Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lilliputter schreef:Danksaar; heb er wel een paar gezien, maar waren natuurlijk iets te blij om heel goed op te letten
weet nog dat de oscar het goed deed, eigenlijk geen a. problemen meer, de floris was heel goed, de sir donnerhall gaat het ook makkelijk halen en verder heb ik ze niet gezien.
MargreetB schreef:de Sir Donnerhall?? Ik vond hem maar matig gister, hij viel me van achter nogal tegen. Ik vond hem achter heel stijf ogen, en enigszins 'krom'. Hij spoort ook (nog) niet helemaal (treedt achter regelmatig in het middenspoor, maar daar moet ik bij vermelden dat er veel zijn die dat doen.) Hij staat mij iig niet aan...
De Oscar deed het inderdaad beter dan voorheen, maar loopt m.i. nog wel achter op de rest. Hij werd eerst met een hulpteugel losgereden, later ging die af. Hij sloeg toen nog wel af en toe met z'n hoofd, maar was wel enorm verbeterd in de aanleuning. Máár.... ik vond dat hij nog wel erg werd 'ontzien': er werd (i.t.t. de anderen) nauwelijks een poging gedaan om te sluiten/schakelen, de amazone was (terecht, denk ik) nog heel voorzichtig aan de voorkant. Dus ik denk dat hij nog wel wat te bewijzen heeft. Erg jammer; het lijkt of hij nu pas echt aan de gang komt. (Wel fijn dat hij daar de tijd voor krijgt.)
De Florencio vond ik ook heel fijn, het ziet eruit of hij zich heel goed laat rijden. Tikt de voorhoeven nog wel veel aan in draf en kruipt soms wat achter de loodlijn, maar m.i. op dit moment het meest complete paard van deze groep: fijne gangen en een mooie houding.
De Vivaldi oogt enigszins 'gewoon' en is wat traag in de beweging. Z'n wat langere rug en achterbeen zitten hem nog te veel tegen, waardoor hij op dit moment nog te neerwaarts beweegt en moeilijk op het achterbeen terugkomt. Hij beweegt wel 'soepel' met genoeg schwung. De galop zag er wel fijner uit dan de draf, wat minder neerwaarts. Ik ben benieuwd of hij in de komende weken op dat punt nog verbetert, als hij dat doet vind ik het zeker geen verkeerd paard. Wel zou hij achter wat meer mogen buigen.
De Winningmood vond z'n ruiter niet zo aardig geloof ik. Hij werd ook erg kort in de hals gehouden, ik denk dat hij zich beter had laten zien wanneer hij van voor wat meer ruimte had gehad. Hij verzette zich daar ook een beetje tegen en het kwam ook niet ten goede aan de rust/ontspanning; hij stapte heel kort (terwijl hij eerder heel goed stapte) en hield zich wat vast in de rug. Desondanks blééf hij ondertreden van achter. Ik vind hem een fijne beentechniek hebben, mooi recht in het achterbeengebruik. Het is ook één van de weinige die achter níet zo verschrikkelijk nauw is. Hij zwaait wel een beetje van voor, maar dat zou zijn oorzaak deels kunnen hebben in de manier van rijden. Verder een heel mooi type!! Als gister een 'incident' was vind ik het een van de betere hengsten in deze groep.
De Lauries mag er van mij meteen uit. Oogt klein en smal en komt wat gangen betreft gewoon tekort. Daar weegt z'n afstamming m.i. niet tegen op.
De Lord Leatherdale vind ik persoonlijk wat minder, m.n. qua beentechniek. Hij is wat 'krom' in zijn achterbeengebruik, ik zie ze liever wat meer buigen in de sprong ipv krom wegdraaien. (Is deels ook smaak!) Verder spoort hij lang niet altijd en zwaait hij voor een beetje.
De Westpoint ben ik ook geen fan van, ik denk dat hij de ruimte in de gangen mist. Komt in galop wat weinig op het achterbeen, mag m.i. ook in draf wat meer buigen. Is m.i. te gewoon.
De Uphill is een goede beweger, veel ruimte en schwung en met genoeg buiging. Hij zou achter misschien wat sterker mogen zijn (neigt naar traag) en mag naar mijn idee wat meer met de schoft omhoog bewegen. Hij lijkt voor wat stug te zijn (mond/kaak), de teugelhulpen kwamen (in de pogingen tot sluiten) niet zo makkelijk door.
Uiteraard is bovenstaande slechts een mening!!
ceasario schreef:MargreetB schreef:Uiteraard is bovenstaande slechts een mening!!
Maakt mij niet uit , ik hecht er veel waarde aan...zeker straks met de video's.
amaze schreef:Het klinkt niet erg hoopvol Margreet, ik hoop dat je het enigzins mis hebt ...
Lilliputter schreef:Het staat volgens mij ook in de paardenkrant...
De Lauries is een heel ander type paard dan de rest, maar dat vind ik voor een volbloed ook niet gek. Voor zijn doen deed hij het heel netjes en vond ik het echt geen verkeerde. Maargoed ik weet de reden van afwezigheid ook niet.
De Oscar zit er nog in, die deed het afgelopen maandag echt een heel stuk beter. Heel fijn paard!!
JannekeW schreef:Ik vond de Lauries veel te simpel. Wel interessant bloed maar dan hadden ze beter vorig jaar Londondance kunnen nemen imo.
krackertje schreef:Ik begreep al totaal niet dat die hengst het onderzoek in ging.