Twee kampen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:37

Lovely dit is niet meer afkeuren en dat weet je zelf ook.
Dit is niet meer je ongenoegen uitspreken maar iemand trachten te kwetsen, zo komt het in mijn ogen toch over.
Ik denk dat Sjuim heel duidelijk voor zichzelf kan spreken, evenals Pipo.
Die zaken tussen hun en jou lijken me direct geen invloed te hebben op jou en daardoor vind ik jou bemoeienis doorgaande op het meningsverschil tussen Sjuim en Pipo te ver gaan.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:38

Lovely"]
[quote="Desiree"][quote="Lovely schreef:
Ik keur de aanpak van Pipo af, dat moge duidelijk zijn.

Waarom had je het dan niet bij deze woorden kunnen laten? DAt was toch meer dan voldoende geweest?
[/quote]
Had gekund, maar dat is wat vaag en prikkelt dan weer de fantasie van mensen en voor je het weet ontstaat er een heel verhaal wat niks meer met de waarheid (mijne dan) te maken heeft. Dat is zeker niet de bedoeling, daarom spreek ik dus uit wat ik vind. Daar begon dit topic ook mee.
[/quote]
Nee, dat is niet vaag. Iedereen zag wat Pipo geschreven had. en jij had met deze woorden kunnen reageren ZONDER pipo daarbij verder openlijk af te breken.

Ik zie ook dat jij iedereen beschuldigt van insinueren, maar de enige die dat doet, ben jij zelf. Ik geloof ook niet dat dit topic bedoelt was om verder te stoken en ruzie te maken, maar juist te vertellen wat je dwars zat en dat uit te praten. MEt dit gedrag vererger je de boel alleen maar.

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:51

Desiree zegt dat dit topic bedoelt is om te vertellen wat je dwars zit. Nou dat valt wel mee, want als onbekende bokkers dat doen zoals Alane, Fiefie en marianneR is de reactie lauw. Ik dacht dus dat er dan misschien reactie komt als je heel fel bent (en misschien te ver gaat), maar nee ook dan is de reactie 0,0. Dit topic haalt alleen maar oude koeien uit de sloot, zonder dat er wat aan gedaan word. Daarmee is het dus nutteloos.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:53

caranthir schreef:
Dit topic haalt alleen maar oude koeien uit de sloot, zonder dat er wat aan gedaan word. Daarmee is het dus nutteloos.

Dat is nog geen excuus tot het afzeiken van iemand!

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:55

Ik kan daar zelf niks over zeggen tegenover de mensen die jij noemt Caranthir maar wat ik niet begrijp is waarom jullie niet gewoon wat meer in de topics zetten. Laat jullie horen, zo zullen de mensen jullie ook vaker te woord staan.
Van Alane heb ik zelf geregeld het een en ander gezien op FA en als ik info over een hengst heb dan zal ik die ook zeker geven. Aan dekadviezen waag ik me zelden of nooit.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:04

Desiree"]
[quote="caranthir schreef:
Dit topic haalt alleen maar oude koeien uit de sloot, zonder dat er wat aan gedaan word. Daarmee is het dus nutteloos.

[/quote]

De laatste pagina's getuigen imo alleen maar meer en meer dat er wel dege sprake is van kampvorming, Desiree (en anderen waaronder Sprintje) nemen het op voor Pipo en Lovely neemt het op voor zichzelf. Die heeft hardop uitgesproken dat ze iets met (of tegen, whatever) Pipo heeft.

Oftewel: eerlijkheid en openheid wordt nog steeds afgestraft. Sorry de beerput is reeds opengetrokken met de vraag om die openheid en nu wil men toch dat die put weer gesloten wordt? Dat kan toch ook nooit de bedoeling zijn?

Waar ik wat moeite mee heb (nu we toch open en eerlijk zijn) is dat Sjuim in een post helemaal afgebrand wordt door Pipo, op een manier waar normaal gesproken op zijn minst een UN gegeven zou worden. Waar ik normaliter een pb voor naar Pipo zou sturen om te vragen waar ze nu weer mee bezig is (en ik geef toe, dat zou geen aardige pb zijn). En waar nu even overheen gewalst wordt alsof het de normaalste zaak van de wereld is. En weet je, dat snap ik dan niet. Kan iemand mij dat dan uitleggen?

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:04

Desiree"]
[quote="caranthir schreef:

[/quote]

Iedereen zeikt hier iedereen af, dus ik mag ook wel s iets zeggen. Er werd gevraagd om de mening van anderen in dit topic en namen mochten genoemd worden. Ik ken niemand van deze bokkers persoonlijk, dus ze zijn waarschijnlijk heel aardig en via pb's heb ik altijd fijne antwoorden gehad, maar in topics wil dit helaas niet altijd naar voren komen. Ik provoceerde alleen maar in de hoop op reactie, aangezien die daarvoor uitbleef.
Iedereen zegt dat ik maar gewoon moet posten en dat ik dan niet voor domoor word uitgemaakt, dus ga ik dat misschien nu wel doen.
En ik blijf erbij dat als Ceasario normale zinnen maakt, ik het veel beter snap.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:06

Inderdaad dit topic is om duidelijkheid te krijgen en inzicht te krijgen.
Niemand kan een recept uitdelen zodat het pijntje dan weg is.
Maar we kunnen er wel met elkaar aan werken.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:08

Anoukie"]
[quote="Desiree"][quote="caranthir schreef:

[/quote]

De laatste pagina's getuigen imo alleen maar meer en meer dat er wel dege sprake is van kampvorming, Desiree (en anderen waaronder Sprintje) nemen het op voor Pipo en Lovely neemt het op voor zichzelf. Die heeft hardop uitgesproken dat ze iets met (of tegen, whatever) Pipo heeft.

Oftewel: eerlijkheid en openheid wordt nog steeds afgestraft. Sorry de beerput is reeds opengetrokken met de vraag om die openheid en nu wil men toch dat die put weer gesloten wordt? Dat kan toch ook nooit de bedoeling zijn?

Waar ik wat moeite mee heb (nu we toch open en eerlijk zijn) is dat Sjuim in een post helemaal afgebrand wordt door Pipo, op een manier waar normaal gesproken op zijn minst een UN gegeven zou worden. Waar ik normaliter een pb voor naar Pipo zou sturen om te vragen waar ze nu weer mee bezig is (en ik geef toe, dat zou geen aardige pb zijn). En waar nu even overheen gewalst wordt alsof het de normaalste zaak van de wereld is. En weet je, dat snap ik dan niet. Kan iemand mij dat dan uitleggen?
[/quote]

wordt er wederom verkeerd gelezen omdat er anitpatie is tegen pipo.
er is niemand afgebrand..en nemand neemt het voor Pipo op...
en dat is nu wat ik bedoel...

even wat veranderd... Haha!

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:14

joostvangestel schreef:

Lovely, ik denk dat je wat zaken mist. Je stelt deze zaken als feiten, terwijl ik heel sterk het gevoel heb dat dit jouw observaties zijn. Hier hebben we het al eerder over gehad. Persoonlijk ben ik het namelijk absoluut niet eens met je observatie.

Ik ook niet. En ik vind dit ook een erg domme actie in het kader van de vredesplannen...

Ook flauw om te zeggen dat Pipo jaloers is en dat dat bekend is bij de incrowd. Yegh.

Er wordt steeds gepraat over dat mensen jaloers zijn op mensen die meer hebben dan zij, maar daarging het volgend mij in het bericht van Pipo niet om. Zoals ik al eerder heb aangegeven, zal niet in herhaling vallen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:24

Als nu eens een ieder zijn/haar oogkleppen afdoet...en gewoon is eerlijk neerzet wat er mis is....dan schieten we ook nog eens op met dit topic...

wat mij opvalt.....is in meerdere topics te zien en ik ga er vanuit dat het ook bij de meesten wel bekend is...
dat er wel degelijk een kamp is, eigenlijk 2
het kamp van (in willekeurige volgorde) Sarabande, anoukie, sjuim en nog een paar aanhangers...
kamp 2: iedereen die het niet eens is met kamp 1...

en wat ik daar nog even bij vermelden wil is.....dat het mij geen ene moer kan schelen wie wie kent wie wat heeft of heeft meegemaakt of er voor over heeft....dat is totaal niet relevant hier...want het fijn aan internet is dat niemand een gezicht heeft en een ieder gelijk is, of zou moeten zijn.
Verder ik het nut er niet van inzie waarom een ander een pb moet sturen naar een andere bokker omdat die iets minder leuks verteld/geschreven heeft....
er wordt lijkt wel gediscrimineerd op vriendschap..als je geen vriendje bent van iemand uit kamp 1 dan ben je een tegenstander....houd je je mond over iemand van kamp 1 dan ben je neutraal....

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:28

Alane schreef:

Verkeerd gelezen misschien, maar dat geef ik zelf al aan. Ik zeg hoe ik het zie, niets meer en niets minder. Overigens heeft Pipo me een pb gestuurd nav mijn reactie met wat opheldering.

Niemand neemt het voor pipo op is nog steeds iets waar ik het niet mee eens ben Alane. Eerder dat jij tegen Sjuim bent en als je eerlijk bent kun je dat ook niet ontkennen. Eigenlijk heb je dat al gezegd in een eerdere post. Dus wellicht ben ik niet objectief, maar anderen waaronder jij ook niet. En dat is dan toch ook het hele probleem?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:32

Anoukie"]
[quote="Alane schreef:

Verkeerd gelezen misschien, maar dat geef ik zelf al aan. Ik zeg hoe ik het zie, niets meer en niets minder. Overigens heeft Pipo me een pb gestuurd nav mijn reactie met wat opheldering.

Niemand neemt het voor pipo op is nog steeds iets waar ik het niet mee eens ben Alane. Eerder dat jij tegen Sjuim bent en als je eerlijk bent kun je dat ook niet ontkennen. Eigenlijk heb je dat al gezegd in een eerdere post. Dus wellicht ben ik niet objectief, maar anderen waaronder jij ook niet. En dat is dan toch ook het hele probleem?
[/quote]

Ik heb iets tegen sjuim als bokker....over haar manier van posten en reageren.ja en daar durf ik best voor uit te komen... Maar dat wil niet gelijk zeggen dat ik iets heb tegen sjuim als mens..en dat verschil zien velen dus niet. en heeft niets met objectief zijn te maken...

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:37

Wat een gemiep en wat een geetter eigenlijk de laatste paginas.Mekaar de poten onder de stoel wegzagen en mekaar de loef asteken kan men waarschijnlijk als de beste.Wat mij eigenlijk heel erg stoort is dat men nog steeds op de man blijft spelen en er totaal geen voortgang in het topic zit helaas.Ik heb ook een tijdje meegelezen en ook wel eens wat gepost maar eigenlijk door verschillende factoren is mij de zin ontgaan daar ik dan direct 4 of 5 pbs kreeg met dergelijk commentaaar.Men doet net op dit forum of het leven van een ander ervan af hangt. Zie toch eens in dat ieder fokt/koopt wat hij graag ziet en zich niet laat manipuleren door kamp 1 of 2 (trouwens heel onvriendelijk woord ).
Prima als men een andere mening deelt als de rest dan zij het zo.Die mening vermelden is natuurlijk ook vrij.Maar vervolgens half bokt per forum en pb over je heenkrijgen wat een onzin. Sta open voor een ander zijn mening en ben je het niet eens dan laat je het waaien en het goede pik je eruit en doe je wat mee.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 14:54

Lijkt me een prima afsluiting...

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 15:05

Idd een hele goede..

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 15:17

Ik zou het niet willen afsluiten, er openbaart zich een kamp zoals zo veel besproken in dit topic en nu wil men het ineens afsluiten??? Dat klopt toch niet?

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 15:22

Jij wil nog meer sensatie?
Ik denk dat dit topic wel heel erg lang kan worden maar dat het verder niks oplost daar er steeds weer teruggespeeld word op de man.Iets wat men zou moeten proberen te voorkomen.Doel van dit topic is de boel weer op een rechte lijn te krijgen en verder heeft dit topic geen NUT.
Vele posters die doen toch hun zegje niet meer daar ze toch direct weer worden aangevallen en zo is het einde zoek.Naar mijn mening heeft dit topic totaal geen functie en streeft zijn doel waarvoor hij was opgericht volledig voorbij.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 15:26

joshua schreef:
Jij wil nog meer sensatie?
Ik denk dat dit topic wel heel erg lang kan worden maar dat het verder niks oplost daar er steeds weer teruggespeeld word op de man.Iets wat men zou moeten proberen te voorkomen.Doel van dit topic is de boel weer op een rechte lijn te krijgen en verder heeft dit topic geen NUT.
Vele posters die doen toch hun zegje niet meer daar ze toch direct weer worden aangevallen en zo is het einde zoek.Naar mijn mening heeft dit topic totaal geen functie en streeft zijn doel waarvoor hij was opgericht volledig voorbij.

Ik denk dat juist door die veronderstelling die jij doet veel verkeerd wordt ingeschat...
elkaar de mening zeggen is niet gelijk aan onderuit halen...
en als je wat op een rechte lijn wilt krijgen zal dat uitgesproken moeten worden, echter je kunt niet iets uitspreken als je op je tenen moet lopen...
Jouw mening is jou mening echter hoeft niet iedereen die met jou te delen....en als jij vind dat dit topic aan zijn eind is...hoeft dat nog niet te betekenen dat er niet meer gepost mag worden of dat er een slotje op moet komen...

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 15:31

dat zeg ik ook niet meer je hoort nu steeds dezelfde mensen posten.Er zijn er nog zat hoor die ook een post zoude kunnen plaatsten(Anna,greetje enz.) maar dit niet doen daar ze dan weer worden onderuitgehaald.Openheid van zaken is daarom heel belangrijk in dit topic maar mensen willen ook hen mening kunnen zeggen zonder er direct op worden aangevallen.Dat bedoel ik.Gun ieder de mond om hun verhaal te doen en daar ontbreekt het toch echt aan in dit topic.En waardeer wat anderen te vertellen hebben.Ik zeg ook niet dat er een slotje op moet, zeg alleen dat er niet direct weer op de man moet worden gespeeld want dan is het einde zoek.
Laatst bijgewerkt door joshua op 11-03-04 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 15:35

is toch vreemd dat ik niet onderuit wordt gehaald terwijl ik ook mijn mening geef incl. naamkaartjes....denk dat het ook ligt aan de manier waarop je iets zegt/schrijft.

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 15:41

En nog zijn we er naar 24 paginas nog niet uit. Ik heb het zelf ook een tijd gevolgd ben van een heleboel op de hoogte.Weet ook dingen die ik hier niet eens durf op te zetten daar het zout in de wond zou zijn.Het is ook zo dat sommige mensen maar wat hoeven te posten en dat er direct een hele kolonie posters negatief of positief op reageerd. Kijk naar de topics van Anna en Ceasario.Zijn verweg de langste en ook de meest heftigste.Of het aan hun m,anier van schrijven zeggen ligt,zou best kunnen.Ik ben wel van mening dat er hier in dit topic via pb en via forum nog genoeg word onderuitgehaald

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 15:42

Maar Alane, voordat er iets uitgeproken zal kunnen worden zal toch iedereen er deel aan moeten nemen?
Ik denk dat dat totaal het geval niet is.. en ben het dan met Jos eens dat het elke keer verzand in verleden tijd, op zich niet erg (mits het op een normale manier uitgeproken word) maar dan moet er ook een stap naar voren genomen worden en niet elkaar weer kielhalen.
Daar blijft het nu bij steken terwijl dat de opzet van dit topic niet was.
De opzet was (naar mijn mening) ergenissen uit te spreken, daar wat aan/mee doen en pogen weer verder te gaan op nieuwe voet... hoe moeilijk dat soms dan ook zal zijn omdat sommigen hier verder dan 10 moeten gaan tellen of langer dan een uur op handen blijven zitten.
Ene oor in, andere oor uit... oftewel leven en laten leven..

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 15:44

Alane schreef:
Ik denk dat juist door die veronderstelling die jij doet veel verkeerd wordt ingeschat...
elkaar de mening zeggen is niet gelijk aan onderuit halen...
en als je wat op een rechte lijn wilt krijgen zal dat uitgesproken moeten worden, echter je kunt niet iets uitspreken als je op je tenen moet lopen...
Jouw mening is jou mening echter hoeft niet iedereen die met jou te delen....en als jij vind dat dit topic aan zijn eind is...hoeft dat nog niet te betekenen dat er niet meer gepost mag worden of dat er een slotje op moet komen...

Sluit ik me bij aan Alane,...

Ik ben niet uit op sensatie, ik ben uit op helderheid, eerlijkheid en openheid. Ik constateer iets en maak het bespreekbaar. Alleen komt er tot nu toe weinig antwoord op behalve van Alane die ik dus ook aansprak in mijn reactie. Ik zie een "kamp" reageren, probeer het open te gooien maar vervolgens vraagt men om een slotje e.d. Dat kan niet kloppen natuurlijk.

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 15:44

Chica schreef:
Maar Alane, voordat er iets uitgeproken zal kunnen worden zal toch iedereen er deel aan moeten nemen?
Ik denk dat dat totaal het geval niet is.. en ben het dan met Jos eens dat het elke keer verzand in verleden tijd, op zich niet erg (mits het op een normale manier uitgeproken word) maar dan moet er ook een stap naar voren genomen worden en niet elkaar weer kielhalen.
Daar blijft het nu bij steken terwijl dat de opzet van dit topic niet was.
..

Dat bedoel ik er zit niet echt veel voortgang in het topic.Het einde is op deze manier nog lang niet in zicht! Scheve mond