afstammelingenkeuringen 2006

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karinna

Re: afstammelingenkeuringen 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 19:45

Citaat:
gadver laat Arie voortaan lekker dr buiten, nu moeten we weer naar foto's met streepjes kijken

Hihihihihihihihihihihi..... Haha!

sammy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 19:52

Untouchable, Vermont en Viento Uno 14-09-2006

Beknopt verslag afstammelingenkeuring

Untouchable (Hors la Loi x Heartbreaker)
Qua ontwikkeling wisselende collectie veulens die meer in het rechthoeksmodel zouden moeten staan. In stap en galop zouden de veulens meer ruimte en souplesse moeten tonen. In draf wordt het achterbeen voldoende ondergebracht.

Vermont (Carolus II x Corland)
Uniforme collectie hoogbenige, goed ontwikkelde, voldoende rijtypische veulens die goed in het rechthoeksmodel staan. In beweging hebben de veulens ruim voldoende ruimte en souplesse. In draf zou het achterbeen actiever en verder moeten ondertreden.

Viento Uno (Numero Uno x Wisconsin)
Uniforme collectie ruim voldoende ontwikkelde rijtypische veulens die voldoende in het rechthoeksmodel staan. In stap zou het achterbeen meer gebogen moeten worden. De galop is goed van ruimte, lichtvoetig en heeft veel balans.

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 21:59

karinna schreef:
Citaat:
gadver laat Arie voortaan lekker dr buiten, nu moeten we weer naar foto's met streepjes kijken

Hihihihihihihihihihihi..... Haha!

Kan het ook niet helpen maar schoot ook erg in de lach toen ik deze opmerking las hahaha.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 08:00

Jammer dat de afstammelingen van Troy tegenvielen......hij heeft helaas ook weinig kans gehad.

Och wij hebben er in ieder geval een leuk jaarling van. Die wél lekker kan lopen en niet op de kop gebouwd is Haha! Haha! Haha!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:32

Het uitgesproken commentaar van Arie (mag ook wel eens 1 keer iets positiever hoor) is leuk om te lezen maar Arie laat die foto's met streepjes maar zitten die kennen we al !
Ach gut

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:34

We??? Kennen wel Ja , maar begrijpen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:43

arie53 schreef:
We??? Kennen wel Ja , maar begrijpen.

Tsja, één gek kan ook meer hersenspinsels (! Haha!) bedenken dan 10 wijzen kunnen bevatten .....

PS: Heb je al contact met Rosie gezocht voor de functie van persvoorlichter?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:46

Ik vind de streepjes wel leuk om te zien,kan heel leerzaam zijn.

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:48

fabienne schreef:
Jammer dat de afstammelingen van Troy tegenvielen......hij heeft helaas ook weinig kans gehad.

Och wij hebben er in ieder geval een leuk jaarling van. Die wél lekker kan lopen en niet op de kop gebouwd is Haha! Haha! Haha!

Idd. Hij heeft geen kans gekregen van het gros van de fokkers...
Gelukkig vallen zijn sportprestaties waar hij alle tijd voor heeft zeker niet tegen Knipoog

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:59

Maandag ga ik naar Lingh{wel aan het werk} wie nog meer?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 17:19

zijn er ook burggraaf veulenkeuringen geweest? Verward

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 17:20

Ja ooit wel ja. Maar dat is al enkele jaren (1988) geleden Knipoog

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 18:27

hoe kan dat dan? mijn vzpaard der veulen is gekeurd??
Tis een burggraaf. en KWPN??

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 19:32

Wel mijn Johnson veulen is opgehaald en onderweg met zijn moeder naar Geesteren.
Haar eerste "wereldreis"!
Zou het heel leuk vinden als jullie (de kijkers die verstand van zaken hebben) na maandag kunnen vertellen wat jullie van haar vinden... en waar ik eventueel bij een volgend veulen op moet letten (eventueel met een mogelijke passende hengst voor de moeder natuurlijk Tong uitsteken )

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 19:52

Citaat:
Unaniem (Numero Uno x Voltaire)
Uniforme collectie goed ontwikkelde rijtypische veulens die goed in het rechthoekmodel staan en uitstraling hebben. In beweging hebben de veulens een goede houding, een goede schoudervrijheid en goed gebruik van het achterbeen.

Deze stond nog niet hierbij!
Vind het een heel goed rapport en dat vind ik erg fijn, aangezien ik het een mooie hengst vind... (ookal schijnt hij regelmatig wat veel wit te geven).
Is er nog iemand wezen kijken bij zijn nakomelingen?

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:20

Citaat:
Bezwaar van deze afst. keuring....: Het gekletter der zwepen.

Only the bulls are lacking. Haha! Het blijft, ondanks veelbelovende rechthoeken en bergbeklimmers, toch nog een oridinair klompenspektakel. Als je niet het model van Blue Hors Matine fokt, krijg je ook deze tactmatige en gebalanceerde bewegingen niet. Het overmatige zweepgekletter ten spijt.
Laatst bijgewerkt door arie53 op 15-09-06 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:42

Citaat:
Tsja, één gek kan ook meer hersenspinsels (! ) bedenken dan 10 wijzen kunnen bevatten .....

Daar zijn we met jouw inbreng elke dag getuige van. Haha!

Citaat:
PS: Heb je al contact met Rosie gezocht voor de functie van persvoorlichter?

Duizendmaal dank CGJ12 voor zoveel waardering. Afgod Maar dat is echt veel te hoog gegrepen voor mij. Ik ken mijn eigen beperkingen en die zijn niet gering. Ja

Ik dacht overigens dat Rosie een welgemikte trap van het door de training verkregen versnelde KWPN achterbeen had gekregen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 23:09

Jolandaa_ schreef:
hoe kan dat dan? mijn vzpaard der veulen is gekeurd??
Tis een burggraaf. en KWPN??

Zal wel een gewone ck geweest zijn Knipoog Wanneer en waar is dat geweest?

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 23:56

Ik weet niet waarom, maar ik vind de Bustron x Saros nog het meest aansprekende veulen.

De rest vind ik te veel de bergop of te wijdbeens.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 23:58

magic_lover schreef:

is er trouwens al wat meer bekend over Voice? dat ene stukje heb ik al gelezen, maar foto's/filmpjes van de veulens etc?

*gaat verder lezen*

even een stipje.
Wil ook graag weten hoe het voice vergaan is.
Als iemand foto's heeft van een grijs hengstveulen (Baretta) Voice x Uniform...

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 09:57

geloof me Elisa2 je kan weinig van een foto leren, alleen röntgenfoto's.
De streepjes theorie is echt hilarisch.
Als het nou "echt" zou werken, hoeft niemand meer naar een hengsten- of merriekeuring
en zend je gewoon een paar foto's in.
Ook heel handig is dat je nooit meer naar een paard hoeft kijken voordat je hem koop, maar gewoon een paar foto's opvragen, door sturen naar Arie en dan weet je genoeg Tong uitsteken

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 10:05

Ik begin me jammergenoeg steeds meer te ergeren ook op bokt aan de manier waarop paarden naar de hoek 'onbruikbaar' worden verwezen. Ik lees hier maar weinig positieve reacties van de EASP-kant op dieren die niet binnen het eigen denkbeeld of de eigen filosofie passen. Dat zal dan ook wel daarmee samenhangen. Jammer dat zo wordt vastgehouden aan één manier van kijken en denken. Ik weet niet wat erger is:de door het EASP zo verfoeide 'partjesfokkerij' van het KWPN of de 'plaatjesfokkerij' van dit EASP. Elke mogelijkheid wordt benut om de vermeende disfunctie van een paard van concurrerende stamboeken aan de hand van één geselecteerde foto met allerlei lijnen, strepen, hoeken etc. aan te tonen. Vermoeiend om steeds weer dezelfde herhalingen te zien en ik vind het bovendien ook een vervuilend karakter hebben. De denkbeelden van de visionair Oberlandstallmeister Rau, die door de voorzitter van het EASP steeds weer wordt aangehaald om de eigen folosofieën te ondersteunen, heeft als geen ander laten zien dat de voorliefde voor het paard en het paard in al zijn facetten, goede en minder goede eigenschappen, zowel exterieur als interieurmatig het totaalbeeld vormen. Hij heeft zich in de loop van 50 jaar als hippoloog duidelijk ontwikkelt, leefde in een periode waar telkens moest worden geanticipeerd op grote veranderingen en toonde in zijn denkbeelden veel gevoel en begrip voor de gebruiksdoelen van het paard en de disciplines van sport. Een goed paard komt in alle soorten en maten voor en is niet ras-, stamboek- of modelgebonden. Daarmee sluit je noch en het een, noch het ander uit en kom je tot een uitwisseling van gedachten en ideeën die je o.a. helpen richting en vorm te geven aan de individuele manier van denken.

De naar indoctrinatie neigende manier van steeds maar weer dezelfde zaken aanhalen van de EASP-aanhang wekt in mijn geval eerder irritatie op dan dan het aanzet tot reflectie.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 10:09

Bucephalus OK dan!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 10:37

Buc ik reageer al tijden niet meer op dat gezeur. Ook het steeds in het persoonlijke trekken van een aantal mensen hier is zon vervelende en al jarenlang durende gewoonte, ze schijnen dat nodig te hebben om zich te bewijzen denk ik dan maar Gaaaap

Even een vraagje aan jou, dat op de foto steeds terugkomende hangende achterbeen van de veulens van Uptown was dat een moment opname of realiteit???

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 10:43

sarabande schreef:
Buc dat op de foto steeds terugkomende hangende achterbeen van de veulens van Uptown was dat een moment opname of realiteit???

Ik moet je zeggen dat me dat niet is opgevallen. Het is echter moeilijk om tegelijkertijd te filmen en te beoordelen. Dan mis je toch wel wat. Ik zou dan de filmbeelden eens moeten analyseren. De opnames hier op bokt zijn telkens genomen op een bepaald moment en zijn zeker niet maatgevend voor de totale bwegingsafloop. Zo'n veulen schiet heen en weer en het klappen met de zweep geeft vaak een overreactie.
Nee, ik vond dat ze soepel liepen, met veel veer en afdruk en ik heb geen nakomend achterbeen gezien. Dat kan best incidenteel zijn voorgekomen, maar dat is me niet bijgebleven van de collectie.