Zwaar Warmbloed fokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: Zwaar Warmbloed fokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-25 19:46

Rico ontwikkelt zich mooi. Ga je dit jaar helemaal niet fokken?

Mijn keuze voor dit jaar staat vast. Ik wil Elonia graag bij Lancelo hebben. Wordt voor mij voor het eerst sperma bestellen uit Duitsland, ik ben wel benieuwd hoe soepel dat gaat en hoe het bevalt. Dit is hem :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volgend jaar is Veronia weer aan de beurt en ik denk dat ik dan toch eindelijk voor Rio ga. Ik heb al een paar jaar over hem getwijfeld maar dit weekend heeft hij me overtuigd :)

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 02:02

Nee wij fokken dit jaar helemaal niet, pas op de plaats, selecteren wat gaat blijven en minderen is in ieder geval ons motto voor dit jaar.

Alles wordt duurder, ik vind de markt echt onwijs tegenvallen, je doet flink geld bij wat betreft oudere paarden en wat betreft de veulens mag je blij zijn als je quitte speelt. Dus dit is het moment om een pas op de plaats te doen en eens aan mezelf te denken.

Ik moet zeggen, ik kijk ernaar uit, na 15 jaar een keer een jaar zonder waken en veulens. Even lekker rust en genieten van wat je hebt :j

Leuke keuzes heb je weer gemaakt, ben benieuwd naar dit seizoen ook ! Succes !

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 18:49

Kijk eens welk topic ik tegenkom op pinterest :')
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 22:57

Haha, wat grappig, hoe kan dat? Ik heb helemaal geen verstand van pinterest :+

Cheytjuh ik snap je wel hoor, en even niet die hele stress kan ook echt wel fijn zijn. Nou fok ik er maar 1 per jaar maar daar kan je zelfs al druk mee zijn. Voor mij komen de slapeloze nachten er zo weer aan nu. Mn maiden is morgen veilig en zeg het maar hoe ze het gaat doen, dus dat wordt weer alert zijn.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 23:21

Volgens mij kan iemand vanuit een link foto's delen, maar ik dacht dat je ook via screenshots bijvoorbeeld een foto kan uploaden en dan een verwijzing kan vermelden oid. Heb er verder geen verstand van haha

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 23:55

Precies Muronia, wij verwachten er 7 dit jaar, van half april tot half mei dus alles binnen een maand , wordt even pittig en dan hopelijk genieten van het kleine gelderse spul weer <3

Succes met het waken, of het nu voor 1 is of meer, het blijft een intensieve periode vaak :j

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-25 09:29

Gisteren kwam de online hengstenpresentatie 2025 van Moritzburg op youtube. De beschikbare Schweres Warmblut, Haflinger en Kaltblut hengsten zijn in deze presentatie te zien. Ik vind het een mooie manier om de hengsten, hun prestaties en hun achtergrond te kunnen zien en beluisteren. Ook geven ze een mooi stuk informatie over het stamboek zelf. (Het is wel Duits)

Elonia's date voor dit jaar is de eerste hengst uit dit filmpje, de hengst Lancelo.

We wachten nu eerst nog op de geboorte van haar veulen. Dat gaat vast niet lang meer duren :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 21:00

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag weer wedstrijd gehad met onze Gelderse topper! Ze is momenteel errug scherp en is bovendien heel geluidgevoelig. Dat is in de dressuur wel eens lastig, ook vandaag. Maar ik ben zeker niet ontevreden!!

Daarna nog vaardigheid gereden en een prachtig compliment van de jury mogen ontvangen. Dat maakt mijn dag sowieso helemaal goed!

Gaan er hier ook nog mensen Gelders dekken?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-25 10:52

Ik schop hem even weer omhoog.

Starten jullie ook in Exloo dit weekend Sophie?

Hier is het dus op een drama uitgelopen met de bevalling van mijn merrie. Ik denk dat jullie het wel al hadden meegekregen maar voor wie niet. Het was een te zware bevalling en het duurde te lang voordat we het veulen eraf kregen. Dat heeft hij (mn mooie gewenste zwarte hengstje) niet overleefd. Ook bij de merrie is er grote schade ontstaan waardoor ze niet meer in de benen kwam. Na een dag met dierenartsen, brandweer, shovel, takels enz hebben we moeten opgeven en haar laten gaan.

Dan ben je opeens een stuk toekomst van je fokkerij kwijt. Gigantisch zuur allemaal en een enorm gemis.

Maar we moeten door en dat gaan we doen. Heel iets anders dan gepland maar hopelijk met een mooi en vooral gezond resultaat volgend jaar.

Afbeelding

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 12:50

Muronia: ja wat een verdriet, ongelooflijk! Vind het zo knap dat je wel vooruit blijft kijken. Respect!!

En wat een mooie combinatie heb je gemaakt!

Wij starten dit weekend niet. Dat zijn meerdaagse concoursen en ik kan geen vrij vragen op het moment. We gaan wel 3 mei naar het grote evenement voor tuigen en mennen in Exloo :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-25 18:25

Ja ach ik denk ook omdat dit nu redelijk aan het begin van het dekseizoen is gebeurd. Dan moet je wel vrij vlot schakelen in oke, wat nu? En ik denk dat als ik een jaar ga wachten, de drempel voor mij heel hoog wordt en de kans groot is dat ik het niet meer aandurf. Dus nu maar gewoon doen en dan heb ik geen keuze meer, dan gaat het gewoon gebeuren. Dank je, los van alles denk ik ook dat dit wel een hele mooie combinatie is. Ik hoop voor mezelf dat ons opnieuw een merrieveulentje is gegund om te kunnen aanhouden.

Oh 3 mei? Ik zal het in mijn agenda zetten, misschien leuk om te komen kijken! Exloo is in de buurt voor mij.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 23:13

Ja 3 mei. Die dag hebben ze ook tuigpaarden maar dus ook vaardigheid en een minimarathon.

Als je nou besluit te komen kijken, schroom dan niet om me even te berichten, dan kunnen we elkaar ontmoeten :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-25 10:37

Het is toch weer anders gelopen. Ik heb nog nooit zo'n raar seizoen gehad met mn hengstenkeuzes maar ik heb de mogelijkheid gekregen om diepvriessperma van Elonia's vader te kopen en hiermee de kans om een vol broertje of zusje van Elonia te fokken. Dat was voor mij het beste wat me kon overkomen dus alle plannen gaan van tafel en dit ga ik 100 % doen. Ik hoop natuurlijk erg op een merrietje maar boven alles een gezond veulentje en een gezonde moeder.

Afbeelding

Zijn er bij jullie al veulens geboren of plannen gemaakt?

emily68

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 16:34

Ik heb de plannen weer in de ijskast gezet. Mijn paard heeft vorig jaar september straalkanker gehad en heeft daarom de hele winter binnen moeten blijven. Gelukkig is ze er heel goed van genezen, maar het heeft wel een paar flinke stalbenen opgeleverd, waar ze toch al wat gevoelig voor was. Nu gaat het redelijk goed, maar rechtsachter blijft dik ondanks lymfedrainagebehandelingen en een inflacamkuur. Eerst maar eens kijken of we dit kunnen oplossen voor ik weer aan een veulentje ga denken.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-25 22:34

Och jeetje ja logisch. Gelukkig dat ze er goed van is genezen. Haar eigen gezondheid gaat uiteraard voor.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 04:42

De kop is eraf voor ons : Daisy is aan het begin van de nacht bevallen van een prachtig merrieveulen van Matiz, 4 witte beentjes en een kol en sneb <3

Ik heb zelf nachtdienst en zag al via de camera dat ze onrustig was dus vriendlief en stalhouder uit bed gebeld. Gelukkig alles goed gegaan, volgens het boekje, goed begin van seizoen 2025 *\o/*

Afbeelding
Lange stelten :))

Afbeelding

Genieten :):)

Nog 6 te gaan ...... :o duimen dat het allemaal maar weer goed mag gaan :j