bloedlijnen, skelet en oorsprong

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 14:34

sarabande schreef:
Overigens is het een onzinnige vraag en typisch voor een niet fokker.


Zoals gewoonlijk val je weer aan op het moment dat iemand het niet met jou eens is, en niet in jou gedachtengang redeneerd. Typisch voorbeeld van mensen die nooit tegengas krijgen.
Je kunt dat soort mensen dom noemen, of onzinnig. Of je kunt gewoon normaal antwoorden. Maar goed, je hebt in het jaar bij bokt al laten merken dat niemand zoveel weet als almachtige sarabande.

Ik zeg altijd maar zo: wijsheid komt niet met de jaren, vastgeroest in oude gedachtes wel...............bewijs is al geleverd.

Waarom is jou merrie nog niet aangeboden bij het kwpn, ze is toch al bijna 5?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 14:38

sarabande"]
[quote="Pipo schreef:
En waarom wil jij er niet gewoon op antwoorden, heb je wat te verbergen of zo????


Zoals de baas spreekt blaft het hondje
[/quote]

Je mag ook gewoon zeggen dat je het antwoord op mijn vraag niet weet.............

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 14:39

Anna42 schreef:

Wil je die wijsheid eens genetisch, foktechnisch en praktisch toelichten. Jouw Jazz komt provinciaal aan het touwtje nog niet eens tot de uitnodiging om landelijk aan het touwtje op te treden.. .......

.............Dat kunnen Karel en Anna nog wel meemaken. We blijven het nauwkeurig volgen.


Gaan we katten?
(heb je wel goed opgelet? Ze liep NIET aan een touwtje hoor! Knipoog )

Die Aristokrat van Karel redde het anders ook niet.....terwijl die SUPERGENEN bezit............ Haha!


Dat die man trouwens zo'n dier liet inschrijven bij het KWPN begreep ik al helemaal niks van.
Nu is er een EASP stamboek dat zit te springen om dergelijke genen.........laat ie hem inschrijven (en afzeiken) bij het KWPN dat hij zelf zo verfoeit.........

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 14:41

Hay,

Jeetje verhitte discussie hier maar ik moet aan een kant Pipo idd wel eenigs gelijk geven. Maar eigenlijk geldt het voor alle stamboeken dat er meer op fokker cq eigenaar dan op paard gekeurd wordt.

Ik heb het meerdere malen mee gemaakt zowel bij KWPN/NRPS/ etc etc

Tuurlijk wordt er gekeken naar een bloedlijn maar ook al zit er zoveel topbloed in kan het paard een zwabber zijn... en dan omdat hij van een bepaalde stal komt wordt hij wel goed gekeurd

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 14:42

sarabande schreef:
Trouwens de jury selecteert de hengsten voor dat ze gezien worden al uit op gewaardeerde merriestammen en prestaties, daar wordt zeker in de 1e ronde rekening mee gehouden en terecht.


Foutje sarabande!
Dat was vroeger. In jouw tijd ! Haha!

Tegenwoordig wordt de bloedvoering pas meegenomen bij de tweede ronde. De eerste ronde wordt gebruikt om de niet-correcte en te beperkte dieren eruit te filteren.
De tijd die tussen de eerste en tweede ronde zit wordt zo nuttig besteed!

De genotypisch niet interessante dieren gaan er na de 2e BEZ uit.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41695
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 14:43

Jajaja.. Gezellig hoor en wat staan we weer fijn open voor elkaars mening Scheve mond

Slotje tot Joost er weer is Haha!