Kletstopic ponyfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 14:59

Dat zou wel kunnen inderdaad, die van mij hebben 30% en als ik het goed begrijp die van LaDonna ook?

LFS heb ik inderdaad ook op getest, bij UC Davis kan je vaak wel pakketten per ras vinden.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 17:18

Quir schreef:
Dat zou wel kunnen inderdaad, die van mij hebben 30% en als ik het goed begrijp die van LaDonna ook?

LFS heb ik inderdaad ook op getest, bij UC Davis kan je vaak wel pakketten per ras vinden.

Ja inderdaad, ze heeft van elk ongeveer 33%. Ik ga eens zoeken.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 21:33

Bij UC Davis heb ik een pakket plus wat extra tests besteld. Morgen ga ik manen trekken en opsturen. Spannend wel, ik heb gekozen voor Arabian Health Panel, FFS, Friesian Hydrocephalus, Red Factor & Agouti, totaal $ 200.00

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 21:52

Ik ben vandaag naar de hengstenshow bij Stal Het Gruyter geweest. Ferienhof Stucker kwam ook met een aantal pony's. Ik wilde natuurlijk Mr Right in het echt zien.... was ie er niet bij |( |( Echt balen.
Wel FS Numero Uno, FS Next Diamond en Golden Daim F. Echt mooie en fijne pony's. Vooral Numero Uno en N. Diamond vond ik gaaf. Golden Daim zou een cremello moeten zijn, maar ik vond het meer een perlino :j ??

Ik ga dit jaar terugdekken met Mr. Right
Dit is toch een knapperd <3 <3
Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 21:54

Setteli, ik heb nog wel een filmpje van Mr. Right van februari/maart als je wil? Dan pb maar, geef ik je mijn nummer zodat ik 'm kan appen.

Numero Uno en Next Diamond zijn inderdaad fijne pony's! ND heb ik ook lang op de lijst gehad.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 22:03

Annash schreef:
Setteli, ik heb nog wel een filmpje van Mr. Right van februari/maart als je wil? Dan pb maar, geef ik je mijn nummer zodat ik 'm kan appen.

Numero Uno en Next Diamond zijn inderdaad fijne pony's! ND heb ik ook lang op de lijst gehad.

oh top, ik stuur je een pb

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 22:11

Golden Daim is inderdaad een perlino. Volgens mij noemen ze in Duitsland vaker een dubbelverdunde voor het gemak cremello :')

Je veulen is echt leuk! <3

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 22:15

Heel apart, gooi maar op 1 hoop :+

Thanks, hij is echt cute. Ik vind hem ook heel luxe in vergelijk met de New Forest veulens die ik vandaag zag. Dat waren echt van die wolletjes. Maar je eigen veulen vind je toch wel het mooiste :o

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 22:20

In Duitsland zijn ze idd niet zo van de precieze kleurtjes . En ze hebben verder ook aparte benamingen.
Maar er lopen echt veel pony’s rond die gewoon als vos op papier staan, maar die wildkleur vos zijn bijv. En idd alle dubbele. Verdunningen komen in principe mits je zelf niets zegt als cremello op papier.
In NL verdiepen mensen zich veel meer in de kleuren etc

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 09:41

Mooi dat ND wist te imponeren. Ben erg benieuwd naar mijn veulen van hem.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 10:57

De kosten van onze veulens die dit jaar geboren worden. De extra onderhoudskosten voor een drachtige merrie schat ik op € 50,00 per maand.

Merrie Thosca (in 1x drachtig)
Dekgeld: € 0,00 (eigen hengst :D )
Scannen: € 50,00 (2x door dierenarts)
Extra onderhoudskosten: € 550,00
Totaal: € 600,00

Merrie Beau Chance (in 1x drachtig)
Dekgeld: € 350,00
Scannen: € 121,00 (merrie pakket)
Totaal: € 1.021,00

Merrie Caramella ( in 2x drachtig)
Dekgeld: € 350,00
Scannen: € 121,00 (merrie pakket)
Totaal: € 1.021,00

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-22 11:05

Weet iemand van jullie misschien een toffe fokmerrie (D-maat of eventueel grote C-maat) te koop? Of eventueel een merrieveulen/jaarling/2-jarige uit een goede lijn?

Het is zeker niet dringend dus moest iemand iets op termijn weten, tips altijd welkom!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 11:23

Ik heb een keurmerrie die ik evt wel wil verkopen. Staat op het lijstje te dekken met gin fizz als ze weer hengstig wordt. Verwacht eerdaags

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 12:10

Umeo schreef:
Weet iemand van jullie misschien een toffe fokmerrie (D-maat of eventueel grote C-maat) te koop? Of eventueel een merrieveulen/jaarling/2-jarige uit een goede lijn?

Het is zeker niet dringend dus moest iemand iets op termijn weten, tips altijd welkom!

Henk Ebbers heeft een leuke merrie te koop!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 14:17

Zag bij Jessica vd berg ook een mooie nwr merrie te koop.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 18:45

Nu we het over kleurtjes in Duitsland hebben.. tja zo kreeg ik dus in een keer een vos dun uit een "palomino" vader. Ik ben er juist gigantisch blij mee, maar je zult er maar een probleem mee hebben haha.

Hier begint de merrie overigens op te schieten.

Afbeelding

Wbt kosten... ik schrijf het gewoon niet op, dan lijkt het er ook niet te zijn/niet zo veel

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 08:44

lailapri schreef:
Ik heb een diepvries voorbeeld
Scan pakket per cyclus 200 euro. Merrie wordt daarvoor iedere (maximaal) 8 uur gescand. Omdat op de kliniek moet komt er nog stalling bij van 15 euro per dag. Het heeft 3 cyclussen geduurd. Dus 600 euro, dan nog 3x een 5 dagen stalling. 225 euro.
Spuitjes oxytocine, spoelen na inseminatie en laatste keer met ab gespoeld. Bij elkaar ook zo een 100 euro.
Dan verzenden van diepvries, ik weet niet meer precies wat dat was. Dekgeld. Scans op dracht.
600
225
100
1000
150 (extra kosten scans en verzenden schatting)
Dus ruim 2000 euro kwijt. En laten veulen kopers vaak zo rond de 1500/1600 als budget hebben _-:( kan dus allemaal nooit uit als je ook nog 11 maanden stalling rekend, de maanden dat ze geen lessen kunnen lopen, entingen, ontwormingen, extra voer en dan ook nog 6 maanden op het veulen passen met alle risico's en kosten. Het is voor mij hobby, maar merk wel dat koper vinden dat ik het voor de hobby moet doen en dus geen eerlijke prijs verdien. Je moet dit soort grapjes en expirimenten dus echt leuk vinden. Zou dus zomaar kunnen dat dit veulen ook blijft

Oke ik vond de rekening en moet het toch even aanpassen:
3x 200 euro diepvries scanpakket = 600 euro
2x spoelen nacl 55 euro = 110 euro
1x spoelen nacl + ab 80 euro = 80 euro
11x stalling 10 euro (stalling merriebegeleiding is blijkbaar goedkoper als opname bij wonden ed) = 110 euro
1x losse scan 25 euro = 25 euro
totaal aan dierenarts dus 925 euro. Daar komt dan nog wel de verzendkosten en het dekgeld bij.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:40

Ik ben nog even aan het twijfelen geslagen over mijn keuze nadat ik met een heel ervaren fokker heb gepraat. :') Dus ik denk er nog even over na.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 22:25

Annash schreef:
Ik ben nog even aan het twijfelen geslagen over mijn keuze nadat ik met een heel ervaren fokker heb gepraat. :') Dus ik denk er nog even over na.

Niets ten nadele van de hengst overigens, dat moet ik er vast bij zeggen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 09:31

Je maakt mij wel nieuwsgierig welke hengst en wat de reden is dat je bent gaan twijfelen :j .

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 14:04

Ik heb Reitland's Bon Coeur op de lijst staan, en ik vind dit nog steeds een prachtige hengst die qua punten de merrie goed lijkt te kunnen aanvullen (en verankeren waar ik wil). Echter, omdat ik met een rijpaard fok, werd ik er nog op gewezen dat het Welsh type verder weg staat van een rijpaard (bloedvoering) dan bv. de Duitse rijpony, waar dat al meer in voorkomt. Vandaar mijn overweging nu om misschien toch DRP te gebruiken. Ik heb ook niet perse naar een bepaald type gezocht, maar vooral: welke hengst kan de merrie aanvullen waar ik wil.

Er wordt wel Welsh B x rijpaard gefokt in Duitsland en dat lijkt toch niet stom uit te pakken. NWR x rijpaard kan ik niks van vinden. DRP x rijpaard weer wel.

Dus ik denk nog even na. :)

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 15:59

Maar met nieuw bloed lijkt me weinig mis? Natuurlijk krijg je geen garantie hoe een pony x paard uitpakt maar als hij goed bij je merrie past, lijkt me een welsh partbred geen probleem. Het is geen shet die je erop zet. Hooguit dat het resultaat ergens in het midden tussen hengst en merrie uitkomt qua maat. Ik zou het experiment gewoon aangaan, Bon Coeur is een mooie hengst :j

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:38

Annash, lastig he, als die keuzes? ;)

Ik show graag nog even wat foto's van Blue <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Idris, die inmiddels 1 jaar is. Beiden zijn van Fiore (Haflinger x Welsh Cob) x Cassanova du Bois
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:25

Idris is leuk, maar je veulen van dit jaar is echt helemaal geweldig. Wat een plaatje. <3

LaDonna, ja lastig, BC is part bred goedgekeurd maar wel helemaal NWR gefokt. :) Dus er zit niet zoveel 'ander' bloed in t.o.v. een NWR. Ik denk er nog even over na; hij is zeker niet van de lijst af. Blijf het een erg mooie hengst vinden.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:35

Annash schreef:
Idris is leuk, maar je veulen van dit jaar is echt helemaal geweldig. Wat een plaatje. <3

LaDonna, ja lastig, BC is part bred goedgekeurd maar wel helemaal NWR gefokt. :) Dus er zit niet zoveel 'ander' bloed in t.o.v. een NWR. Ik denk er nog even over na; hij is zeker niet van de lijst af. Blijf het een erg mooie hengst vinden.

Eens met je 1e opmerking :j

Bij een NWR (en veel partbreds ook) is naast welsh enkel Engels- en Arabisch volbloed ingekruisd. Paardenbloed, dus ;)