Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muronia schreef:Lonniej dat is heel goed mogelijk, dat zou het wel kunnen verklaren ja. Ik vraag daar sowieso nog naar. Ik wil vanavond mn vragen gaan mailen, dan kunnen we ze volgende week bespreken.
Veronia heeft net (waarschijnlijk gisteren) geovuleerd. Stiekemerd heeft niks laten merken. Dus we mogen nog even geduld gaan hebben. 3 juni weer scannen.
AM_Horses schreef:Myrthee
Lonniej. Duimen maar!
Nieky. Goed teken dat blue schoon was na dekken. Fijn van Lizzy. Jammer van Abby!
Jeetje dat lijkt me idd ook eng met achterbeen eronder. Als het me te lang duurt voel ik op of het goed ligt. Ik laat ze zelf liggen en kijken of het mooi vordert. Vaak help ik een beetje. Maar ligt echt een beetje aan de situatie.
Wild Thing heeft de laatste keren helemaal zelf gedaan. Maar ook bij haar een sterrenkijker gehad. Dat heb ik ook al 3x gehad. Die kan ik zelf draaien als ze staan. Ook een keer een veulen met voetje naar achteren.
De moeder van Rosa heeft een keer stuitbevalling gehad. Ze was nog niet van mij toen de tijd. Ze leek te gaan bevallen, maar kwam maar geen echte vordering en merrie was heel kalm. Was ook echt een rustig dier. Als er gelijk was opgevoeld en was geweten dat het niet goed was, had er misschien nog tojd geweest om veulen eruit te trekken. Uiteindelijk duurde het te lang. Ze hebben het veulen in zijn geheel uit kunnen halen dus vermoed dat ze bij de achterbenen konden.
Daarna heb ik haar overgenomen en een maand voor de bevalling laten scannen of het hoofd de goede kant op lag. Als dit niet het geval was geweest, had ik haar naar de kliniek gebracht voor de bevalling. Dat zou ik zelf niet aandurven.
Hier hetzelfde probleem met dierenartsen. Voordat er een keer hier één is ben je 45 minuten verder. We hebben hier niks in de buurt, daarom ook erg blij dat ik veel zelf kan oplossen of een dierenarts kan bellen om mij te begeleiden
Odilia is verschrikkelijk boos en jaloers als er andere paarden naar mij komen. Nog niet hengstig geweest nu 21 dagen. Als die niet drachtig is, dan weet ik het ook nietmaandag wordt ze gescand samen met een andere op stal.
baudyh schreef:Muronia schreef:Lonniej dat is heel goed mogelijk, dat zou het wel kunnen verklaren ja. Ik vraag daar sowieso nog naar. Ik wil vanavond mn vragen gaan mailen, dan kunnen we ze volgende week bespreken.
Veronia heeft net (waarschijnlijk gisteren) geovuleerd. Stiekemerd heeft niks laten merken. Dus we mogen nog even geduld gaan hebben. 3 juni weer scannen.
Je kan ook na een week hengstig spuiten hè
Muronia schreef:Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht baudyh. Ik denk er even over na of ik dat wil.. maar ik dacht dat dat na 10 dagen kon trouwens?