Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
janderegelaa schreef:denisesilver schreef:Ik dacht dat staatsprämie ook een predicaat was bij OLD? Er staat in de omschrijving dat er veel sport in de moederlijn zit, toch?
5-6 generaties terug wel wat ja maar wel via vertakking. Deze tak in de stamboom niet.
[ Afbeelding ]
fokfanaat schreef:Galop kan nog veel extremer, die Son of salome..
https://www.instagram.com/reel/DG3Y8Mvs ... V3YmxvNA==
[ Afbeelding ]
s0173957 schreef:Oei, straf dat je daar m'n intelligentie aan kan aflezen Adrie...
Wat ik bedoel is dat ik kijk naar sport. Of dat nu uit een ster merrie komt of niet, wat maakt dat nu?
Als ik mag kiezen tussen een veulen met sport maar geen predikaten in de directe moederlijn (en dan bedoel ik niet Z2) of een hoop predikaten en geen sport in de directe moederlijn dan is mijn keuze heel snel gemaakt.
Keuringen zijn ook maar een momentopname door een kleine groep beoordelers, sport is op z'n minst een beetje objectief.
Ok, het is in springen, maar het hele succes van BWP en Z bv is volledig gericht op sport... daar is de waarde van evt predikaten van exterieur compleet waardeloos in de fokkerij...
s0173957 schreef:In absolute cijfers is KWPN dan ook véél groter... verhoogt ook de kans op een paar goeie è.
janderegelaa schreef:s0173957 schreef:In absolute cijfers is KWPN dan ook véél groter... verhoogt ook de kans op een paar goeie è.
Er is wel een reden waarom het KWPN zo groot is natuurlijk. Zoals hierboven al is gezegd is er wel iets te vinden van de BWPN en SF fokkerij. Het is zeker waar dat daar hele goede springpaarden vandaan komen maar het enige criterium is dat ze eroverheen komen en exterieur speelt een ondergeschikte rol. En de Nederlandse fokkerij kijkt ook daar naar.