Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:33

De weide is dichtbij genoeg om het aanbod te aanvaarden.
10 minuutjes met de auto.
Ja was een mooie gelegenheid geweest om het laden weer te oefenen , van de zomer liep ze er zo mee in na oefening maar zijn toen gaan rijden met paarden in trailer om te verhuizen , achteraf gezien had ik paar keer rondje moeten rijden en terug naar de stal moeten gaan ipv rijden en uitladen op vreemde plek , daarna ging ze niet meer erop !
Dochter zei nu ook meteen , we gaan het niet eens proberen nu maar maken er buitenrit van.
Het is 19 km van de huidige plek naar de weide. Grotendeels over het jachtpad langs kanaal . Als we zouden lopen zelf zou t 4 uur zijn , te paard ben je sneller en kunt stukken draven . Ik hoop het in 2 tot 2.5 uur te doen .
Daarna terug naar de huidige plek om dochter haar veulen op te halen met trailer.
Mijn vriend heeft halve snipperdag opgenomen zodat die ons van de wei naar de stal kan brengen waar auto met trailer is achtergebleven

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:10

Elisa, yes toevallig mensen die zoeken wat Rambo is, dus ik ga echt duimen dat het een match is want het voelt wel goed en kunnen geven wat hij zoekt!! :D

Zinzi, heerlijk paarden in eigen beheer! Hier ook de weide op 10minuten van huis en dat is prima te doen hoor! Ben benieuwd hoe de paarden het gaan doen daar :D
Heb je gegevens van die zadelmakers?

DGM, wat ga je nu verder uitzoeken? Misschien een second opinion aanvragen bij een andere dierenarts? Welke regio zit je?

Vanmiddag Rambo en daarna Karma even rondslingeren :D .. ik moet zeggen, ik ga Rambo zeker weten missen want hij blijft leuk! Maar ik ben ergens heel blij dat ik de knoop heb doorgehakt :)

Edit: wat voor zadel ik zoek? Een simpel dressuurzadel die op Karma past. Ze heeft een holle rug en hoge schoft dus zal een moeten hebben die geschikt is voor hoge schoft en waarbij de kussens goed opgevuld kunnen worden. Ik heb altijd gereden met een simpele Euroriding diamant en een tweedehands is prima voor mij dus ik heb totaal geen hoge eisen.

Zinzi_jewel

Re: Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:15

Wat doet haar rug in het werk?
Onze Luna heeft ook wat holle rug maar in t werk wordt die rechter.
Daar moet een zadel passer goed naar kijken.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:23

Succes met de kijkers Tarzan!

Hopelijk doet de probiotica wat DGM!

Zinzi weer aan het verhuizen met de paarden.

Elisa had een spicy paard haha!

Ik heb gisteren lekker paardvrij genomen, vanmiddag weer lessen.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:10

@Tarzan, het is dat je in limburg zit, maar anders zou ik wel 2 (misschien wel 3) zadels hebben die zouden kunnen passen.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:32

Balen en toch fijn dat er niks uitkomt inderdaad bij Luci DGM...
Anders had je zekerheid gehad.. nu blijft t maar gokken.
Maar je doet enorm je best voor hem!

Klinkt als een top aanbod Zinzi! Lekker plekje denk ik!
En 10 minuutjes is te doen! Doe ik nu ook naar de paarden, gaat prima!

Ohjee Elisa, op ontploffen dus :+
Maandje geleden dat je les had gehad?

Het is inderdaad dat je verder weg zit, heb ook nog wel een aantal zadels Tarzan!
Liggen nu bij Natasja, maargoed :+
Hopelijk vind je een goed zadel voor haar!

Hier Star weer rondgeslingerd
Ze was weer braaf!
Halster probleem lijkt ook over gelukkig.
Even 3/4 dagen goed doorgepakt. Snoepje erbij
En mevrouw is weer om haha

Afbeelding

Afbeelding

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:25

Ik ga eerst nog even nieuw mestonderzoek afwachten. Start met de probiotica.
Als dat niet helpt laat ik de arts weer komen. Ik zit bij paardenkliniek Wolvega dus op zich denk ik dat een 2nd opinion nig niet nodig is.
Ik heb hem nu een regendeken opgedaan omdat hij afgevallen is en er nu zoveel regen is en nog komt. Misschien helpt dat ook een beetje.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:12

Dat is wel verstandig denk ik, maar wel echt enorm vervelend dit gedoe met de wormen. Arme Luci.

Wat is ze vies Jolmer haha, wat voor een probleem had ze met het halster? Fijn in ieder geval dat het zo snel opgelost is.

Ja, ze zat echt op standje ontploffen steeds,,het was inderdaad een maand geleden dat ik les had omdat er wedstrijden waren was de bak steeds bezet. Dus ze zal ook wel wat energie teveel gehad hebben vrees ik. :o

Af en toe een dagje paardvrij is ook wel lekker Audesta, komt jouw bijrijder dan?

Dat zou perfect zijn Tarzan als dat dan match met Rambo, ik zal meeduimen!

Ik denk aan je beschrijving dat een zadel met een uitgesneden kamer en dikke kussens die echt onder het zadel zitten wellicht is wat je zoekt.

Dat is ideaal Zinzi, ik snap het helemaal!
Ah ze heeft het laden misschien gekoppeld aan het verhuizen zo..als het ook rijdend kan dan zou dat inderdaad wel mooi zijn.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:24

Verstandig ja DGM...
Dekentje helpt allicht!

Jaaa de andere kant was ze schoon :+
Een vies paard is een gelukkig paard toch? :')
Star wilde niet meer gepakt worden, zodra ze t halster zag was ze weg.
Dus blij dat dat klaar is!

Aahh vandaar Elisa! Beeetje veel energie dan ja haha.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:55

Ja, maar weer goed hard aan het werk zetten. ~~}>

Oh dat is ook niet echt fijn dat Star niet meer gepakt wilde worden, nu zijn de associaties dus weer positief met de snoepjes. :) En ja, dat is waar..een vies paard is een gelukkig paard haha.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:03

Nee, dit had ze bij de vorige eigenaar ook, omdat ze toen alleen in handen kwam en het halster om kreeg als ze bijvoorbeeld naar de hoefsmid moest of naar de dierenarts.
Bij mij was het eigenlijk de laatste tijd ook zo, weinig tijd/lichaam wat niet meewerkte… Dus ik kwam alleen maar om te voeren en als er wat moest gebeuren kreeg ze een halster om.
Nu inderdaad weer een goede associatie, lekker aan het werk en snoepjes!

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:39

Hahahaha dat hadden die van mij met touw halster, deed daar vaak aan longeren en dat is saaaaaaai.

Mijn bijrijdster was er gisteren ook niet, ze waren echt allemaal een dagje vrij.

Vandaag weer les gehad en men wat gaat ze lekker. En nog even aan de longe gesprongen met de cruzado en de mini.
Morgen heeft het grootste deel weer vrij vrees ik want volle dag met afspraken.