Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Re: Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 19:47

Als ik illegaal in het Iberische topic mag blijven zullen jullie zeker van hem blijven horen .

Wie is er heel goed bekend met Belgische data bank?
Ik zit dus met import naar België , maar Rambo was een belg voor hij bij Tarzan kwam . Vindt hem ook terug in horse id .
Enkel geen verblijfplaats vermeld maar ook niet dat hij geëxporteerd is .
Bij mijn merries zie ik ons inrichting nummer staan als ik chipnummer invoer. Maar dat zijn natuurlijk eigen paarden en daarom misschien meer zichtbaar in Horse ID . De merries heb ik laten testen op E.I.A en daarna naar België gebracht.
Zou ik Rambo zo naar België terug kunnen brengen?
Ik kan me nl wel registeren als nieuwe houder al, als ik dat zou willen .
Maar wat komt daarna , denk niks !

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 20:23

Rambo was al wannabe-Spanjaard in dit topic dus je mag zeker blijven posten (graag zelfs!) :D

Elisa2 schreef:
Net of het zo wezen moet.. klinkt super voor Rambo!

Daar geloof ik ook zeer zeker in. Zo heeft Karma mijn pad moeten kruisen en Rambo is zo op Zinzi’s pad gekomen.
Ik weet dat hij bij hun goed terecht komt en dat doet mij wel goed!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 22:56

Wat mooi dat Rambo via dit topic een geweldig nieuw baasje heeft gevonden <3 heel veel plezier met hem Zinzi! Zou het ook leuk vinden wat van hem te horen :D

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 23:00

Dan zullen we zeker updates blijven geven hier .
:D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 23:03

Mooi hè Autumnn, zo blij ook te weten dat hij goed terecht komt. Want nogmaals, het ligt aan mij en niet aan Rambo, hij is en blijft heel leuk en lief!

Goedzo Zinzi :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 06:37

Lijkt me ook leuk om zijn updates te kunnen blijven volgen!

Ik ben niet bekend met de Belgische databank Zinzi, zoals je het omschrijft lijkt het alsof hij nergens geregistreerd is en het een kwestie is van registreren op jullie inrichting nummer? Als hij al vlak bij de grens staat dan zou ik hem gewoon transporteren.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 10:09

Wat leuk Zinzi en Tarzan dat Rambo “in het topic” blijft!

Afbeelding
Puppypaard was weer koliekerig gisteravond.

Omdat de arts het maar op de wormen blijft gooien, breng ik maandag mest heen. Als hij wormvrij is dan breng ik hem dinsdag en haal hem pas op als ze een diagnose hebben. Ga hier helemaal kapot aan, al die stress telkens.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 13:24

Hè bah DGM vervelend dat het maar niet wil verbeteren

Zinzi en Tarzan samen gefeliciteerd!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 14:03

DGM, wat een getob zeg, kan me voorstellen dat dat veel stress geeft, hopelijk kom je achter de oorzaak en kunnen ze het nu eens op gaan lossen…

Dartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 14:19

Wat vervelend DGM dat dit maar blijft duren. Ja, het gaat aan je vreten... iedere keer dat je er heen gaat je afvragen hoe het vandaag gaat. De kleinste dingetjes maken dat je in de stress schiet.

Tarzan, wat een heerlijk beeld. En wat fijn dat je zo Rambo toch kan blijven volgen!

Zinzi: wat leuk dat hij bij jullie terecht gekomen is! Ik ben benieuwd hoe hij het bij jullie heeft, hij krijgt in ieder geval genoeg aandacht.

Met Jarana ligt het rijden weer even stil. Ik had de zadelmaker laten komen omdat ik op de Wintec echt niet kan zitten. Ik wordt veel te veel naar voren geduwd en zit veel te vast. Nu lijkt de Ikonic wel te passen en daar zit ik goed in. Wel moet er een smallere boom in, ze zat nog wat uitzwaren verwacht ik.

Maar nu liep ze weer heel erg te rommelen met het bit. En de laatste week zelfs heel erg en zelfs kwijlen. De tandarts komt pas in januari maar zo lang wilde ik niet wachten. Dus gisteren is de veearts geweest, ik wilde even zeker weten dat er geen abces of gebroken kies was wat de klachten gaf. Gelukkig heeft ze een scherpe rand aan een kies gevonden en de wang was ook rauw. Dus waarschijnlijk is dat de oorzaak van de klachten. Ze heeft het ergste weggevijld en de rest laat ik in januari door de tandarts goed nakijken.

Maar goed, nu dus geen zadel waar ik lekker op zit. Mijn bijrijdster kan wel met de wintec overweg dus voorlopig moet die het maar even verder oppakken. En na de feestdagen zien we wel weer verder.

Ze was weer superbraaf. Zadel op, zadel af, bijrijder erop, ik erop, weer een ander zadel en intussen ook nog van alles aan de hand om de bak heen. En geen stap verkeerd doen <3

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 16:45

Wat braaf en wat is ze knap Dartel!

Vervelend van het zadel en de gebitsproblemen. Zo,n scherpe rand kan een hoop ellende veroorzaken.

Wat naar DGM! Ik snap helemaal dat dit zoveel stress geeft. Lijkt me een goed idee als ze hem eens goed nakijken als er geen wormen te vinden zijn. Zal voor jullie duimen dat het snel opgelost kan worden.

Afbeelding
Ik had een rendier voor de wagen. :D

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 17:15

Hier helaas ook geen ervaring met de Belgische databank Zinzi..

Arm kind... snap ik helemaal DGM.
Dit is voor jullie beiden zo slopend. Snap dat je stress level tot het plafond zit..

Ahh wat knap Dartel!
Heel braaf geweest dus! Hopelijk was de scherpe rand de boosdoener. 'Gelukkig' was dat het maar..

Hahah wat een knap rendier Elisa! Zo leuk haha.
Mis alleen de rode neus :+

Hier weer gereden met Star. Wilde graag rijden want de zon scheen, maar geen rijbroek aan.
Toch maar 'gewoon' gedaan. Merk echt dat ik het moet oppakken en les moet gaan nemen...
Ik rij al een aantal jaar maar bij haar heb ik t idee dat ik echt niet kan rijden.
Gelukkig blijft ze lief voor me!
Afbeelding
Afbeelding
We hadden wel gezelschap van onze schaapjes <3
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 18:02

Wat een ellende DGM, ik hoop zo dat ze snel de oorzaak kunnen vinden en verhelpen en begrijp heel goed je frustratie! :(:)

Dartel, fijn dat de tandarts de oorzaak gevonden en verholpen heeft! Balen van je zadel!

Elisa, wat een leuk rendier :D

Ziet er heerlijk uit Jolmer! <3 jullie gaan ook lekker vooruit zo te zien!

Vanmiddag was een vriendin mee naar Karma en had ik even gereden, ze snapte meteen m’n keuze :D
Ik zette Karma naast het opstapblok en ander paard in de bak ging aan de kletter. En ik, ik ben gewoon opgestapt zonder te twijfelen. Ze is zo leuk hè :D Echt heerlijk om weer ontspannen met een paard bezig te kunnen zijn <3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 18:04

Ze is wel heel knap Jolmer! De Iberische paarden zijn wel wat anders qua trainen dan 'andere' paarden vind ik dus ik snap je gevoel wel.

Haha ja ik zat nog te twijfelen of ik een rode neus zou schminken haha.. maar was bang dat ik dan ik dan uiteindelijk onder de rode schmink zou zitten ipv de neus van Havanna. :+

Dankje Tarzan! En wat fijn dat gelijk zo klikt. Het is ook wel heel fijn om een cool en betrouwbaar paard te hebben.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 18:47

Wat fijn dat ze zo braaf was Dartel!

Elisa geweldige outfit!

Jolmer zo slecht ziet het er echt niet uit hoor!

Tarzan zo fijn dat dat gewoon zo gaat! Je hebt echt de goede keuze gemaakt

Vandaag weer op Elevada gestapt, had mezelf voorgenomen niet te lang te rijden en dat vind ik dan altijd heel moeilijk want ze wil zo graag := maar we hebben afgelopen week minder getraind en dan moet ik echt even tijd nemen om op te bouwen

Afbeelding
Deze is even gevalletje hopeloos…

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 19:59

Ze ziet er wel echt heel lief en onschuldig uit..

Wel verstandig om weer rustig op te bouwen denk ik.

Dankjewel Maartje :-)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 20:01

Ze is lief en onschuldig maar wel extreem veel stress momenteel, dus we doen even niet zo veel. Vandaag even met de balans pads geoefend, om wel wat te doen maar niet intensief bezig te zijn

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 21:39

Kan dat ook komen door meer vuurwerk e.d? Of valt dat wel mee bij jou?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 21:50

Het valt reuze mee dit jaar, normaal ben ik al niet meer ‘s avonds aan het trainen in december omdat ze hier altijd onder de brug staan te knallen. Maar ik heb ze dit jaar pas 1x gezien

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:36

Dat is wel fijn dat het zo mee valt! Jammer dat ze toch zoveel stress heeft en blijft hebben.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:58

Maartje wat vervelend van de stress zeg…
Geef je iets van druppels van Puur of Phytonics? Daan deed het wel goed op de nervo en calm druppels van Puur en magnesium.

Jolmer, fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden!

Ah wat grappig Elisa!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:29

Nee de stress komt uit andere zaken en daar zijn we wel mee bezig, maar goed werk heeft tijd nodig. Deze is wel ingereden als ze 10 is denk ik :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:10

Lastig, maar inderdaad elk stapje is er eentje, rustig aan, dan komen jullie er vast wel

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:45

Elisa, je kunt ook zo'n strikje voor op een kado op haar neus plakken als rode neus :')
Je hopeloos geval is wel een leukerd Maartje!

Gisteren weer gereden met Karma en echt ik word zo blij van haar <3
Ik ga hier echt een leuk paard aan hebben :D Ze is rijtechnisch een stuk moeilijker dan Rambo, maar dat vertrouwde gevoel dat ik nu al heb is dat meer dan waard :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:55

Hahaha, ja op de neusriem ofzo..dat is wellicht iets voor volgend jaar. Dankje Nouvel!

Wat fijn dat je er zo blij van wordt Tarzan, wat is er moeilijker qua rijtechnisch gebeuren? Dat vertrouwde gevoel is inderdaad het belangrijkste, sommige paarden passen ook gewoon beter bij je denk ik. :-)