Ziekte van Weil bij paarden? Wist niet dat dat ook kon.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mirjamalvaro schreef:En welke manier scheelt ook nog per merrie.
Ziekte van Weil bij paarden? Wist niet dat dat ook kon.
Cioccolato schreef:Een veulen er af helpen in de weeën ja.
Je hoeft je niet te verantwoorden. Zoals ik zei; er zijn meerdere wegen naar Rome en mijn post was niet op jou gericht.
Jij hebt niet dé goede manier. Ik heb niet dé goede manier. Pietje niet, kees niet.
Er zijn meerdere goede manieren.
mooney schreef:Ik denk dat het naast de bekende complicaties ook heel belangrijk is om te bespreken hoe je meetrekt als je eraan gaat zitten. En dan niet alleen met de weeën mee, maar ook zorgen dat de hoefjes iets ongelijk blijven qua hoogte zodat je het veulen niet in een schouderslot trekt (waardoor die juist vast komt) en trekt richting het achterbeen van de merrie ipv recht naar achteren.
Ik ben verder geen ervaren fokker (geassisteerd met 2 bevallingen, that's it), ik had wel voor mezelf een soort naslagwerk gemaakt van de meest voorkomende complicaties en hoe je dan moet handelen. En daarnaast boek gelezen en ik werd destijds ondersteund door mijn stalbaas die dierenartsassistent was geweest vroeger.
Ik zit in dezelfde regio als Muronia en de aanrijtijd van de dierenartsen zijn inderdaad echt wel een ding hier.
corinadrenth schreef:mooney schreef:Ik denk dat het naast de bekende complicaties ook heel belangrijk is om te bespreken hoe je meetrekt als je eraan gaat zitten. En dan niet alleen met de weeën mee, maar ook zorgen dat de hoefjes iets ongelijk blijven qua hoogte zodat je het veulen niet in een schouderslot trekt (waardoor die juist vast komt) en trekt richting het achterbeen van de merrie ipv recht naar achteren.
Ik ben verder geen ervaren fokker (geassisteerd met 2 bevallingen, that's it), ik had wel voor mezelf een soort naslagwerk gemaakt van de meest voorkomende complicaties en hoe je dan moet handelen. En daarnaast boek gelezen en ik werd destijds ondersteund door mijn stalbaas die dierenartsassistent was geweest vroeger.
Ik zit in dezelfde regio als Muronia en de aanrijtijd van de dierenartsen zijn inderdaad echt wel een ding hier.
Wij zitten hemelsbreed nog geen km van elkaar, maar de momenten dat ik wat had snachts afgelopen week. Was de dierenarts er met een kwartier. Ik denk dat ik daar niet over mag klagen