Merriekeuring KWPN 2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sassie76

Re: Merriekeuring KWPN 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 20:03

Wie weet zien we elkaar dan in de Beemster :-)

Succes met de scan!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:39

Ik moet als we heen kunnen heel vroeg of als laatste. Ze moet namelijk in de rubriek 8 jaar en oudere stamboekmerries. Wat ik bij andere keuringen zie is dat die groep als eerste of als laatste beoordeeld wordt.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:58

Peetje gefeliciteerd met je merrie's! Sarabande, gefeliciteerd met je merrie! Leuk dat ze bij Chantal en Robbie staat :D

Voor de 23ste in Wijdenes staan er ook nog geen tijden op :=

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:05

Ben erg blij met mijn tijd in ieder geval.
Vriendin van mij moet s,ochtends om 08:45 uur al, en nog wel met een merrie met veulen aan de voet.

Ik heb woensdag de 29ste ook heerlijk heel de dag vrij.
Dus ga s,ochtends eerst kijken.
En dan ga ik tegen een uurtje of 12 die van mij op het gemakje klaar maken.
Wil rond 15:00 uur thuis vertrekken, dan zijn we 15:15 uur op de keuring, ff hoofdstel nummers halen, en eerst even kijken of het niet uit loopt.
Heb er weinig trek in daar een uur buiten te moeten wachten voordat ze eindelijk de keurings baan in mag.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:10

succes iedereen!!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:11

Dank je Mosh
Ik ga de 24ste naar Houten

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:12

Dat doe je goed Manueeltje. Ik heb mij er over verbaasd op een stamboekkeuring hoe lang mensen rond blijven zeulen met hun paard. Komt de presentatie niet ten goede lijkt mij.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:14

Mosh schreef:
Dat doe je goed Manueeltje. Ik heb mij er over verbaasd op een stamboekkeuring hoe lang mensen rond blijven zeulen met hun paard. Komt de presentatie niet ten goede lijkt mij.

Sja dat zag ik ook, mensen die een uur in de zon aan het rondzeulen zijn met hun paard.

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:33

ik heb mijn tijden ook doorgekregen.
moet om 2 uur vrijdag de 24e in oirschot.
wij gaan er niet te vroeg heen.

Ze is het beste als ze fris is en als we daar al kei vroeg zijn is het beste er al af, snap daarom ook niet dat mensen er altijd al zo vroeg zijn.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 23:02

Ik heb de nummers ook doorgekregen: nr 122 en 126 om 13.00 uur en om 14.15 uur in Winschoten op de 28ste. Daar lopen ze vaak voor op het programma, dus we zullen wel rond kwart voor 12 vertrekken.

Moeten toch iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 06:54

odessa96 schreef:
ik heb mijn tijden ook doorgekregen.
moet om 2 uur vrijdag de 24e in oirschot.
wij gaan er niet te vroeg heen.

Ze is het beste als ze fris is en als we daar al kei vroeg zijn is het beste er al af, snap daarom ook niet dat mensen er altijd al zo vroeg zijn.

Leuk! Ik ben daar om te helpen, waarschijnlijk scores invoeren ed.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:16

Bij ons is dat ook altijd zo er hoor, zie mensen echt een uur lang staan in de bloed hete zon, beesten worden er alleen maar lastig van, en op het moment ze de baan in mogen is het tankje leeg.

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:26

@grapje: ooh gezellig! ben heel erg benieuwd wat de onze gaat doen.
@Manueeltje; ja als ze zolang rondlopen is al het nieuwe en het beetje enge van de lokatie er al af voor de paarden en dan zijn ze op van alle stress enzo.
Die van ons moet juist niet te ontspannen zijn want dan gaat ze met dr neus over de grond, zo rustig dat ze is :P jaa en dan beweegt ze niet echt bergop hahah!

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:26

mensen die vandaag moeten;succes!

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:40

Die van mij loopt eigenlijk altijd wel, die is zo scherp.
Maar heb er gewoon een hekel aan zo lang met dat beest te lopen sleuren.

O, ja iedereen heel veel suc6 vandaag.
Het is in Alblasserdam vandaag toch?
Laatst bijgewerkt door manueeltje84 op 14-06-11 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:46

Ben bang dat die van mij te relaxt is. Die is al veel op wedstrijd geweest en dus al veel gewend. Ik hou haar dus ook zo lang mogelijk in de wagen.
Gaat er nog iemand zelf voorbrengen? Je hoeft toch alleen een stukje recht uit te stappen en draven. Ik zit eraan te denken om het zelf te doen. Heb er wel ervaring mee, maar dat was bij een oefenkeuring.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:48

Talishe schreef:
Ben bang dat die van mij te relaxt is. Die is al veel op wedstrijd geweest en dus al veel gewend. Ik hou haar dus ook zo lang mogelijk in de wagen.
Gaat er nog iemand zelf voorbrengen? Je hoeft toch alleen een stukje recht uit te stappen en draven. Ik zit eraan te denken om het zelf te doen. Heb er wel ervaring mee, maar dat was bij een oefenkeuring.

Het is niet alleen het heen en weer stappen en draven, het weg zetten van het paard is nog een vak apart.
Maar daar lopen genoeg monsterknechten die voor 20 euro je paard voor stellen.
Dan hoef je zelf niets te doen, alleen te kijken ;)

En dat je paard reylaxd is op vreemd terein is alleen een positief plus punt.
Het is echter niet de bedoeling dat ze daar met haar staart op haar rug als een jekko door de baan gaat.
Vaak houden de paarden zich dan te strak in het lijf, en dat komt niet ten goede voor de beoordeling.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:09

Ik laat ze altijd voorbrengen hoor, zelfs op de stamboekkeuring.
Tja als een jekko door de baan..... je weet het toch niet. Ze kunnen ineens heel gespannen zijn en niks laten zien maar ze kunnen ook door de spanning ineens heel goed worden.
Ik heb mijn vorige merrie nog nooit zo goed zien bewegen als op de keuring. Ik keek mijn ogen uit. :D
Andere merrie liet nog niet 10% zien van wat ze kon, was heel zonde. Zo'n geweldig dier en ze liet niks zien....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:15

Suzanne F. schreef:
Andere merrie liet nog niet 10% zien van wat ze kon, was heel zonde. Zo'n geweldig dier en ze liet niks zien....

Ja dat gebeurde mij dus ook, en dan die idioten met die zwepen in die kooi, wilde ze net aanzetten tot draf stak zon mens de zweep op vlak voor haar hoofd en telkens weer, beessie was volledig uit balans. Zo zonde en je doet er niets aan

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:18

sarabande schreef:
Ja dat gebeurde mij dus ook, en dan die idioten met die zwepen in die kooi, wilde ze net aanzetten tot draf stak zon mens de zweep op vlak voor haar hoofd en telkens weer, beessie was volledig uit balans. Zo zonde en je doet er niets aan

Klopt. Beestje was doodsbang van al die zwepen. Die heeft juist geeneen zweep nodig, dan slaat ze dicht. Loslaten en een keer klikken is genoeg. Maar nee, daar staan in elke hoek mensen met zwepen. Ze durfde niks.

Andere merrie was echt een blufkikker. Die liet zich daar geweldig zien, hoe harder je met die zweep knalt hoe beter. Joop jaagde haar ook aan op de CK. Ging prima. :D ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:23

Dulce is heel erg op mensen gericht dat zag je ook op het straatje (dat dus op de IJzeren Man vol met gaten in het asfalt zit) ze richtte zich helemaal op Robbie. Los in de ring begreep ze niets van die zwepen en eigenlijk moeten die mensen leren dat ze er alleen zijn voor het van hand veranderen of afremmen. Maar dat mens stond midden in de ring met een hand in haar broekzak en in de andere de zweep en die ging automatisch naar voren als er een paard aan kwam.
Naast mij zat een doorgewinterde paardenvrouw die had de neiging om de ring in te lopen en de zweep af te pakken :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:25

sarabande schreef:
Naast mij zat een doorgewinterde paardenvrouw die had de neiging om de ring in te lopen en de zweep af te pakken :D

Tja eigenlijk moet je er wat van zeggen he? Maar ja. Ik wilde er wat van zeggen maar werd tegengehouden door mijn voorbrenger. Kon ik beter niet doen zei hij.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:29

Zelfs Cor Loeffen kreeg het, bij een ander paard, niet voor elkaar om een van die mannen de zweep neer te laten leggen toen hij een paard wilde pakken. Hij was niet te scheiden van zijn zweep, Cor maakt er maar een grapje van
Maar ik vind toch dat ze het mee moeten nemen, het kost ons, die er zoveel moeite en geld in gestopt hebben, de punten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:32

Ja klopt. Is heel zonde. Zo selecteer je ook niet de beste merries, de hele sensibele vallen daar al af.
Ik heb wel goede hoop met de Wynton. Die kan ook zo bluffen als ze gespannen is. We zien het wel volgend jaar. Eerst die PROK maar...

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:41

sarabande schreef:
Zelfs Cor Loeffen kreeg het, bij een ander paard, niet voor elkaar om een van die mannen de zweep neer te laten leggen toen hij een paard wilde pakken. Hij was niet te scheiden van zijn zweep, Cor maakt er maar een grapje van
Maar ik vind toch dat ze het mee moeten nemen, het kost ons, die er zoveel moeite en geld in gestopt hebben, de punten.

Die is anders niet op zijn mondje gevallen!
Tis idd jammer dat men zelf niet meer inzicht heeft in het aanjagen.
Ik vond het trouwens een paar jaar terug op de HK ook dramatisch (1 persoon in het bijzonder)
Gelukkig heb ik m dit jaar niet meer in de kooi gezien.

Ik denk dat Dakota ook aardig vd rel raakt met al die zwepen.
Nog 3 weekjes...