Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sentir

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 22:50

Oh nee... hopelijk geneest alles goed, veel sterkte kvikur !

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 23:28

Heel veel sterkte kvikur, wat heftig!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 00:22

Jeetje wat heftig Kvikur!
Heel veel sterkte, dat is echt niet nix. Het had natuurlijk ook nog heel veel erger kunnen zijn, maar dit is natuurlijk ook al vreselijk. Ben je nu nog in het ziekenhuis?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 08:51

Kvikur , jemig wat heftig. Hopelijk is er niet nog meer schade en geneest v wat er kan genezen straks goed. Dit zal inderdaad wel even moeten dalen. Veel sterkte.

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 11:50

Sanet, nee sinds zondagmiddag ben ik thuis. Ze zeiden in het ziekenhuis dat je thuis beter geneest en niet dat ik dalijk ziek wordt van een virus wat door het ziekenhuis gaat. Ben ook blij dat ik naar huis mocht kan echt heel slecht slapen in een ziekenhuis..

Dankjewel allemaal. :knuffel:

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 22:01

Amai kvikur wat een verhaal zeg! Hopelijk snel weer beter!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 07:36

Jeetje wat een heftig ongeluk zeg! Ik kan mij voorstellen dat de blijvende schade nog even moet landen, dat is niet niks :(:)
Hopelijk gaat het verdere herstel goed en kan je snel weer zelf naar je eigen paardjes.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:35

Iemand tips om een witte terug wit te krijgen :')
Afbeelding

Ze is al ietsjes gegroeid moet ze nog eens nameten. Haar rotstraal begint al rustig af te nemen. Van 1 voetje is het zelfs al gewoon weg, daar was toen al niet veel aan te zien. Alleen hang ik elke keer vol met blauw spul van die spray, krijg je ook gewoon niet van je handen.

Hopelijk kan ik in het weekend nog eens trainen met haar. Ze had 2 weken terug mn duim gekneusd, ze steigerde en ik heb de zweep erbij gepakt, omdat ik weet dat ze dan rent/luisterd. Want steigeren is een absolute no go. Maar ipv rond me te rennen rende ze juist weg. Geen probleem, maar het touw wikkelde zich rond mn duim. :') daar ging de training. Voor de rest is ze doodbraaf hoor :j

Afbeelding

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 13:48

@sentir
Dat is gewoon de nieuwe mode!
Hoe meer vlekken hoe beter _O- _O-

Afbeelding
Hier gister een schattig neusje over de deur toen ik sochtends kwam om te voeren en dahlia en poppy van stal te halen.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 18:10

@sentir: Niets is leuker dan een witte of een bonte met veel wit. Ze wilde gewoon wat meer vlekken. Dat oortje alleen vind ze maar niets

@Hagelslag: Wat gezellig zo!

Ik wilde jullie dit filmpje nog met jullie delen. Lekker spelen in de bak terwijl de stal hellemaal werd leeggehaald. Die sprongen zagen er interessant uit maar toch niet voor al over te springen _O-

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 18:22

Wat ben ik blij met mn "saaie bruine" deze keer _O- , geen problemen met een vies paard. De anderen hebben allemaal hoge witte benen, blonde staart en manen of zijn zelfs schimmel. Ik gun mezelf iets minder schrob-werk met deze :D .

Anso heerlijk even mal doen. Die van jou is ook lekker herkenbaar in het groepje.

Mijn uk begint lelijk te worden _O- . Ik vind dat ik dat wel eerlijk mag zeggen toch? Het is wat het is, ze wordt steeds minder veulen en meer naarling. Hoort erbij en gaat wel weer over. Gisteren even wat fotootjes gemaakt, toen was ze vies en ongepoetst. Vanmiddag heeft ze haar spa-behandeling weer gehad :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 18:31

@muronia: haha ja dat wel. Ik hoef nooit te zoeken _O-
en Lelijk? Ik vind het nog meevallen hoor :) de veulens van onze staleigenaar vind ik toch wel lelijker dan :+

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 23:49

AnsoDM, ze valt wel lekker op in de groep! En dat gebotst tegen elkaar is wel herkenbaar. Ik dacht al dat mijn jonkies zo lomp waren, maar dat zal een jongepaarden-ding zijn.

muronia, ik vind ze zeker niet lelijk hoor! Ze is juist knap!

Hagelslag, ze kan bijna normaal over de deur kijken :')

Sentir, wat een viezerik. Moet wel zeggen dat mijn witte vandaag ook als bonte door het leven ging. Ze had met haar hoofd op een drol liggen slapen. Trouwens, wordt haar oortje nu terug donkerder?

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 00:44

Ze had eerst 2 bruine oortjes trouwens. Mama is schimmel fus ik vermoed dat het langzaamaan grijs gaat worden. Altans is het oortje nog niet helemaal vervaagd en blijft het tot nu toe dezelfde kleur.

Mama was vroeger dezelfde kleur, ik heb fotos kunnen bekijken van de vorige eigenaar <3

Maar stiekem hoop ik dat ze bruin blijven, dan blijft ze het paardje met de duivelsoortjes :=

Hier dus een foto van in Maart 2024 Afbeelding

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 18:28

Ik doe even een egopost van mijn kleine knuffel. Ze groeit echt netjes en doet alles zo goed *\o/* <3
Ze is vind het zo leuk om kusjes v te geven. Let hier op mijn kusjes makende gezicht :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@muronia , vind die kleine (grote) meid nog niet zo'n naarling hoor :j

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 20:16

Toushie, leuke foto's! Wat leuk dat ze het commando kusjes kent! <3

Sentir, zou leuk zijn als haar oortjes zo blijven, dat maakt haar wel heel uniek vind ik :D

Afbeelding
De groei tot nu toe in verhouding tot mijzelf :')

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 20:28

@dais groeit wel mooi tot in je oksel :=

@Toushie wat een leuke fotos :j kunstjes leren ze snel, en blijven die dan ook doen :j , altijd leuk!

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 20:29

Wat leuk al die foto's te zien!
Vooral die groei foto met jezelf erbij Dais_ echt heel leuk!

Ik krijg bijna iedere dag foto's toegestuurd <3 er ligt echt nog heel veel sneeuw bij ons.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 17:44

Leuk, sneeuwfoto's! Wij worden gelukkig elke keer gespaard, zo onpraktisch op ons erf :=

Vandaag zijn veulen en jaarling bekapt. Ze waren allebei heel flink. Het oefenen heeft duidelijk geholpen :D

Kijk nou hoe schattig;

Afbeelding

Sorry, hoeven nerd hierzo :')

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:48

Ik was even een paar dagen naar de echte (Oostenrijkse) sneeuw dus geen foto’s van pony’s in de sneeuw :+
Grappig Dais , mijn beide veulens zijn vandaag ook bekapt. Roosje was heel braaf, Hiske kent het nog niet maar met dank aan de geduldig doortastende hoefsmid ging het heel goed.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 20:21

Ik heb ze nog eens gemeten en nu meet ze 1m20. Ze is nog altijd bang van de meetstok :')

We zijn ook even gaan wandelen, deed ze keurig. Alleen het grasveld zag er zo lekker uit dat ze dus begon te steigeren. Gelukkig kon ik ze gewoon achteruit zetten en heeft ze het niet meer gedaan. Ze is niet gaan wegrennen of dergelijke. Want dit was de eerste keer alleen in het bos. (We waren wel met 2 mensen voor geval van)

Ook zijn we van wegrennen van de zweep naar aanraken aan de buik gegaan. Ik geef dan wel snoepjes/eten omdat dat haar meer motiveert dan een krabbeltje.

Conclussie super chill veulen dus! Ben blij met alle vooruitgang. Dit is mn eerste ronde met een veulen opleren/opvoeden. En ik denk toch dat we goed bezig zijn? (Met de nodige fouten die gemaakt zijn :') )

Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 22:42

LaDonna, fijn dat het zo goed ging met bekappen! Wanneer worden ze bij jou weer bekapt?

Sentir, jij kijkt ze ook groot volgens mij :') en stoer dat je er weer mee bent gaan wandelen :j Net dat steigeren lijkt me niet fijn :=

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 22:54

Ah gelukkig Sentir, de groei zit er in.

Dais_ schreef:
LaDonna, fijn dat het zo goed ging met bekappen! Wanneer worden ze bij jou weer bekapt?

De smid komt elke 7 weken sowieso, om de beide sportpony’s te beslaan en kijkt dan per keer of de pony’s zonder ijzers bekapt moeten worden. De vierjarige is al 2x overgeslagen. Ik denk dat we de veulens voorlopig elke keer wel even meepakken ter oefening.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-25 23:43

Sentir je bent zeker goed bezig hoor!

Hier komt de smid morgen weer. Wordt de derde keer bekappen voor Syl (eerste keer was alleen wat vijlen). De afgelopen 2 x was ze super braaf. Eens kijken hoe het nu gaat.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 00:24

Kvikur wat een vreselijk naar ongeluk zeg, heel veel sterkte met het herstel.
Fijn dat je iniedergeval niks van een hersenbeschadiging hebt overgehouden.

Niet heel actief hier ivm huisje etc.
Zyva meet hier nu 1.50, der kont is zeker wel pak hoger nog ze is bijna 9 maanden nu.

Vandaag zijn er dan toch mensen voor haar wezen kijken en willen der heel graag van ons kopen, mogen ten alle tijde langskomen en ze belooft altijd contact te houden.

Tis heel dubbel maar mijn moeder trekt het kwa tijd en financieel niet als er wat gebeurd en er hoge dierenartskosten komen voor 2 paarden.
Dus was het een keuze Jade houden of Zyva.

Het is echt een super vervelende beslissing die we liever niet willen maken maar helaas wel moet.
Iniedergeval wat foto's van de laatste 2 weken.

Ze is echt gek op telefoons wilt continu selfees maken _O-

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Hier is goed te zien dat ze geen kleintje meer is :+
Afbeelding

Afbeelding

Dit was vandaag helaas zeer slechte screenshot, maar ze liet zichzelf iniedergeval goed zien!
Afbeelding