Merriekeuring 2014.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jovibo

Re: Merriekeuring 2014.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:11

We hebben toch nog mee gedaan vandaag op de CK in Warga,
ik zou eerst niet, heb me toch laten overhalen en maar goed ook want ze het het voorlopig keur predicaat binnen :D
geen NMK maar dat had ik ook niet verwacht

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:03

Gefeliciteerd!

Voor ons is het morgen in Tolbert de grote dag. Bella staat er al helemaal op en top bij, morgen om half negen bijten we het spits af! Stiekem toch wel een beetje zenuwachtig :o

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:30

Succes Gomir!

Gefeliciteerd Renee_navarro!

Hmm vreemd zeg... Laat je je merrie keuren voor de PROK, op het DA rapport geen osteochondrose geconstateerd en op uitslag PROK een B op kniegewricht laterale rolkam (= minimaal aanwezig) ?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:36

Kan soms gebeuren. PROK-commissie kijkt er soms toch net anders tegenaan. Daarom was ik ook zo blij toen ik de uitslag binnen kreeg :j

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 05:06

renee_navaro schreef:
We hebben toch nog mee gedaan vandaag op de CK in Warga,
ik zou eerst niet, heb me toch laten overhalen en maar goed ook want ze het het voorlopig keur predicaat binnen :D
geen NMK maar dat had ik ook niet verwacht

Gefeliciteerd! !

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 07:08

Nevaya schreef:
Oke dus ze is een kwpner maar met voor de helft het type gelder erin? Of begrijp ik het nu verkeerd?

Klopt Natasja, het gaat om mijn merrie :) meer paarden heb ik niet hihi.

Denk dat je met een Toevallig helemaal niet naar de keuring kan. Die is namelijk gekeurd voor het Klassiek Paarden Stamboek en dat stamboek is niet erkend voor het KWPN en levert een reg B op.

Ik zou op het papier van je merrie even kijken. Rechtsboven aan staat er bij stamboek iets. Er kan staan vb, reg A of reg B.

Vb is veulenboek en daar gaan alle veulens van KWPNers in. Reg A is voor de nakomelingen vN paarden uit erkende stamboeken en of erkende hengsten. Reg B is voor stamboeken niet erkend, niet gekeurde hengsten, stamboekloze registraties

Toevallig is inderdaad Gelders gefokt (en dus KWPN Gelders Type) maar niet goedgekeurd voor het KWPN. Hij is daarna aangeboden bij het IHW en later het Klassiek Paardenstamboek.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 07:44

Mosh schreef:
Hmm vreemd zeg... Laat je je merrie keuren voor de PROK, op het DA rapport geen osteochondrose geconstateerd en op uitslag PROK een B op kniegewricht laterale rolkam (= minimaal aanwezig) ?

Ja dat kan. PROK commissie is vaak net iets strenger dan de dierenarts zelf.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:06

Gister een mooie dag op de CK te Warga. Mijn eigen driejarige Baltic bevorderd tot voorlopig keur :)
En de merrie die voor iemand anders train, Elite en behoort tot de beste drie van Friesland :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:27

Ja super Marijke!! Gefeliciteerd!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:31

Erg blij mee!! Had het van Cella wel verwacht dat ze Elite zou worden, maar op kop niet. Eigenaar dolgelukkig!! nu op naar het sportpredicaat. De eerste wp in het Z hebben we al, afgelopen weekend haar maar Z gestart.
Ook erg blij met de bevordering van mijn eigen hoor. Liet haar goed zien, heel ander paard omdat ze uit het niets het op de heupen kreeg :+ mooi gezicht, alleen heb wel liever dat ze met het wachten in de voorring de voetjes op de vloer houden :P ;)

Heb jou ook nog even geizen Pletje, vergeten HOI te zeggen.

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:34

Super allemaal!! Ook ik had succes op de centrale keuring! Femke liet zich super zien aan de hand. Ze kan echt zo fijn bewegen. Het opstellen ging wat minder. Ze drukte zich er wat uit waarmee ze haar onderhals er wat opzet. Maar ondanks dat super positief commentaar. Ze vonden het een charmante merrie die zeer goed kan bewegen. Marijke en Navaro jullie van harte gefeliciteerd. Echt top! Ben ik nog iemand vergeten? Zo ja. Ook gefeliciteerd uiteraard! !

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:37

Super Marijke! En Yvet ook gefeliciteerd!

Ook hier goede resultaten! Bella is ook voorlopig keur verklaard. Nu via de sport naar het elite-predikaat :j En misschien laat ik haar dit najaar toch wel een keer IBOP lopen, nu niets meer te verliezen ;)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:46

Marijkeeee schreef:
Erg blij mee!! Had het van Cella wel verwacht dat ze Elite zou worden, maar op kop niet. Eigenaar dolgelukkig!! nu op naar het sportpredicaat. De eerste wp in het Z hebben we al, afgelopen weekend haar maar Z gestart.
Ook erg blij met de bevordering van mijn eigen hoor. Liet haar goed zien, heel ander paard omdat ze uit het niets het op de heupen kreeg :+ mooi gezicht, alleen heb wel liever dat ze met het wachten in de voorring de voetjes op de vloer houden :P ;)

Heb jou ook nog even geizen Pletje, vergeten HOI te zeggen.

Ooh dat geeft niet :) Ik ben er volgend jaar weer als ringmeester geloof ik ;)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:47

gomir schreef:
Super Marijke! En Yvet ook gefeliciteerd!

Ook hier goede resultaten! Bella is ook voorlopig keur verklaard. Nu via de sport naar het elite-predikaat :j En misschien laat ik haar dit najaar toch wel een keer IBOP lopen, nu niets meer te verliezen ;)

Gefeliciteerd!!

Wij mogen volgend weekend naar de CK.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:35

*\o/* Wilde even delen dat mijn merrie PROK goedbevonden is en geslaagd is met alleen 1-tjes en A-tjes!
Uitslag was er al na 2 weken, dat vind ik echt snel! Had hier al gelezen dat het zo 2 a 3 maanden kon duren.
Laatst bijgewerkt door Cardy op 16-07-14 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:38

Gefeliciteerd Cardy!

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:30

Marijke gefeliciteerd,

Cardy gefeliciteerd.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 07:36

Nogmaals proficiat Cardy! Ze waren bij ons ook heel snel met het opsturen vh papier. Zaterdag gekeurd en donderdag het papier alweer in huis :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 07:44

Ja ben echt super blij! Nu nog alleen net papier opsturen voor het op naam zetten en om het predicaat bij te schrijven. De eerste stap is gezet :D . Nu hopen dat we eind volgend jaar het sportpredikaat kunnen behalen en dan door voor stamboekopname :D .

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:05

Gefeliciteerd Cardy! Zenuwslopend dat wachten op die uitslag. Bij mij was alles gelukkig ook goed.
Pletje of iemand anders. Heeft iemand misschien enig idee wie foto's heeft gemaakt op de centrale keuring in Warga? Zou graag eens kijken of ze een mooie foto geschoten hebben van Femke.

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:42

er zijn foto's gemaakt door melissen en op kwpn tv kan je een filmpje zien van je merrie ;)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 16:11

Ja Jacob heeft idd foto's gemaakt :) En Kelly de Vries van DV Fotografie was er ook.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 21:32

Ook een geslaagde dag vandaag. Merrieveulen kan ik helaas morgen pas ophalen bij de hengstenhouder, dus kon niet deelnemen :( Dan maar over 3 jaar naar de CK :P

De Wittinger is met mooi commentaar over de veelzijdige sportprestaties tot nu toe, de hardheid die nog altijd aanwezig is en haar mooie front met een 2e plek elite geworden. Ze is ook op 1.64m gemeten. Helaas dus verkocht, maar we gaan vol goede moed verder met haar nu 2-jarige veelbelovende PROK dochter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:22

Sorry dat ik even binnen kom vallen :+ Zijn er mensen aanwezig geweest afgelopen weekend die foto's hebben gemaakt? Ben erg benieuwd :j

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:21

Afgelopen weekend..? Waar?