Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sjoert schreef:Volgens mij moet ik dure fotocursussen gaan geven.
Netjes zo voor een eerste keer!
Kajanus schreef:Ziet er erg goed uit en ze wordt zo te zien wel netjes gereden.
Suzanne F. schreef:Volgens mij kan ze dan nog best voor de stamboekkeuring toch?
En waarom zou ze dan geen ster kunnen worden? De enige vraag is, dan had ze toch ook voor de test kunnen slagen??
eilander schreef:Volgens mij mag je ze maar 1x per jaar aanbieden voor opname!!!
Citaat:Stel een merrie slaagt niet voor de test. Ze is NIET aangeboden voor de stamboekopname.
Ze heeft, in dit geval een dressuurmerrie, wel cijfers voor beweging gekregen.
Die cijfers zijn niet voldoende voor het ster-predicaat, nl. minder dan 75 pnt.
Als de merrie vervolgens over enkele maanden op de regionale stamboekopname wordt
aangeboden, is de jury dan verplicht om die bewegings cijfers van de merrietest mee te nemen of beoordelen ze de merrie geheel opnieuw?
gomir schreef:eilander schreef:Volgens mij mag je ze maar 1x per jaar aanbieden voor opname!!!
Geldt dat niet alleen voor de stamboekopnames?
Ik ken ook merries die geen ster worden op de stamboekkeuring en dan op de IBOP opnieuw voorgesteld worden, dat is dan ook in hetzelfde jaar. Dus dan zou ik met mijn boerenlogica denken dat je de merrie na de EPTM ook nog gewoon voor zou kunnen stellen op de regionale keuring.
Of ze de cijfers mee moeten nemen durf ik niet te zeggen, maar het lijkt mij dat ze op de dag zelf naar de merrie kijken en beoordelen wat ze zien. Als je je merrie als 3-jarige voor de keuring doet en ze is nog te slap en jeugdig dan beoordelen ze bij het aanbieden op 4-jarige leeftijd toch ook gewoon opnieuw?
eilander schreef:Het zou dan toch niet kloppen dat ze bij de een wel ster wordt en de ander niet.
Das dan mijn eigen boeren logica!![]()
![]()
Dat kunnen ze nooit hard maken,denk ik.