Eerste bezichtiging KWPN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shan

Re: Eerste bezichtiging KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:30

Schitterende hengst hoor Kajanus. Manlief heeft heel veel plaatjes geschoten, dus het duurt even voor die allemaal uitgezocht zijn, Pb je email adres even, dan kan je zelf er evt. een paar uitzoeken voor op Bokt. (duurt denk ik wel even hoor.)

En verder heb ik idd een paar hele aparte San Remo's gezien. (die waren mijn doel vandaag)

OO7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:36

Een korte reactie op de vraag hoe de San Remo's het hebben gedaan:

wat opvalt is dat de hengsten allemaal een heel mooi front hebben, een aandachtspunt blijft het gebruik van het achterbeen. Mijn mening is dat het aanparingsadvies van de goedgekeurde San Remo's zal luiden 'gebruiken bij een merrie met een sterk/goed achterbeen gebruik'.

Ook veel SR lieten een matige galop zien.

Wat tevens opvallend is de collectie van Scandic. Bij de veulens werd de hengst enorm geroemd. Gezegd kan worden bij 3 jaar, dat de nakomelingen uitstraling missen en geen superplus exterieur hebben. Het gangwerk, met name de draf is superplus. Hengsten lijken goed te gebruiken bij merries die volbloed voeren of anderzijds over veel ras en uitstraling beschikken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:38

Dat laatste ben ik toch niet met je eens. Toen hij net ggk was liepener veel mee weg, maar na zijn veulencollectie zijn er daar toch veel op teruggekomen, zo positief was die nakomelingenkeuring niet echt. Scandic past idd meer bij merries die veel bloed hebben en tonen.

jammer om dat te horen over de San remo's, maar in combi met een ferrozoon lijkt dat achterbeen misschien wel mee te vallen.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:42

Super Kajanus, wat een prestatie! OK dan! Ben benieuwd naar de foto's en hopelijk gooien ze in Den Bosch net zulke hoge ogen!

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:44

Sammie schreef:
jammer om dat te horen over de San remo's, maar in combi met een ferrozoon lijkt dat achterbeen misschien wel mee te vallen.

en de galop

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:46

Hey Kajanus super!! ik heb je hengst gezien in de kooi! deed het erg fijn, ook zag ik de afstamming van je Padinus vandaag!, blijkt dat hij door mijn buurman is gefokt!

Vond de scandics over het algemeen erg wisselend qua type, formaat en beweging. San Remo's konden mij ook niet overtuigen.

Nummer 665 de Stedinger X calido X landgraf X lord vond ik de fijnste vandaag, al liep hij iets met de hakken naar elkaar toe.

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:49

Hi KAjanus
wilde je net een pm sturen maar ik las het al en had het ook al gehoord.
Nou gefeliciteerd hoor,mooi 2 hengsten door. Haha!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:49

Zo we zijn weer thuis en natuurlijk eerst, na het voeren van de thuisbeestjes, gauw op Bokt kijken of er nog iemand gereageerd heeft Tong uitsteken echt iedereen geweldig bedankt voor de felicitaties en het meeleven van .. pff was wel stress kijk ik vind hem geweldig maar vindt de jury dat ook..
Dus het waren spannende tijden mijn hartslag ging ernstig omhoog en toen het verlossende woord eruit kwam heb ik wel even gejuicht Go jij! Go jij!
Twee hengsten ervoor en twee door naar de tweede bezichtiging hoe kan ik nog slapen Haha!
Maar ik moet echt nog een compliment uitdelen aan Riekus en Ilonka Veninga voor het zo geweldig klaarmaken van onze hengsten en het mij zo geestelijk ondersteunen in deze spannende dagen.
En op naar Den Boschhhhhhhhhhhhh
Laatst bijgewerkt door Kajanus op 13-12-06 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:01

Kajanus schreef:
Twee hengsten ervoor en twee door naar de tweede bezichtiging hoe kan ik nog slapen Haha!

Even wachten op je nieuwe bed Haha!

Kajanus schreef:
Maar ik moet echt nog een compliment uitdelen aan Riekus en Ilonka Veninga voor het zo geweldig klaarmaken van onze hengsten en het mij zo geestelijk ondersteunen in deze spannende dagen.
En op naar Den Boschhhhhhhhhhhhh

OK dan!

Maar eh...al die hengsten van jou door naar de 2e bezichtiging kosten mij wel een hoop vrije dagen Knipoog

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:03

Knap hoor Kajanus... Ja *LOL* Dat worden nog spannende dagen begin februari. Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:09

Sammie schreef:

Lijkt me toch niet bepaald verrassend... die hengst heeft zelf een buitengewoon slecht achterbeengebruik en is niet bepaald jovel in de rug.... komt nog eens bij dat zijn stam hiermee erfelijk belast is.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:10

Gefeliciteerd Kajanus, met beide hengsten! Wat een droom Dromen Pling

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:17

Aimee schreef:
Lijkt me toch niet bepaald verrassend... die hengst heeft zelf een buitengewoon slecht achterbeengebruik en is niet bepaald jovel in de rug.... komt nog eens bij dat zijn stam hiermee erfelijk belast is.

ben niet verrast, maar is wel jammer. Knipoog

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:24

Sannah schreef:

Maar eh...al die hengsten van jou door naar de 2e bezichtiging kosten mij wel een hoop vrije dagen Knipoog

Ja Sannah je wilt mooie foto's maken of je wilt het niet Tong uitsteken

memiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:27

Nog andere specifieke over de Scandic´s. Ben erg benieuwd heb zelf een Scandic uit een Jazz en baalde heel erg dat ik vandaag niet kon komen kijken. Zou graag alles weten en natuurlijk het liefst foto´s zien van de scandic´s

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:30

De hengst van onze stal is niet door zo te zien. Balen, ook geen ster. Daar is de fokster ( en mijn stalhoudster niet blij mee ). Ik denk dat het nu dus hakkie, tjakkie weg zakkie wordt en alsnog in de verkoop.
Kajanus: heel erg gefeliciteerd, het zijn ook twee prachtdieren!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:33

Ik vond de Scandics erg wisselend in alles, in beweging, in type in grootte. weinig tot geen uitstraling. heel eenvoudige paarden, konden mij echt niet bekoren.

Zidalgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:01

Gefeliciteerd Kajanus!!!! Feestje?? Vast wel, echt knap beide hengsten naar Den Bosch. Zal ze daar wel zien, want ik ga alle dagen. Woon daar ook ongeveer om de hoek!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:06

OO7 schreef:
Een korte reactie op de vraag hoe de San Remo's het hebben gedaan:

wat opvalt is dat de hengsten allemaal een heel mooi front hebben, een aandachtspunt blijft het gebruik van het achterbeen. Mijn mening is dat het aanparingsadvies van de goedgekeurde San Remo's zal luiden 'gebruiken bij een merrie met een sterk/goed achterbeen gebruik'.

Ook veel SR lieten een matige galop zien.

Wat tevens opvallend is de collectie van Scandic. Bij de veulens werd de hengst enorm geroemd. Gezegd kan worden bij 3 jaar, dat de nakomelingen uitstraling missen en geen superplus exterieur hebben. Het gangwerk, met name de draf is superplus. Hengsten lijken goed te gebruiken bij merries die volbloed voeren of anderzijds over veel ras en uitstraling beschikken.

Nou dan hebben de heren het weer helemaal verkeerd gedaan vandaag, gezien het feit dat er 7 Scandics en 6 San Remo's zijn doorverwezen, er 2 SR genoemd werden als de opvallendste hengsten van de dag en er 1 ster verklaard is. Dom, dom, dom.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:43

Zidalgo schreef:
Gefeliciteerd Kajanus!!!! Feestje?? Vast wel, echt knap beide hengsten naar Den Bosch. Zal ze daar wel zien, want ik ga alle dagen. Woon daar ook ongeveer om de hoek!

Vandaag geen feestje, vroeg naar bed Haha! Slapen

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:46

Ben vandaag in Ermelo geweest, m'n eerste hengstenkeuring.
Paard staat op m'n stage, zijn met een hengst van Scandic geweest, Zucor. Ook naar doorverwezen naar de 2e bezichtiging! Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:59

San Remo's: Verrekt mooie paarden. Mooie bovenlijnen en hoogbenig. Beweging zeer fraai vierkant en gesloten van achteren.

Scandics: Zoals verwacht erg gewoon. Weinig ras en een flink aantal ronduit slechte (zeer wijd dravende) dieren. Nog wel van Greve zelf.......

Rousseau: Wederom erg wisselende collectie. Goede dieren afgewisseld met simpele. Opvallend: vaak één hoog wit achterbeen.

Sandro Hits (2): mooie types, slechte dravers in het achterbeen

Stedinger en Sunny Boy (5?): Goede paarden, klasse beter dravend dan die van opa SH

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:21

Allereerst proficiat Kajanus met deze twee geweldige resultaten! Ik kom uiteraard ook naar Den Bosch en zal zeker bij de 2e bezichtiging aanwezig zijn. Hou me maar op de hoogte wanneer je de tijden/nrs van je dieren weet, dan hou ik ze zeker weten in de gaten.

Leuk overigens dat de San Remo's het zo goed lijken te doen - ook op de hengstenkeuring.

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:55

Proficiat Kajanus!!! Geweldig gedaan vandaag! Je Sandreo showde lekker rond Haha! .
Ik heb een poging gedaan tot het maken van foto's, maar helaas.... compleet mislukt (zoals gewoonlijk) Clown .

Ben het verder met het commentaar vane CGJ12 eens.

Van de Scandics gingen er inderdaad meerdere enorm wijd van achter (viel mij ook op als leek).
Mijn vader is nu ook helemaal weg van San Remo hahaha...

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:05

Nou Kajanus dat belooft wat!

Overigens ben ik het wel eens met het commentaar op de Scandic, wij hebben er zelf ook een 2,5 jarige merrie van (gefokt uit een belisar x roemer) en ik zag dat helemaal mis gaan: schitterend als veulen en jaarling en toen als 2 jarige stopte ze met groeien in de hoogte maar kreeg wel enorm veel massa, het was net een pony hengst, nu gaat ze gelukkig weer in de hoogte en het wordt een erg aansprekend paard gelukkig. Beweging is overigens wel heel erg goed, altijd al geweest! Ik vind Scandic ook niet veel toevoegen nu ik een aantal nakomelingen gezien heb!