Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Umeo schreef:Weet iemand van jullie misschien een toffe fokmerrie (D-maat of eventueel grote C-maat) te koop? Of eventueel een merrieveulen/jaarling/2-jarige uit een goede lijn?
Het is zeker niet dringend dus moest iemand iets op termijn weten, tips altijd welkom!
lailapri schreef:Ik heb een diepvries voorbeeld
Scan pakket per cyclus 200 euro. Merrie wordt daarvoor iedere (maximaal) 8 uur gescand. Omdat op de kliniek moet komt er nog stalling bij van 15 euro per dag. Het heeft 3 cyclussen geduurd. Dus 600 euro, dan nog 3x een 5 dagen stalling. 225 euro.
Spuitjes oxytocine, spoelen na inseminatie en laatste keer met ab gespoeld. Bij elkaar ook zo een 100 euro.
Dan verzenden van diepvries, ik weet niet meer precies wat dat was. Dekgeld. Scans op dracht.
600
225
100
1000
150 (extra kosten scans en verzenden schatting)
Dus ruim 2000 euro kwijt. En laten veulen kopers vaak zo rond de 1500/1600 als budget hebbenkan dus allemaal nooit uit als je ook nog 11 maanden stalling rekend, de maanden dat ze geen lessen kunnen lopen, entingen, ontwormingen, extra voer en dan ook nog 6 maanden op het veulen passen met alle risico's en kosten. Het is voor mij hobby, maar merk wel dat koper vinden dat ik het voor de hobby moet doen en dus geen eerlijke prijs verdien. Je moet dit soort grapjes en expirimenten dus echt leuk vinden. Zou dus zomaar kunnen dat dit veulen ook blijft
Annash schreef:Idris is leuk, maar je veulen van dit jaar is echt helemaal geweldig. Wat een plaatje.![]()
LaDonna, ja lastig, BC is part bred goedgekeurd maar wel helemaal NWR gefokt.Dus er zit niet zoveel 'ander' bloed in t.o.v. een NWR. Ik denk er nog even over na; hij is zeker niet van de lijst af. Blijf het een erg mooie hengst vinden.