Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
corinadrenth schreef:Marjolein schreef:Maar wat is een gewone merrie? Elite moeder zonder een spoortje sport in de lijn wordt al niet serieus genomen.
Ik ben zelf ook op zoek naar een ‘bijzonder’ merrieveulen erbij. Maar ik denk dat ik beter pas over 1,5 maand kan gaan zoeken. Dan zijn de prijzen toch nog weer een slag lager.
Het prijsverschil tussen een normale en een goede is erg klein. Alleen de exceptionele maak je genoeg winst op om eens een tegenvaller te kunnen incasseren.
Beetje jammer. Onder de motto dan zijn de prijzen nog weer een slag lager. Ze zijn al super laag. Mn schoonzus haar vriendin heeft recent een McLaren jaarling weg gegeven. Geen haan die er naar kraaide nog geen €1000.
Daar doe je t toch niet voor
Marjolein schreef:corinadrenth schreef:
Beetje jammer. Onder de motto dan zijn de prijzen nog weer een slag lager. Ze zijn al super laag. Mn schoonzus haar vriendin heeft recent een McLaren jaarling weg gegeven. Geen haan die er naar kraaide nog geen €1000.
Daar doe je t toch niet voor
Waar doe je wat niet voor? Ik heb een budget waar ik uit wil geven aan een goed merrieveulen. Als dat betekend dat ik over 2 maanden een beter veulen heb voor dezelfde prijs, dan ben ik een dief van m’n eigen portemonnee.
Het is niet dat ik de afgelopen jaren winst heb gemaakt op mijn fokproducten en mijn merrie heeft nog best een beetje sport in de moederlijn. Gelukkig gaan de eerste nakomelingen nu ook echt wat doen.
Rex_Rolfo schreef:Zoals altijd in een markteconomie gaat het om een balans tussen vraag en aanbod. Zijn er veel veulens dan zijn de ruiters de gelukkigen, zijn er weinig dan is dat beter voor de fokkers. Ergens er tussenin zit een punt dat de fokkers uit de kosten komen en de kopers voor een nette prijs aan een veulen/paard kunnen komen.
Probleem is alleen dat die balans zo lastig te vinden en behouden is. Zie de varkenscyclus