s0173957 schreef:Wat ik moeilijk blijf vinden, vooral bij KWPN maar niet alleen daar, is hengsten te vinden waar je van weet dat ze massa meegeven, gekoppeld aan bovengemiddeld talent.
Ik ben zelf 1m90 en rij zelf alles aan dus ik heb echt wel paarden met maat maar vooral massa nodig. Een smalle van 1m75 toont minder dan een massaler paard van 1m68.
Je kan dan gaan naar een Las Vegas, maar daar weet je nog niks van en uit z'n moederlijn kan je het ook niet echt afleiden. Zeker qua sport niet.
Je hebt dan Escolar die meestal wel massa meegeeft (maar reteduur is), maar ook in Duitsland wordt het moeilijker en moeilijker te vinden.
We zijn dit jaar voor Maracaná gegaan, 1m78 groot en veel massa. Een paar heel goeie veulens van gezien ook.
Easy Game maar vooral Millenium lijken verbazend gezien het Trakheners zijn, toch wel massa en maat door te geven. Ik ken enkele merries uit de directe lijn van Easy Game en dat zijn ook echt geen grote paarden met veel massa, maar echte Trakhies.
Echt goeie paarden maar ik ben daar niets mee als ruiter.
Een uitstapje naar Alexandro P dan maar? Ik fokte een paar kleintjes, echte damespaardjes ook nog, maar de Alexandro P uit die vorige fokmerrie is een kast van een paard geworden (veeel te groot voor mij).
Ik heb nu weer zo’n bloederige fokmerrie en zit dus weer met hetzelfde dat ik maat en bot moet behouden, maar ik dek nu eerst in de springrichting. Daar is iets meer keus wat dat betreft.