Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Firegirl schreef:@maaarleeen ook al zo een plaatje
https://kwpn.auction/nl/auction/olivia- ... n-x-cantos
Dit is die van mij, afgelopen jaar op de KWPN online veiling gekocht.
Ik ben ook erg benieuwd naar Grand slam vdl nakomelingen. Iemand die daar iets over weet?
Moska schreef:Ik heb vorig jaar alle prijzen van de online kwpn veilingen,( vijf stuks ) van de springgefokte veulens bijgehouden. Er zijn in totaal 110 veulens geveild waarbij de merrieveulens gemiddeld € 4.000 opleverden en de hengstveulens € 3.549. De dressuurveulens heb ik niet bijgehouden, maar mijn indruk was dat deze gemiddeld genomen iets meer opleverden. Prijzen varieerden van 2500 tot 9500
P.s. De geveilde embryo’s zitten hier niet bij in.
[***] schreef:Moska schreef:Ik heb vorig jaar alle prijzen van de online kwpn veilingen,( vijf stuks ) van de springgefokte veulens bijgehouden. Er zijn in totaal 110 veulens geveild waarbij de merrieveulens gemiddeld € 4.000 opleverden en de hengstveulens € 3.549. De dressuurveulens heb ik niet bijgehouden, maar mijn indruk was dat deze gemiddeld genomen iets meer opleverden. Prijzen varieerden van 2500 tot 9500
P.s. De geveilde embryo’s zitten hier niet bij in.
Iedereen moppert over die gemiddelde prijzen maar ik vind het redelijk geld voor de doorgaans toch wat gewonere veulens die daar aangeboden worden.
De goede die erbij zitten leveren ook wel wat meer op. In ieder geval is het dekgeld en de kosten betaald. Wil je meer vangen voor een veulen moet je investeren in een interessantere lijn of ze zelf opfokken. En dat laatste kan ook alleen maar uit als je een goede hebt
Het is een service van het kwpn om een koper voor je veulen te vinden. Er werd veel daadwerkelijk verkocht afgelopen jaar. Vind je het niet genoeg, probeer het dan lekker thuis of via een normale veiling
Laurentii schreef:@ Selente: de merrie mist een beetje vermogen en mocht groter en langer zijn. Ook in de galop vind ik dat ze moderner mag zijn. Aganix paste eigenlijk in het plaatje. Ze is in omgang wel super en haar veulens zijn eigenlijk ook allemaal top onder het zadel. Dus ik wou de gok wagen. "Vuur op vuur" zeiden ze hier. Maar achteraf gezien wel echt een goede keuze. Ik vind dat een paard voor de hogere sport zeker geen bloed te weinig kan hebben.
Ik probeer ook alle stamboeken te bekijken. Veel hengstenshows, wedstrijden vrijspringen etc.
Kendra schreef:[ [url=m/hidr8u.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8Ixi6Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onze Prinses.
Kensington X Cherie elite v. Padinus.
Geboren 23 maart jl.
Blij Mee!
https://youtu.be/ZzESuSTLx00
Umeo schreef:Ziet er goed uit!
Net mailtje terug ontvangen van Nijhof. Zij adviseren Cantona of Highway. Ik ga Cantona alvast op het lijstje plaatsen. Spreekt mij het meeste aan
Firegirl schreef:@maaarleeen ook al zo een plaatje
https://kwpn.auction/nl/auction/olivia- ... n-x-cantos
Dit is die van mij, afgelopen jaar op de KWPN online veiling gekocht.
Ik ben ook erg benieuwd naar Grand slam vdl nakomelingen. Iemand die daar iets over weet?
Umeo schreef:Ik denk dat de prijzen van de kwpn online veiling veel realistischer zijn dan op sommige veilingen (fysieke). Ik hoor het zo vaak dat een veulen op voorhand verkocht is. Ietsje teveel ‘show’ voor mij
Denk dat heel veel mensen hierdoor een onrealistisch beeld van verkoopprijzen krijgen
Citaat:Ik had dit ook gedaan, ook al ben ik er voor dit jaar al uit.Kreeg 4 opties
Verdi
Poker de Mariposa
Grandorado en
Komme Casall
Sky_As schreef:Citaat:Ik had dit ook gedaan, ook al ben ik er voor dit jaar al uit.Kreeg 4 opties
Verdi
Poker de Mariposa
Grandorado en
Komme Casall
Hierboven zie je eigenlijk ook wel een mooi voorbeeld wat er gebeurd als je een hengstenhouder om advies vraagt. Ik ken de merrie natuurlijk niet, maar het lijkt me sterk, dat als een hengst als Verdi op de merrie past, Grandorado op dezelfde merrie zou passen.....![]()
Dat zijn wel echt 2 TOTAAL verschillende hengsten (in zo'n beetje alles,. dus type als karakter)![]()
Jammer dat je dan als "leek" dit soort informatie zou krijgen. Dan kun je nog niet echt een goede keuze maken lijkt mij.
Mocht er trouwens nog iemand een hengst zoeken die goed vergroot. Wij hebben El Barone (v. Emerald) op een merrie van 1.56 gehad, en het veulen, nu bijna een jaarling, is nu al bijna net zo groot als haar moeder. Dus die vergroot in mijn ogen behoorlijk (merrie komt uit een "kleinere" lijn, haar moeder was ook geen 1.60 maar fokte wel ook grotere).
Hebben ook nog een nakomeling (wordt dit jaar 2) van Chacfly. Lijkt zeer elektrisch op het hout te zijn. Die lijkt niet heel vergrotend te hebben gefokt, maar ook zeker niet kleiner. Denk dat die rond de 1.60-1.65 uit gaat komen dus dat is netjes uit zo'n kleine merrie.
Cioccolato schreef:Ze zijn ook gek als ze eerst hun goedkoopste hengsten aanbevelen. Ze doen altijd wat voor hun het beste uitkomt. Wat ook meer dan logisch is.
Wat dat betreft kun je beter heleamal onafhankelijk iemand vragen, maar dieh eeft ook weer eigen meningen. Ach. Wat is de perfecte keuze?