Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:20

Elisa, m'n vriend komt mij elke week helpen met lesgeven inderdaad. Dat heeft hij bij Rambo (en ook bij Fuego) ook vaker gedaan en helpt mij altijd heel erg. Hij let heel erg op houding en zit, wat bij mij wel een punt van aandacht nodig heeft :')
Pastis, dat vertrouwen nu al voelen, voelt echt heerlijk! :D Ik merk dat ik nu ook totaal niet meer bezig ben met alles om mij heen, maar gewoon weer bezig ben met rijden, heerlijk :D
Wat een mooi Framboosje heb je daar en veulens onderweg, ontzettend leuk!! <3
Zinzi, wie weet had ik hem nooit Rambo moeten noemen :') Maar ik vond Kyento gewoon niet passend en mooi bij mij. Ik denk dat hij bij jullie zoveel beter gaat passen!

Gisteren weer gereden met Karma, en toen schrok ze opeens :') Nou ik kan je vertellen, ik was er totaal niet op ingesteld dus schrok mij dood whaha. Daarna had ik even een paar rondjes nodig om mij te herpkakken (terwijl Karma 3 seconden later zich alweer herpakt had). En toen weer fijn kunnen rijden. Op het laatst ging ze weer heel fijn ontspannen en kon ik zelfs uitschuiven met een ontspannen neusje <3

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:52

Wat fijn dat Karma zo lekker nuchter is!

Ik verander eigenlijk nooit paarden namen. Sun had al een andere naam dan haar paspoort naam, die hebben we zo gehouden.

Een paar weken geleden hadden we een kerstshoot en ik ben zo blij met de foto's ❤️

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DGM

Re: Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:02

Geweldige foto’s allemaal!

Luci zijn mestonderzoek was goed! Niks gevonden!
Hij heeft ook geen koliek meer gehad sinds ik hem tussen de middag binnen laat eten en buiten een bak geweekte fibre nuggets heb staan :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:26

De foto,s zijn werkelijk prachtig.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:49

Karma geeft mij gelukkig heel veel vertrouwen. Vraag mij niet hoe maar het voelt heel fijn! En ja ik baal ervan dat ik dat gevoel bij Rambo niet uit kon zetten. Ik merk overigens nog niks van het merrie zijn aan Karma haha.

En namen, ik heb ze buiten Rocky de mini en Rambo nooit veranderd, dus wie weet ligt dat er ook aan _O-

Wat fijn dat Luci goed lijkt te gaan! Hopelijk nu geen gekke dingen meer! *\o/*

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:51

Rocky en Rambo klinkt ook wel heel schattig als setje ..
Is dat de mini die bij hun op de wei staat ?
Die is ook te schattig trouwens

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:13

Wat een geweldige foto's Tatyana!

Ben zo blij voor je Tarzan dat je je geluk gevonden hebt in Karma en zo'n heerlijk plekje hebt gevonden voor Rambo <3

Ik gebruik bij Nero niet zijn paspoortnaam, dat is zo'n ingewikkelde Spaanse naam :Y) Toen ik hem zag op Marktplaats kwam bij mij gelijk de naam Nero op. Later bleek dat ik eerst had moeten kijken wat de naam betekende voor ik die naam aan een paard geef, maar dat terzijde :Y)
Spoiler:
Nero betekent zwart en tja, dat moet je niet aan een schimmel geven
:))

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:23

Nero betekend in het Grieks water .. zwart water?! _O-

Karma wilde ik ook van naam veranderen maar ik vond Karma daarna eigenlijk wel toepasselijk dus heb het maar gelaten.

Rocky is inderdaad de mini die je gezien had Zinzi, die heet op het paspoort Miguel _O-

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:29

Vroeger zei mijn eerste stalhouder eens dat je nooit de naam mag veranderen, dat dat ongeluk brengt :')
Dus als toen 10 jarig meisje is de schrik er goed ingekropen, en heb het dus nooit gedurfd.
Onze 2 jarige merrie noemt Tiffany, en vind dat echt vreselijk. Dus daar maar gewoon Fie van gemaakt als roepnaam. :=

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:32

Elevada en Jonique leven hier met hun paspoortnaam (Jonique werd Grey genoemd toen we haar kochten maar die was al wit dus dat vond ik sowieso niks). Lissy heet Jalisca en is dus een afkorting, Mara ook, afkorting van Marena (dat konden de kids niet onthouden toen)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:44

_Tarzan schreef:
Nero betekend in het Grieks water .. zwart water?! _O-

Karma wilde ik ook van naam veranderen maar ik vond Karma daarna eigenlijk wel toepasselijk dus heb het maar gelaten.

Rocky is inderdaad de mini die je gezien had Zinzi, die heet op het paspoort Miguel _O-

Volgens mij niet water,
Latijn/Italiaans: Afgeleid van het Latijnse woord niger, wat "zwart" betekent. Vandaar ook de kleur 'nero' (zwart).

Daarnaast betekent de naam Nero 'sterk' en 'vastbesloten', maar is het ook een niet-zo-hele-aardige- Romeinse Keizer die bekend staat om zijn wreedheid }:0 (Nero is gebaseerd op de Romeinse keizer die een groot deel van zijn rijk platbrandde en is een egoïstisch, ongedisciplineerd en destructief persoon)
_O- ik hou het volgende keer inderdaad bij zijn paspoortnaam :D

Snap dat je van naam wilde veranderen met Karma maar het past inderdaad te goed <3

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:54

Wat een mooie foto's Tatyana <3

DGM, Wat fijn dat Luci geen koliek meer heeft gehad en het mestonderzoek niks aantoonde van een wormenbesmetting! Hopelijk nu in een positieve spiraal!

Pastis, ik heb ook geleerd dat je een naam niet mag veranderen, maar de roepnaam iets wijzigen mag wel toch? := Leuk vooruitzicht met dat jonge grut <3

Tarzan, ik denk dat Karma juist heel passend is. Na zoveel pech heb je nu goede Karma ;) :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:51

Autumn, in het Grieks is Nero echt water. Alleen in het Spaans waarschijnlijk niet :+
Dais, dat dacht ik daarom ook, haar naam is té toepasselijk om te veranderen haha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:16

Bij mij krijgen ze altijd bijnamen, gebaseerd op karakter/ gedrag haha. :D

Havanna is momenteel Billy Bronco, omdat ze zo van bokken houdt. :+

Karma is wel een toepasselijke naam denk ik. :-) Fijn dat ze zoveel vertrouwen geeft!

Nero doet zijn naam graag eer aan haha.

Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan DGM!

Tatjana, wat een prachtige foto,s!

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:04

Hahaha Billy Bronco :+ Hopelijk dan wel vooral als je ernaast staat *D

Ik vind Karma heel goed passen bij de situatie en als het dan een keer niet zo lekker gaat heb je Bad Karma :D

Fijn dat Luci nu schoon is en ook geen koliek meer heeft gehad, fingers crossed dat jullie erdoorheen zijn en het vanaf nu bergop gaat met haar!

Mijn man noemt Sun altijd Willy, omdat ze haar oren zo sullig opzij kan laten hangen. Ik noem haar bijna altijd Suns (wat natuurlijk niets betekend) of dikkie (wat ook wel mee valt...)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:31

Elisa2 schreef:
Bij mij krijgen ze altijd bijnamen, gebaseerd op karakter/ gedrag haha. :D

Havanna is momenteel Billy Bronco, omdat ze zo van bokken houdt. :+

Karma is wel een toepasselijke naam denk ik. :-) Fijn dat ze zoveel vertrouwen geeft!

Nero doet zijn naam graag eer aan haha.

Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan DGM!

Tatjana, wat een prachtige foto,s!

_O- Billy Bronco! Haha
Nero wordt ook vaak Harry (hij heeft ook een litteken op zijn hoofd :knuffel: ) maar soms is het ook gewoon een echte Harry. Afgezien van de bijnamen Ezel en Clown maar daar roep ik hem niet mee op het land :Y)

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:46

Hahaha oepss Tarzan
Gelukkig herpakte ze zich al snel. Jij volgt vanzelf haha.

Wat een mooie foto's Tatyana! Lekkere shiney kerstkrans haha!

Wst fijn DGM dat Luci zn mestonderzoek goed was! Geeft toch rust!
En fijn dat het nu goed gaan qua koliek. Dat tussendoor eten doet dus wat met m!

Dan vind ik Rocky leuker Tarzan :+ dan Miguel hahha.
En Karma past goed!

En of Nero nou zwart betekend of water, ik vind het een leuke naam :D

Hahaha Billy Bronco :+
Het is lekker feest dus hahah

Star heet natuurlijk Starlight, zo hebben ze dr genoemd bij Los Caballos Luna. Dus prima
Mn welshje heet eigenlijk Fred Flinstone :') maar ik noem hem Flinn.
De shetjes heten Gonni en Missy. Missy vind ik nog wel leuk. Maar Gonni.. tja. Jammer zegmaar

Vandaag Star en t welshje even laten werken aan de longe!
Afbeelding
De welsh kan altijd heel goed lang en laag :+
Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:39

Fijn beeld Jolmer! Lekker aan het stofzuigen :D
Star komt dus bij LCL vandaan?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:54

Jaaa dat kan ie wel, lekker tegen zn eigen kin aantikken :+

Star komt daar oorspronkelijk vandaan inderdaad! Ze was 1 van de veulens van de Horrormelding van 2012 dat dat was geloof ik!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:00

Dan is die mooi goed terecht gekomen! Ik vind Starlight wel een leuke naam maar Fred Flintstone voor een Shet vind ik geniaal. :D

Ja ik had Havanna maandag ff een longeerhulp om gedaan, wilde ff kijken hoe dat was. Doe dat normaal dus nooit, alleen maar bokken..ze vond het 3x niks haha dus maar weer gauw af gedaan. Ik houdt het wel bij niks of dubbele longe. :+

Mijn vader heet Harry..ben benieuwd hoe een echte Harry is. :D

Suns of Dikkie is wel een verschil haha. Nu moet ik bij Willy gelijk aan Free Willy denken. :+

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:08

Haha Suns is vaak als ze niet luisterd en Dikkie wat meer liefkozend... Ach bevrijd hoeft ze niet volgens mij, maar het kan wel echt een Willy zijn. Beetje sullig en op een elegante manier lomp

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:13

Haha, ik vind alle associaties met bijnamen zo grappig. Een Willie en een Harry haha..mijn moeder noemde haar Fjord altijd Woeste Willem. :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:29

Billy Bronco _O- ze heeft dus wel een duidelijke mening zo te horen Elisa _O-
Jolmer, ziet er fijn uit, je Welsh geweldig hahaha!
Wat fijn dat Star zo goed terecht is gekomen!

Karma ging weer top vandaag. Er was zoveel rondom de bak te zien, aan de ene kant kwam een busje spullen uitladen, aan de voorkant lag een berg zand wat ze met een laadschop naar de paddocks aan de andere lange zijde van de bak waren ‘nt rijden waardoor daar overal hoopjes nieuw zand lag, daarna gingen ze aan de andere kant weer flexen. En weet je, ze deed helemaal NIKS _O- Zo braaf! Echt genieten weer hoor <3

Edit: onze binnenbak is aan alle zijden gewoon open :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:50

Wat fijn! Staat ze ookal op de paddock/ weide met anderen? Heerlijk als ze zo cool zijn hè?

Ja die mening, houdt op..scheidt uit haha. Ze heeft echt een enorme persoonlijkheid. :+

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:04

Ik kom even snel langswaaien, oudejaarsgekte hier dus druk!

Mooie fotos zag ik, geen wormen en 2 blije eien met nieuwe paarden :D

Iets over namen. Hier 1 naam veranderd en van 1 de 2e naam gebruikt ipv de eerste.

Dit weekend op wedstrijd geweest maar dat vergeten we maar snel en een we clinic gehad die wel heel lekker ging.