En daar is tie dan weer Pukpaleis op het eind-examen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 07:21

zo heey wat een kosten allemaal, het is wat, toch maar een andere sport, hobby zoeken
Ben blij dat ik op een boerderij woon en zelf de voorziening hebben. Maar jah dan heb ik wel ouders die alles betalen, oké ik betaal me eigen kleren en spullen voor het paard (niet een zadel)

Ik betaal voor goed springles 25 in het uur, maar als er 2 in de les zitten dan betaal je samen die 25 voor dat uur. Zlef vind ik het niet duur en vooral niet voor echt goede les.

martichr

Re: En daar is tie dan weer Pukpaleis op het eind-examen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 08:11

mistral schreef:
Denk je niet dat het hele leven hier een stuk duurder is, wat denk je van gemeente heffingen, vergunningen, grondprijzen en woningen.
Een aannemer uit groningen komt hier niet klussen hoor.
Ook die zijn duurder.
Hier koop je een rijtjes huis voor 350.000 € met een postzegel van een tuin èn erfpacht...kassa!

Hmm een ton minder en je woont op 1,5 hectare met stallen etc... wel 2 rechterhandjes en wat doorzettingsvermogen.. en ooh ja.. verhuizen naar Noord- Nederland (Niet allemaal tegelijk dan werkt het niet meer )

Voor mij was de rekensom heel eenvoudig ... hypotheek ivm. koopsom rijtjeshuis + kosten van stalling 2 paarden > kosten hypotheek oude boerderij incl. land .. Dus maar een oude boerderij genomen.. moet nog wel 10 jaar klussen, maar dan heb je wat te doen zullen we maar zeggen.. En nee.. rijk ben ik zeker niet....

wel way off topic inmiddels...

miss_dior

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:38

Hmm, ik heb mijn 4 paarden thuis staan en als ik kijk wat ze ons kosten aan voer, zaagsel en mest afvoer ben iktoch wel gauw 100 Euro per paard kwijt.
80 euro voor de hoefsmid, voor rondom beslaan
Dan nog voor zo'n 100 euro per week aan les.
En nog concourskosten en diesel.
En dan zijn dierenarts kosten en dergelijke er nog niet bij, net als mn spullen.

Als ik dat zo optel realiseer ik me weer hoe verwend ik eigenlijk ben. Moet wel een deel zelf betalen maar grotendele komt uit de portomonnaie van mama.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:48

martichr schreef:
Hmm een ton minder en je woont op 1,5 hectare met stallen etc... wel 2 rechterhandjes en wat doorzettingsvermogen.. en ooh ja.. verhuizen naar Noord- Nederland (Niet allemaal tegelijk dan werkt het niet meer )

Waar woon jij ook al weer
Dat heb jij bij ons daarom ook niet, voor 250.000 heb je een vrijstaand huis met 500/1000 m2
Voor dat wat jij hebt zit je bij ons toch aan de 350.000/400.000
Wat een verschil zeg!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:37

Allemaal leuk en aardig Martichr, maar de werkgelegenheid is ook heel wat lager bij jullie.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:01

Pipo schreef:
Allemaal leuk en aardig Martichr, maar de werkgelegenheid is ook heel wat lager bij jullie.

net als de filedruk, de luchtvervuiling, de horizonvervuiling, de hondenstront, de allochtonenproblematiek (behalve die poedersuiker natuurlijk, da's nog véél erger......), etc etc....
Maar niet de ADSL snelheid............

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:10

Van die filedruk heb je alleen maar last als je buiten je woonplaats werkt, luchtvervuiling.... nee, die boeren lucht is fijn Hondenstront zijn hier tegenwoordig opruimregels voor, op de meeste boerderijen niet. Allochtonen heb ik geen problemen mee, importoosterlingen passen zich meestal wel aardig aan en ik heb internet via Casema

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:47

Voor 2,5 ton en 1.5 ha heb je hier in Drenthe over het algemeen ook niet veel meer dan een bouwval...
Voordat je een fatsoenlijke woning hebt moet je dan eerst het huis slopen en een nieuwe zetten...

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 07:24

Pcies - in het Noorden is het helemaal niet zaligmakend hoor!
Indoor Brabant is altijd een klere-eind autorijden....

Dus eh... wel naar het Noorden komen op een voordelig goed paard te kopen, maar daarna weer lekker naar huis hoor

martichr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:25

KarinvdM schreef:
Voor 2,5 ton en 1.5 ha heb je hier in Drenthe over het algemeen ook niet veel meer dan een bouwval...
Voordat je een fatsoenlijke woning hebt moet je dan eerst het huis slopen en een nieuwe zetten...

Dat dacht ik dus ook... totdat ik er eens naar ging zoeken.. en ik ga er in de komende jaren uiteraard nog voor nogal wat euries aan verbouwen.. maar dan nog haal ik die prijs voor dat rijtjeshuis denk ik niet.. moet je natuurlijk niet bij Assen gaan zitten..te duur

Oh ja.. allemaal akkerbouwers hier.. boerenlucht valt mee.. , maar ik ruik liever koeieschijt dan uitlaatgas..

Om even ontopic te blijven.. van deze lichting zal ik er geen een gebruiken.. of er moet zich een nog wel heel goed gaan ontwikkelen..

Bacannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:05

Ik ga er wél één gebruiken. Ben dan ook benieuwd hoe de combi is... Hij zou aanvullen wat mijn merrie niet of te weinig heeft. Kon ook kiezen voor een bewezen hengst maar het veulen uit de eerste combi kan ik als het goed gaat ook meteen kwijt. Dus dan is de keus gauw gemaakt.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:27

Bacannie schreef:
Ik ga er wél één gebruiken. Ben dan ook benieuwd hoe de combi is... Hij zou aanvullen wat mijn merrie niet of te weinig heeft. Kon ook kiezen voor een bewezen hengst maar het veulen uit de eerste combi kan ik als het goed gaat ook meteen kwijt. Dus dan is de keus gauw gemaakt.

En nu zijn wij natuurlijk wel heel benieuwd voor welke hengst je gekozen hebt en waarom

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:02

gomir schreef:
En nu zijn wij natuurlijk wel heel benieuwd voor welke hengst je gekozen hebt en waarom

Winningmood, de Prado.

Bacannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:34

Inderdaad ik dek met Winningmood.

Ik wilde eerst dekken met Oscar maar Van Norel dacht dat mijn merrie ook wel geschikt zou zijn voor Winningmood. Hij heeft de keus overigens aan mijzelf overgelaten, dus geen mooie verhalen om maar aan merries te komen . Hij vondt dat ik hem eerst maar eens in het echt moest bekijken op de verrichting én dat hij natuurlijk eerst goedgekeurd moest worden!

Toen ik hem zag op de verrichting viel hij mij meteen op, een beetje slap nog maar zeer correct bewegen, mooie hals én ik had de moeder al op foto gezien... dat was doorslaggevend. Dus ik durf deze gok wel aan. Ik verwacht eigenlijk wel wat van deze hengst... waarom weet ik niet maar hij kan mij wel bekoren. We zullen zien wat de toekomst ons gaat brengen

Toen ik de merrie bracht heeft hij hem nog even van stal gehaald en hij is zó braaf, rustig, koel in de kop (mooi koppie overigens) en hij heeft een front om van te kwijlen, mooie vertikale hals en open kaakverbinding, staat goed op de benen dus tja... ik was overtuigd, ik vind het een heel mooi paard. Nu maar zien hoe hij fokt dat is natuurlijk nog koffiedik kijken.

Wat wil je nog meer weten? *zit verhaal nog even na te lezen en ik lijk wel een penny

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:36

De prado is ook een fijn paard, alleen zijn galop was in ermelo bij momenten ruim voldoende maar zeker niet goed.

Pukpaleisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 19:47

Citaat:
Prado x Donnerwind groot langelijnd met veel uitstraling maar een klein oog wat arm bespierd en onderhals ,voor bodemwijd, weinig souplesse in draf(zeker met Pipo de Clown aan het stuur), stijf in achterbenen in de drie gangen
en dat is de mening van....is de circkel toch weer rond

Bacannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 07:52

Je mening had ik al gelezen... wat is de toegevoegde waarde om het nog eens aan te halen? Dan kan ik er op zeggen dat ik jou mening niet deel...?

Pukpaleisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 11:49

Bacannie schreef:
Je mening had ik al gelezen... wat is de toegevoegde waarde om het nog eens aan te halen? Dan kan ik er op zeggen dat ik jou mening niet deel...?

Het leidt de discussie weer ON TOPIC

Lida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:50

Puk voor jou, er zijn mensen die je wel begrijpen.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:06

Hamoen in elk geval niet.

Pukpaleisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 21:30

arie53 schreef:
Hamoen in elk geval niet.

Nee, die komt dan,als hij erop aangesproken wordt, met een opmerking in de trant van : in de diversiteit van het merrie materiaal bij het KWPN kan de hengst,bij merries die veel tritt in de benen hebben ,maar maat en lengte missen, een dienst bewijzen...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:41

Na het lezen van 'In de Strengen' viel mij iets heel anders op!
(afgezien van de slechte verrichtingsrapporten met belachelijk hoge cijfers, welke absoluut niet in verhouding zijn met het getoonde cq de bemerkingen van de goedgekeurde hengsten)

Bij alle 'duitsers' stond; Kwaliteit sperma: matig.

Is dit toeval of ? Nou ja het viel mij in ieder geval op!
Lijkt mij toch wel een belangrijk punt om mee te nemen in de eindbeoordeling.
Ik persoonlijk snap zowiezo niet dat een hengst met slechte kwaliteit sperma goedgekeurd wordt.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:51

Zoals in de huidige ids te lezen staat zijn er voor 2 hengsten een andere kwaliteit opgegeven. Omdat de kwaliteit kan veranderen naar mate een hengst dekt.

Waarbij ik mij dan begin af te vragen waarom ze het er dan bij zetten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 09:31

Pukpaleisje schreef:
[
Nee, die komt dan,als hij erop aangesproken wordt, met een opmerking in de trant van : in de diversiteit van het merrie materiaal bij het KWPN kan de hengst,bij merries die veel tritt in de benen hebben ,
maar maat en lengte missen

, een dienst bewijzen...

Dat geeft weer eens duidelijk aan dat men niet verder kijkt dan wat ze zien.
De moeder van Prado is een mooie compactemerrie van 159-161 cm (Bruin)

Afbeelding

http://www.stalnijenhuis.nl/paarden/Donnerwind.htm

Bacannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 13:07

Het gaat toch met name om de moeder van de hengst zelf? Die is 1.74 mtr een heeft wél maat en lengte...

Ik hoor iedereen (o.a. hier op Bokt) altijd over de moederlijn van een hengst... de moederlijn moét goed zijn! Dit is de moeder van de vader, sinds wanneer maakt die de dienst uit Alleen als het uitkomt...? Want op deze manier vind je altíjd wel iets om welke henst dan ook af te branden...