najaarsonderzoek KWPN

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Re: najaarsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 17:42

Elisa2 schreef:
Alsjemenou: ja dat bedoel ik
Ik denk ook meer dat het slaangedrag erfelijk is idd,en leefomstandigheden zullen er ook wel een grote rol in spelen.

Democraat vroeger kon amper zijn stal nog uitkomen.
En op de hakken van Zirkoon kon je zitten..Dit had alles met het werk te maken. Ach gut

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 17:46

nils schreef:
arie53 schreef:
Qua beeldvorming wellicht niet. Als je echter opgroeiende veulens en volwassen paarden buiten in kuddeverband observeert qua gedrag en leefgewoontes echter wel degelijk. Ik zal een voorbeeld geven om dit duidelijk te maken. Op kleine stallen worden paarden, tegen hun natuur in, gedwongen in hun eigen mest te gaan liggen. Geen paard die er over denkt om dit buiten te gaan doen.
Waarom niet?

omdat ze dan makkelijker te vinden (ruiken) zijn voor de vijand!?...

Yep. De mestgeur trekt roofdieren aan.

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:33

Partout Heeft indd Piephakken maar gaat hij der minder om lopen?
Als ik eerlijk moet zijn vind ik het nog steeds een geweldig mooi en goed lopend paard hoor. en het hoogtepunt van de Hengstenshow Bij Joop Haha!
mja iedereen zijn smaak natuurlijk Clown

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:47

ceasario schreef:
Elisa2 schreef:
Alsjemenou: ja dat bedoel ik
Ik denk ook meer dat het slaangedrag erfelijk is idd,en leefomstandigheden zullen er ook wel een grote rol in spelen.

En op de hakken van Zirkoon kon je zitten..Dit had alles met het werk te maken. Ach gut

Bij Democraat ook met het werk? Paar jaar geleden liep ie nog prima z'n stal uit,maar in de stal was het een enorm kreng.Daar stond ie dan ook het meest van de tijd.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:51

Elisa2 schreef:
Bij Democraat ook met het werk? Paar jaar geleden liep ie nog prima z'n stal uit,maar in de stal was het een enorm kreng.Daar stond ie dan ook het meest van de tijd.

Dat lag dan waarschijnlijk meer aan Pion dan aan zijn moeder ... ( heb ik nog korte tijd op gereden)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:03

arie53 schreef:
arie53 schreef:
Edit/ foto's in quote, bericht verwijderd

Op basis van welke overwegingen is mijn antwoord aan Aimee hier verwijderd?

Op hert feit dat er foto's in een quote stonden en ik net duidelijk aangegeven had dat dat ook op F-AM niet toegestaan is.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:23

Elisa2 schreef:
ceasario schreef:

Democraat heb je niet gekend denk ik de eerste jaren na zijn goedkeuring...leek een beetje op de huidige Spielbergfilm. Deed zijn verr. in Warendorf. Kampioen...Was een 'NRW"hengst.

Het heeft met het werk te maken....zeker wanneer iets overvulde hakken geen kans krijgen op herstel. En het verhaal dat het krengen zijn. Als een stelletje ASO's deze karakterpaarden op sluiten, dik in het voer en geen ontspannende ruimte krijgen, zijn er paarden die stampevoetend uitslaan.

Maar je hebt er een groter aantal die hun hakken beschadigen door dat ze te weinig wendingruimte hebben.

Het heeft gewoon met "paardenmenselijkheid"te maken.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:06

iig is dat voor mij geen reden om een hengst niet te gebruiken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:13

fokfanaat schreef:
iig is dat voor mij geen reden om een hengst niet te gebruiken.

Aan de ene kant niet maar aan de andere kant heb ik een echte schopperd gehad en daar word je niet blij van, geloof mij. 's Nachts word je gewoon wakker van het gebonk, sloeg de planken uit de wanden. Ook als ze in de wei stond liep ze het schuilhok in om daar de boel in elkaar te meppen...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:21

dat is zo, maar een hengst zal natuurlijk eerder trappen dan een merrie of ruin.

en hoe groot de kans is dat een nakomeling dat ook gaat doen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:37

fokfanaat schreef:
dat is zo, maar een hengst zal natuurlijk eerder trappen dan een merrie of ruin.

en hoe groot de kans is dat een nakomeling dat ook gaat doen.

Ik denk dat we bij Suzanne praten over een hele slechte, in karakter, een adhd-er,of een stront verwend dier. Ik houdt het maar bij de laatste 2. Haha!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 22:23

opvoeding doet een hoop, eigenlijk alles.
Als ik nu al zie wat ik aan hengsten in de opfok binnen krijg val ik soms bijna van mijn stoel!
De eigenaren willen de -ja nog veulens- buiten hebben, maar ik krijg ze van zijn lang zal zijn leven niet meer te pakken. Of tewel, mag ik ze ook nog even opvoeden?

Bij correcte opvoeding, en eerlijk, heb je toch bijna altijd wel een correct en eerlijk en tevreden paard! Ja

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 23:10

gomir schreef:
arie53 schreef:
Edit/ foto's in quote, bericht verwijderd

Op basis van welke overwegingen is mijn antwoord aan Aimee hier verwijderd?

Citaat:
Op hert feit dat er foto's in een quote stonden en ik net duidelijk aangegeven had dat dat ook op F-AM niet toegestaan is.

Ik dacht dat er geen foto's gequot mochten worden en dat was hier absoluut niet aan de orde. Bovendien was de strekking van de geplaatste foto's een visuele toevoeging aan de inhoudelijke tekst. Een visuele verheldering op een forum dat bovendien pretendeert de kennisverbreding te ondersteunen, mag toch niet ondergeschikt zijn aan de starheid van een regel. Waarom is naast het verwijderen van de foto's ook de volledige tekst verwijderd?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 23:19

arie53 schreef:
[ Waarom is naast het verwijderen van de foto's ook de volledige tekst verwijderd?

We leven in een Oostblokland ten oosten van de USA. Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 23:39

Omdat ik geen zin heb om steeds een hoop edit-werk te doen als iedereen er stug mee door blijft gaan. Had net 15 berichten gewijzigd en daarna duidelijk aangegeven dat foto's in quotes niet mogen en vlak daarna stond er weer een quote met foto's erin. Hele quote verwijderen is nu eenmaal minder werk en ik blijf het niet steeds herhalen.

Of de foto's wel of niet illustratief waren doen daarbij helemaal niet ter zake. De foto's stonden in een quote en dat was de reden om het bericht te verwijderen.
Ik begrijp je frustratie, omdat het een bericht met inhoud betrof en er best van regels afgeweken kan worden. Ik heb helaas inmiddels ontdekt dat als ik op FA voor iemand een uitzondering op regels maak dat altijd een heleboel gezeur oplevert. Vandaar de keuze om in alle gevallen de regels te hanteren. Ik hoop dat je je dat ook voor kunt stellen.

En berichten met alleen smilies mogen hier ook al niet Clown Net als nietszeggende one-liners Knipoog

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:36

Arie, misschien een idee om foto's die al eens geplaatst zijn, gewoon als linkje te plaatsen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:54

ceasario schreef:
Ik denk dat we bij Suzanne praten over een hele slechte, in karakter, een adhd-er,of een stront verwend dier. Ik houdt het maar bij de laatste 2. Haha!

Nou ik vind het eigelijk geen van de 3. Haha!
Echt slecht in karakter viel wel mee, adhd alleen als het haar uitkwam, niet in het werk iig. En stront verwend... nou ook niet echt. Vind het wel een vreemde eigenschap als ze in de wei lopen en dan nog expres het hok inlopen om daar tegen de wanden te slaan.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:16

Suzanne F. schreef:
[
Nou ik vind het eigelijk geen van de 3. Haha!
Echt slecht in karakter viel wel mee, adhd alleen als het haar uitkwam, niet in het werk iig. En stront verwend... nou ook niet echt. Vind het wel een vreemde eigenschap als ze in de wei lopen en dan nog expres het hok inlopen om daar tegen de wanden te slaan.

Toch maar eens veel kinderen bekijken. Ach gut

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:23

Eeh snap hem niet, leg eens uit. Clown

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 13:49

Suzanne F. schreef:
Eeh snap hem niet, leg eens uit. Clown

Waarschijnlijk bedoeld ceasario dat kinderen ook vaak dingen doen die niet mogen om aandacht te trekken.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:12

Hoe laat begint het volgende week woensdag?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:23

Adriana schreef:
Hoe laat begint het volgende week woensdag?

A.s.woensdag zijn de springhengsten, dat begint zoals altijd om 8 uur.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:16

Bij de 17e staat op de website spring en dressuurhengsten;

Citaat:
beoordeling dressuur & springen verrichtingsonderzoek

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:26

Ook 8 uur dus.

Adriana