KWPN Hengstenkeuring 2014/2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lyanne_sanne

Re: KWPN Hengstenkeuring 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:37

Super! Heb het filmpje op kpwn.tv tegen betaling bekeken maar ze noemde geen uitslag erna haha

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 12:15

[***] schreef:
Is een beetje een naïeve bokker
Je weet niet naar wie die gegevens allemaal toegaan
Mijn advies, nooit je log in aan iemand anders geven en al helemaal niet aan iemand die je niet kent

Die Naïeve bokker ben ik, en het is m'n eigen beslissing geweest en stond en sta er voor
100% achter. Je moet niet altijd van het negatieve uitgaan ....dat vind ik, zij was blij kon lekker
kijken naar de springers .....

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 14:43

Weet iemand toevallig hoe het met edmundo gegaan is? Hij was door naar de 2e bezichtiging weet ik, maar verder? :o?

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 14:46

De sir shutterfly x Chin Chin ook door, als ik het goed las???

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 15:01

moniek21 schreef:
[***] schreef:
Mijn advies, nooit je log in aan iemand anders geven en al helemaal niet aan iemand die je niet kent

Die Naïeve bokker ben ik, en het is m'n eigen beslissing geweest en stond en sta er voor
100% achter. Je moet niet altijd van het negatieve uitgaan ....dat vind ik, zij was blij kon lekker

Ik was ook blij met een andere "naïve" bokker zodat ik de dressuurpaarden kon kijken. Het is toch fantastisch dat er mensen bestaan die anderen vertrouwen totdat het tegendeel blijkt en dat er mensen zijn die dat vertrouwen nooit zullen beschamen. Trouwens, daarna kun je toch je wachtwoord wijzigen ofzo?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 15:39

moniek21 schreef:
[***] schreef:

Ik was ook blij met een andere "naïve" bokker zodat ik de dressuurpaarden kon kijken. Het is toch fantastisch dat er mensen bestaan die anderen vertrouwen totdat het tegendeel blijkt en dat er mensen zijn die dat vertrouwen nooit zullen beschamen. Trouwens, daarna kun je toch je wachtwoord wijzigen ofzo?[/quote]

Precies ;) en als je er iemand blij mee maakt...en zelf toch niks mee doet ....

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 15:48

Peterina schreef:
Weet iemand of 68 door is?
Ben opzoek naar een foto maar kan niets vinden. Meestal kan ik alles vinden :D maar van deze niets! :(

Deze is door heb ik begrepen!

Maar waar in hemels naam halen ze de kleur beschrijving vandaan!!???
Zilverappelbruin!! 8)7
Dat zou kunnen ... maar dan m.i. is de papa de papa niet! :Y)

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:07

68 Hitman TCS, de Chacco Blue x Balou du Rouet Z, bedoel je die?
Op het filmpje is een gewone bruine te zien. Gezien de bloedvoering niet verwonderlijk dat het geen zilver bruine is.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:16

Ja die!
En toch wordt hij op het KWPN site zijn kleur dusdanig als zilver beschreven.
Misschien heeft hij wat grijze haartjes in zijn staart? :(:)

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:18

Zelfs die kan ik op het filmpje niet ontdekken.. :+
Je kent het KWPN inmiddels toch wel? :D ;) Ze vinden kleur niet belangrijk. En ze weten het ook niet..

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:42

Ja ik ken het KWPN onder tussen!

Ik kan gewoon niet tegen misleidende reclame om een hengst interessante te maken.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 18:00

Peterina schreef:

Ik kan gewoon niet tegen misleidende reclame om een hengst interessante te maken.

Van zilverappel wordt hij echt niet interessanter voor de gemiddelde KWPN fokker.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 18:08

Peterina schreef:

Ik geloof er persoonlijk niks van dat het KWPN dit doelbewust doet. De schetser/chipper heeft er als veulen waarschijnlijk een zilverappel in gezien en dat is gewoon overgenomen. Daarnaast, iedereen kan met eigen ogen zien dat het geen zilverappel is. Zie je probleem niet zo. :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 18:16

Peterina schreef:
Peterina schreef:
Weet iemand of 68 door is?
Ben opzoek naar een foto maar kan niets vinden. Meestal kan ik alles vinden :D maar van deze niets! :(

Deze is door heb ik begrepen!

Maar waar in hemels naam halen ze de kleur beschrijving vandaan!!???
Zilverappelbruin!! 8)7
Dat zou kunnen ... maar dan m.i. is de papa de papa niet! :Y)

Heb je een linkje naar de afstamming?

Edit:

http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1689553

Hhhmmm nee,..met een zwartbruine moeder...

Denk ik ook niet doelbewust.

Mijn ruin dachten ze ook dat ie zilverbruin was. Hij was ook wat appartig qua kleur, nog, maar niet een zilverappel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 18:37

Er stonden in totaal vier zilverappels aangemeld, maar in werkelijkheid zat er geen een zilverappel tussen..
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-12-14 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 18:43

Een gemiddelde chipper/schetser weet gewoon niet zoveel van kleuren af.
Ik heb eens een chipper op de werf gehad (overigens niet van het KWPN) die zei: zeg maar welke kleur die heeft, ik schrijf alles op wat je wilt...

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 21:05

Cayenne schreef:
Er stonden in totaal vier zilverappels aangemeld, maar in werkelijkheid zat er geen een zilverappel tussen..

Snap niet dat ze dat niet voor de tijd laten testen.. Zou me dood schamen als eigenaar :+

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 21:17

Als kleur niet belangrijk is voor een stamboek wat maakt het dan eigenlijk uit?
Vos, bruin, zwart, schimmel en bont is voor de meeste mensen wel duidelijk maar de overige kleuren zijn vaak onbekend terrein.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 22:22

KellyDV schreef:
Cayenne schreef:

Snap niet dat ze dat niet voor de tijd laten testen.. Zou me dood schamen als eigenaar :+

Wordt altijd gecorrigeerd bij stamboekopname. Hoeft dus niet. Op 3 jarige leeftijd zie je echt wel welke kleur het dier heeft.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 23:11

NatasjavE schreef:
Wordt altijd gecorrigeerd bij stamboekopname. Hoeft dus niet. Op 3 jarige leeftijd zie je echt wel welke kleur het dier heeft.

Dan nog zit het KWPN er regelmatig naast. Eén van onze eigen merries, op de keuring geweest en ster geworden, is een silverzwarte en die staat in de database van het KWPN als zilverappelvos :? Silver toont niet eens op vos. En zo ken ik nog wel meer voorbeelden.
Laatst bijgewerkt door Coloured op 20-12-14 23:22, in het totaal 2 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 23:14

Ja is ook zo....

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 02:12

Haha :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 08:30

Coloured schreef:
NatasjavE schreef:

Dan nog zit het KWPN er regelmatig naast. Eén van onze eigen merries, op de keuring geweest en ster geworden, is een silverzwarte en die staat in de database van het KWPN als zilverappelvos :? Silver toont niet eens op vos. En zo ken ik nog wel meer voorbeelden.

Je hebt je post aangepast toch. Je had het eerst over de moeder van Danser toch?

Want daar gaat het zelfde voor op. Die is ook een zilverzwarte. Staat vos met zilverappelfactor in de boeken. (En ik heb de moeder gezien, die is echt zilverzwart)

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 10:58

Klopt, maar ik vond onze eigen merrie nog een beter voorbeeld, daarbij staat het èn fout beschreven èn silver toont niet eens op vos.

De moeder van Danser staat in de database van het KWPN als een donkere vos. Ik geloof dat ze in het moederrapport van Danser praten over een vos met zilverappelfactor. Maar dat weet ik niet zeker.

Vos met zilverappelfactor is al wel weer een betere omschrijving dan een zilverappelvos. Een vos kan namelijk wel silver dragen maar toont het zelf niet. Alleen geldt dat weer niet voor de moeder van Danser, want die is inderdaad silverzwart.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 13:28

Ik vind het knap hoe sommigen van jullie zoveel verstand hebben van kleuren en factoren, bij mij houd t met zwart bruin vos wit op haha.

Het waren twee mooie weken met een fijne selectie, op naar Den Bosch