Het evenwicht in de bouw van een sportpaard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:22

Lovely schreef:
En waarom bij Hohenstein dan wel?

idd 1 beeldje later bij Hohenstein heb je ook kromming in het voorbeen

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:23

Lovely schreef:
Ceasar, dat is wel weer een aardige verklaring waar ik er al diverse van heb gehoord. Feit blijft dat dit dier met het voorbeen aan de grond blijft plakken. Of was dat soms niet het verwijt naar o.a. Hohenstein???
Daggutwel.

Wij hebben daar niet in gemengd.
Maar je scheert blijkbaar sommige personen over een kam.
Zo voelen wij het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:23

Lovely schreef:

Bij Hohenstein staat het been recht, daarmee kan steunt hij dus. Een voorbeen die al lichte buiging heeft valt niet meer op te steunen. Doe zelf maar eens je knie licht gebogen naar voren. Steunt niet echt prettig. Daarmee kan je zien dat het been van Grosso al bezig is om naar voren te komen.

Bij hohenstein blijft ie nog even zo staan.

Beide paarden zijn een stuk makkelijker te beoordelen als je zo rijtje fotos van secondes achter elkaar kunt plaatsen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:26

Lovely schreef:
Ik zie allerlei paarden heen en weer draven over mijn scherm, ik ging er zowat van hallucineren.

Het is heel gemakkelijk.
Niet naar een ruiter kijken o.i.d. Maar diagonaal blijven kijken en blijven herhalen . En dan zie je wat je ziet.
Maar niet proberen te zien wat wilt zien.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:30

ceasario schreef:

*zeg dat even tegen Karel*

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:33

Missouri"]
[quote="ceasario schreef:

*zeg dat even tegen Karel*
[/quote]

Wat moeten wij daar nu mee.
Hij is daar duidelijk van op de hoogte in de verschillen van inzicht.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:33

ceasario"]
[quote="Lovely schreef:
Ik zie allerlei paarden heen en weer draven over mijn scherm, ik ging er zowat van hallucineren.

Het is heel gemakkelijk.
Niet naar een ruiter kijken o.i.d. Maar diagonaal blijven kijken en blijven herhalen . En dan zie je wat je ziet.
[/quote]

Vandaar dat mij dat bij Relevant zo moeilijk afgaat. Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:35

CGJ12"]
[quote="ceasario"][quote="Lovely schreef:

Het is heel gemakkelijk.
[/quote]

Vandaar dat mij dat bij Relevant zo moeilijk afgaat. Haha!
[/quote]

Leg dat nu eens duidelijk uit wat je daar mee bedoelt.
dan kun je ook iets bespreekbaar maken.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:37

Pipo schreef:
Gelijk krijgen, dat is wat ze willen. Ze willen niet discusseren hoe of wat, maar gewoon als een klein kind stampend op de grond staan krijsen dat ze gelijk hebben.

Ze snappen geloof ik niet geheel, dat het niet gaat om welles-nietes maar juist om de discussie te starten of we wel goed bezig zijn als fokkers. Om terug te kijken wat nu werkelijk dressuur is............of er nog wel voldaan word aan de werkelijke FEI eisen.

En of we wel op de goede weg zijn met de fokkerij.

En een interessant onderwerp daarvan is beweging. BEetje meer verdiepen in geschiedenis en verdiepen in slijtage en belasting.

Het volgende been is overigens het rechterachterbeen wat neerkomt, in een fractie van een seconde, nog minder waarschijnlijk komt het voorbeen op de grond. Daarmee gaat het paard op het achterbeen.

Jij hebt geen recht van spreken zolang je een DRAF-foto niet van een GALOP-foto kunt onderscheiden.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:38

ceasario schreef:
Leg dat nu eens duidelijk uit wat je daar mee bedoelt.

Dat zegt genoeg over je leeftijd ............. Haha!
Of je testosteron-spiegel. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:39

ceasario"]
[quote="Lovely schreef:

Het is heel gemakkelijk.
[/quote]
Ergens naar kijken wat stilstaat is niet zo moeilijk, maar je moet je het in beweging voorstellen he.

Maar ik wou dat men eens ophield om hun eigen beperkte visie te ondersteunen met zorgvuldig gekozen foto's die net precies dat weergeven wat een ondersteuning is van een theorie. Want een theorie verzinnen OP BASIS VAN het bewijs wat ik lichtelijk traineer, dat kan IK ook.

En Kaiser, let in het vervolg eens een beetje beter op, ik heb gedurende dit hele topic vooral voor mezelf tegen anderen gesproken, generaliserende verwijten liever niet aan mij, mop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:41

CGJ12 schreef:

Jij hebt geen recht van spreken zolang je een DRAF-foto niet van een GALOP-foto kunt onderscheiden.

Slapen Gaaaap Gaaaap

MEneer Godallemachtig, wat fijn dat u wederom gaat uitmaken wat iemand wel of niet mag zeggen.

MOcht u zoals bewezen inhoudelijk niets toevoegen, houd dan op en ga verder met het glaasje cola en het zakje chips.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:44

Lovely schreef:
Maar ik wou dat men eens ophield om hun eigen beperkte visie te ondersteunen met zorgvuldig gekozen foto's die net precies dat weergeven wat een ondersteuning is van een theorie. Want een theorie verzinnen OP BASIS VAN het bewijs wat ik lichtelijk traineer, dat kan IK ook.

Daarom..........een foto sessie van een paard en dan vele fotos achter elkaar..........en daarmee dus iedere seconde vastleggen. Misschien dat iemand dat kan regelen, en dan gaan we dat eens beoordelen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:45

Zegt wel iets over je kennis Pipo.......
......geen verschil kunnen zien tussen draf en galop.

Gewoon een constatering.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:47

Lovely schreef:
Maar goed, laten we geen paarden gaan beoordelen van ex-bokkers die hier wel kunnen lezen maar niet kunnen plaatsen.

Is Grosso in eigendom van Han Coolen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:48

Pipo"]
[quote="Lovely schreef:

Daarom..........een foto sessie van een paard en dan vele fotos achter elkaar..........en daarmee dus iedere seconde vastleggen. Misschien dat iemand dat kan regelen, en dan gaan we dat eens beoordelen.
[/quote]

Daar heb ik een apparaat voor.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:50

Lovely schreef:

Yes, eindelijk, een stroboscoop!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:52

Missouri"]
[quote="Lovely schreef:

Yes, eindelijk, een stroboscoop!!
[/quote]

Toen ik m kocht heette 'ie heel anders hoor Haha!.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:03

Pipo"]
[quote="Lovely schreef:

Bij Hohenstein staat het been recht, daarmee kan steunt hij dus.
[/quote]

1 beeldje later en we hebben de Grosso situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:10

Pipo schreef:
Doe zelf maar eens je knie licht gebogen naar voren. Steunt niet echt prettig.

Nee?? Heb je het wel eens geprobeerd?

Afbeelding

Afbeelding

Van mijn fysio mag ik mijn knieën niet eens strekken.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:12

CGJ12"]
[quote="Excuseme schreef:

Dat zal me toch een grote rotzorg zijn als een paard in staat is een zoon als Goldfever te verwekken.

Sterk argument...........
[/quote]

Dank je, blij te lezen dat je ook een keer positief kunt zijn en zelfs een compliment kunt uitdelen. Ik raakte er de laatste tijd steeds sterker van overtuigd, dat je een gefrustreerd iemand was, die waarschijnlijk, noch als fokker, noch als ruiter, noch als jurylid door de omgeving voor vol werd aangezien. En hier dan op zo'n forum deskundige mensen op een quasi-humoristische wijze af serveert. Gelukkig valt dat mee.
Lachen

Om even nog mijn opmerking over het noemen van de bochel in het voorbeen van de voornoemde hengst toe te lichten, men is er altijd als de kippen bij om de fouten, tekortkomingen of beperkingen van een paard te benoemen. Misschien is het goed om dan ook even de plussen(die er bij deze hengst talloze zijn) te noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:16

Citaat:
Om even nog mijn opmerking over het noemen van de bochel in het voorbeen van de voornoemde hengst toe te lichten, men is er altijd als de kippen bij om de fouten, tekortkomingen of beperkingen van een paard te benoemen. Misschien is het goed om dan ook even de plussen(die er bij deze hengst talloze zijn) te noemen.

Dat zou ik met liefde voor je doen. Er is alleen een klein puntje dat ik het geen mooi paard vind. Verder heb ik hem nog nooit in levende lijve zien lopen, ik kan dus alleen maar iets zeggen over een foto en op het plaatje vind ik hem niet mooi en heeft ie wel een bochel in zijn been.
Ik vond de ruiter er wel uiterst correct op zitten, daar zou menigeen een voorbeeld aan kunnen nemen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:18

Dat van die ruiter was mij ook al opgevallen.
Vast een Duitser.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:20

Excuseme schreef:

De plussen zijn uiteraard ook aanwezig bij deze paarden. Maar we zitten hiet op F&A, en het gaat er dus ook om wat willen we zien bij "onze" fokproducten? Wat is het ideaal waar we naar moeten streven? Dat zijn de vragen waar het om gaat lijkt mij, en tja er worden dan dus foto's geplaatst van paarden die ideaal lijken, en daar wordt de vraag bij gesteld is dit ideaal? Dat is niet afkraken in mijn ogen Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:23

Geldt ook voor mij.

Ik ga uit van de ideale TIEN (bij het KWPN dus 100) en daar trek ik het één en ander van af.............