lonniejj schreef:Toevallig van de week dit gesprek met de dierenarts gehad. Ze adviseerde om tot zeker een jaar te wachten met castratie. Tenzij hij eerder echt hengst wordt en niet houdbaar is.
Ook eens over gehad of het voor Y’ur nog voor- of nadelen zou hebben om vroeger te castreren of juist later. Maar is inderdaad weinig wetenschappelijk bewijs voor meer of minder groei, met name genetica is bepalend. Behalve Y’ur, want daar hebben we gewoon geen idee wat hij gaat doen qua hoogte
Voor mijn gevoel is wachten tot volgend jaar het beste. Mits hij geen hengstenneigingen krijgt. Hij staat nu met een draadje tussen zijn moeder en mijn shet. Lopen wel over het draadje met elkaar te knuffelen soms maar er komt niks buitenboord bij hem. Mocht hij dat wel gaan doen dan kan ik een extra draad spannen zodat er meer ruimte tussen de draden zit. Denk juist omdat hij gewend is naast de merries te staan dat het makkelijker is en de dames zich ook niet opdringen. De tijd zal het zien!
Sanet: 3 dagen oud is wel heel jong. Kan mij niet voorstellen dat dat gezond is voor ze.
Quir fijn dat bij jou wel goed gaat. Hier had ik ook zoiets van als je er al naast staat zijn ze het gewend en hij heeft samen gestaan met de dames. Dus dat scheelt denk ik ook wel. Ze laten niet echt zien dat ze hengstig zijn dus dat scheelt. Merries die dat wel doen zullen wel meer triggeren!