sla je in je brein op als goed.Terwijl je het gebrek aan tact en balans niet signaleert.
Derhalve ben ik zeer benieuwd of jij een foto kunt produceren waar de balans en tact wel tot uitdrukking komt. Want als dat volgens jou in werkelijkheid meer voorkomt, dan wat hier geprojecteerd wordt, moeten daar vele goede foto's van zijn. Het zijn toch per ongeluk allemaal verkeerde foto's?

Met mijn beoordeling van de foto's is de koper nog altijd beter af dan met jou beoordeling in werkelijkheid. Bloos

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 16:19

mistral schreef:
geloof me Elisa2 je kan weinig van een foto leren, alleen röntgenfoto's.
De streepjes theorie is echt hilarisch.
Als het nou "echt" zou werken, hoeft niemand meer naar een hengsten- of merriekeuring
en zend je gewoon een paar foto's in.
Ook heel handig is dat je nooit meer naar een paard hoeft kijken voordat je hem koop, maar gewoon een paar foto's opvragen, door sturen naar Arie en dan weet je genoeg Tong uitsteken

Daar ben ik het niet mee eens,je ziet wel degelijk verschil in lengte van pijpbeen,gereden zijn enz. en of ze op de mount everest lopen of in holland.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:19

arie53 schreef:

Met mijn beoordeling van de foto's is de koper nog altijd beter af dan met jou beoordeling in werkelijkheid. Bloos

hou toch op ik krijg kramp in mijn kaken Gaaaap

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:45

Arie zegt:
De streepjestheorie laat zien wat het oog van de camera en mijn oog zien. Exact datzelfde beeld zie je ook in werkelijkheid alleen wordt door de permanente bewegingsfrequentie niet door joiu waargenomen. Jij signaleert in werkelijkheid slechts delen en die sla je in je brein op als goed.Terwijl je het gebrek aan tact en balans niet signaleert.
Derhalve ben ik zeer benieuwd of jij een foto kunt produceren waar de balans en tact wel tot uitdrukking komt. Want als dat volgens jou in werkelijkheid meer voorkomt, dan wat hier geprojecteerd wordt, moeten daar vele goede foto's van zijn. Het zijn toch per ongeluk allemaal verkeerde foto's?

Met mijn beoordeling van de foto's is de koper nog altijd beter af dan met jou beoordeling in werkelijkheid. Bloos[/quote]

Kijk en hier beschrijf je jou beperking denk ik ,jij hebt DAT nodig om een oordeel te kunnen geven,Wij kijken gewoon liever naar een paard in levende lijve en hebben een oordeel.Of denk je dat bv de heren van de hengstenkeuringscomissie eerst snel streepjes zetten op hun laptopje alvorends ze door te verwijzen,ongeacht welk stamboek.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 00:04

mistral schreef:
arie53 schreef:

hou toch op ik krijg kramp in mijn kaken Gaaaap

Kiezen op elkaar houden. Knipoog

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 11:38

Ontopic? Morgen mijn verslagje van Lingh

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 12:10

Is er nog iemand naar de afstammelingenkeuring van Salvatore geweest woensdag?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 14:57

ben morgen benieuwd naar de nakomelingen van Johnson, heb een aantal echt goede gezien, en een paar iets mindere. Dus morgen zelf maar eens even kijken op de afstammelingenkeuring

bar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 15:01

ik ben bij de afstammelingkeuring van salvatore geweest.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 15:08

Ik wou morgen heel graag naar de afstammelingenkeuring van Johnson maar zit helaas met school, maar nu gaat m'n moeder erheen en die gaat filmpjes/foto's maken dus ik ben heel benieuwd Lachen

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 15:51

hoelaat begint morgen de keuring van lingh?
en die is toch bij edward gal?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 16:16

11.45

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:18

Nee bij Els Janssen ;-}

Hypo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:35

weule schreef:
ben morgen benieuwd naar de nakomelingen van Johnson, heb een aantal echt goede gezien, en een paar iets mindere. Dus morgen zelf maar eens even kijken op de afstammelingenkeuring

Ik heb vandaag alvast bij Nijhof een sneak preview gehad. De meeste veulens waren er al en ik moet morgen werken dus daarom alsvast even gespiekt. Ik zag er aan paar hele goeie bij zitten. Inderdaad ook een paar wat gewoner, maar dat heb je al snel bij 20 geprikte veulens. Volgens mij gaat Johnson morgen een mooi rapport krijgen. Wij hebben er dit jaar zelf ook twee hele mooie veulens van, dus van mij mag hij over naar de 2e klas Haha!

sammy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:09

Gaan er nog bokkers morgen naar Vivaldi?
Ik kan helaas niet heen...moet naar school Huilen

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:16

Hypo schreef:
weule schreef:

Ik heb vandaag alvast bij Nijhof een sneak preview gehad. De meeste veulens waren er al en ik moet morgen werken dus daarom alsvast even gespiekt. Ik zag er aan paar hele goeie bij zitten. Inderdaad ook een paar wat gewoner, maar dat heb je al snel bij 20 geprikte veulens. Volgens mij gaat Johnson morgen een mooi rapport krijgen. Wij hebben er dit jaar zelf ook twee hele mooie veulens van, dus van mij mag hij over naar de 2e klas Haha!

Een uitgebreid verslag met foto's zou mooi zijn voor de (helaas) thuisblijvers. Knipoog

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:38

Ik ga morgen bij Lingh kijken. Ik zal proberen een objectief verslag te doen morgenavond....
Ben wel heel benieuwd!

fanclubE_Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:30

Ik ga morgen misschein tussen mijn lesuren door bij lingh kijken, wordt lekke haasten

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 08:08

ik zal vanaaf wel even mijn mening geven over de veulens van Johnson, ga er nu zo heen, en daarna ga ik daar na me werk, dus vanavond ergens komt er wel een kort verslagje.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 08:30

Jaaaaaaaaaaaaa kan niet wachten Lachen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 08:55

Hypo schreef:
Volgens mij gaat Johnson morgen een mooi rapport krijgen.

Dat lijkt me ook zeer voor de hand liggend.
Johnsoh heeft zelf een fraaie "rek" in zijn lichaam en hij hoort bij de lieverdjesgroep van het KWPN........ Haha!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:03

Stomme vraag wellicht hoor.. maar zijn ze al bij de nafok van Vittorio wezen kijken, of staat dat pas volgend jaar op het programma?

Rhythm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:09

karinna schreef:
Citaat:
Unaniem (Numero Uno x Voltaire)
Uniforme collectie goed ontwikkelde rijtypische veulens die goed in het rechthoekmodel staan en uitstraling hebben. In beweging hebben de veulens een goede houding, een goede schoudervrijheid en goed gebruik van het achterbeen.

Deze stond nog niet hierbij!
Vind het een heel goed rapport en dat vind ik erg fijn, aangezien ik het een mooie hengst vind... (ookal schijnt hij regelmatig wat veel wit te geven).
Is er nog iemand wezen kijken bij zijn nakomelingen?

Nog verder happy Haha! die wij te koop hebben was niet geprikt maar deed zeker niet onder voor de veulens die daar liepen... Uptown goed... Unaniem goed... nu Johnson nog Haha!

Menk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:11

Dees schreef:
Stomme vraag wellicht hoor.. maar zijn ze al bij de nafok van Vittorio wezen kijken, of staat dat pas volgend jaar op het programma?

Zijn ze al geweestn was bij de Radstake, was als 1 van de eersten aan de beurt..