Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Viennanova schreef:Hart heb ik genoeg voor de Geldersen....tijd niet! Geen noodzaak dus om uit de hoogte te doen, pletje. Ik en velen met mij kunnen niet bij alle evenementen zijn waar Geldersen rondlopen. Bovendien laat ik de eerste selectie graag aan de hk commissie over. Ik selecteer wel als ik ga dekken.
De charmeur x flemmingh lijkt wel een mooi type te hebben. De Alex x Fabricius spreekt me niet echt aan, te bloot. De Alex x factor lijkt me een fijne, de fantastique kan het springen weer een impuls geven. Mist wat lengte maar dat past wel weer mooi bij de elegant merries bijvoorbeeld.
Ik zie het probleem ook wel...met de charmeur qua bloed. Daarentegen zou het type en de galoppade bij de wat klassiekere merries passen. Voor de bloedverversing wel fijn, en jazz zit al weer wat verder weg....jammer dat charmeur zelf niet zo'n brave broeder lijkt.
Pletje123 schreef:Coloured schreef:Het is geen vraag aan mij Pletje maar het volgende kwam wel meteen in me op:
Het gaat denk ik niet zozeer om de uitslag maar om de paarden (type en afstamming) die door mogen.
Die bepalen toch de uitslag?
Pletje123 schreef:Ik zeg toch ook niks? Ik zeg alleen dat ik er slecht tegen kan als mensen vanachter de pc paarden beoordelen. En ik begreep uit je bericht dat je het helemaal niet meer kon volgen, niet alleen de Charmeur. Ook omdst je het over de afgelopen jaren hebt. Maar dat heb ik dan vast verkeerd begrepen.
Pletje123 schreef:Ik bedoel het overigens niet persoonlijk. Ben alleen klaar met het gezever op Internet door mensen die niet zelf komen kijken.
Cheytjuh schreef:Dat het van de Charmeur x Flemmingh niet te volgen is is geloof ik duidelijk genoeg, hoef je ook niet direct het dier voor te zien. Er is 'weinig' gelderse bloedvoering aan, 25 % volbloed, enz enz.
Toen ik het las viel mijn mond ook even open, maar goed. Het mag dan wel een typefokkerij zijn....
Citaat:Bij de Gelderse hengsten viel de van fokrichting gewisselde Charmeur-zoon Gentleman (uit Pastrade keur pref v.Flemmingh) van f/g A.A.M. Jansen uit Homoet het meest positief op. “We hebben vier knappe, voldoende langgelijnde hengsten kunnen selecteren met een goede Gelderse opdruk. De Charmeur-zoon is een modern paard voor deze fokrichting, maar we kiezen er ook bewust voor om die aansluiting met de sport en de rijpaarden op te zoeken. Dat is toch de toekomst, daar moet je naar toe”, reageerde commissievoorzitter Reijer van Woudenbergh.
Coloured schreef:janderegelaa schreef:Ik snap helemaal niets van het beleid. Mijn Alexandro P x Balzflug werd bij het advies dat ik gevraagd had al afgewezen omdat de moederlijn niet Gelders was. En nu komt er zo'n paard voorbij. Niks ten nadele van de Charmeur want ik vind hem mooi hoor maar het lijkt op het heel langzaam laten uitsterven van de Geldersen. De Metall vind ik gaaf, jammer dat die niet door is.
Zo van die ene foto vind ik de Metall net een drachtige merrie. Sorry hoor, wil niemand voor zijn hoofd stoten.
Verder terug is het toch wel weer helemaal gelders Jan? Dat is bij jouw Alexandro toch niet zo? Of heb ik het mis?